Lars For Free | Lars Sørensen

Door Florentine
03 december
Lars Sorensen Sprekershuys

Winactie | Lars For Free

Huysgenoot Lars Sørensen is al jaren veelgevraagd dagvoorzitter en eventdesigner. Vanaf vorig jaar is hij ook als spreker aan het werk en daarover zijn wij in gesprek gegaan met onze huysgenoot! Is spreker eigenlijk wel het goede woord? Als het gaat om zijn onderwerpen, duurzaamheid en de sustainable development goals is hij eigenlijk meer een activist!

Lars heeft de afgelopen jaren op meer dan 500 events een bijdrage geleverd als dagvoorzitter en eventdesigner. Op steeds meer events kwam hij in aanraking met thema’s als duurzaamheid, maatschappelijk betrokken ondernemen of bijvoorbeeld circulaire economie. Hierdoor werd Lars niet alleen geïnspireerd maar vooral ook geactiveerd. In 2015 initieerde de verenigde naties de Sustainable Development Goals, voor Lars de missinglink in het verhaal dat hij als spreker wilde neerzetten. Met zijn opgedane kennis van vele events en sessie over uiteenlopende thema’s rond verduurzaming wilde Lars meer doen en daarom ook het besluit om zelf het podium 100% te pakken en te gaan spreken.

“De sustainable development goals of SDG’s zijn 17 doelen die moeten zorgen voor het herstellen van de balans op onze planet en zijn bewoners voor 2030. Hierin zijn doelen opgenomen zoals bijvoorbeeld; het uitbannen van honger, goed onderwijs toegankelijk maken voor iedereen, schoon water & sanitair en betaalbare & duurzame energie.”

197 landen hebben de doelen ondertekend en afgesproken hieraan te werken. Tot op heden blijkt het voor die landen lastig om de doelen ook breed te communiceren en er bedrijven en organisaties op te activeren.

Tijd voor actie dacht Lars! Om meer bekendheid te creëren voor de doelen en mensen in beweging te zetten richtte hij de SDG supportersclub op voor de doelen. Hij noemt zichzelf ‘interactivist’ en zet met zijn lezingen mensen in beweging om voor een of meerdere SDG’s in actie te komen. De 17 doelen zijn SMART geformuleerd en zijn daarom voor iedereen organisatie concreet te maken. Bedrijven kunnen de doelen gebruiken als framework om dát wat ze al doen aan verduurzaming af te toetsen tegen deze mondiale missie. Want ieder bedrijf kan een bijdrage leveren en alle bijdragen bij elkaar maken de doelen haalbaar.

Is het wagenpark elektrisch? Zijn de koffiebekers van rietsuiker? Mooie stappen en uiteraard van harte aanbevolen, maar de doelen nodigen je uit om breder te kijken. Breng bijvoorbeeld in kaart hoe je bedrijf iets kan bijdragen aan het duurzamer omgaan met grondstoffen of welke impact je hebt op de directe omgeving. Lars zet als ‘Interactivist’ mensen in beweging vanuit een dialoog. “Uiteindelijk bewegen we het liefste op basis van onze eigen persoonlijke intrinsieke motivatie, niet omdat een baas het zegt.”

Wij mogen een lezing van Lars verloten onder onze klanten! Lars wilt graag eenmalig een actie doen voor de SGD’s door een gratis lezing te geven. Wil jij deze lezing winnen? Vul hier het contactformulier in, vermeld duidelijk dat het om Lars For Free gaat en maak kans op een interessante lezing die hij met veel plezier komt geven! Schrijf je in vóór 24 februari 2020. Let op: ons antwoord op het contactformulier kan wat langer duren. Op 2 maart 2020 maken wij de winnaar bekend!

Meer weten over Lars op het podium? Bekijk hier zijn sprekersprofiel!