Vakgebied

Marketing
Communicatie
Ondernemerschap
Entertainment

Thema's

Leiderschap
Ondernemerschap
Lifestyle & Health
Business & Management
Communicatie & Media
Strategie

In te huren als

Spreker
Dagvoorzitter
Interviewer
Presentator
Panellid

Talen

Nederlands

Tarief

Op aanvraag

Biografie

Biografie

Aad Ouborg, ook wel 'de man die marketing ademt' genoemd, heeft zijn merken Princess en Babyliss groot gemaakt door het toepassen van onconventionele marketingmethoden. Relatie, detail en emotiemarketing, dat is waar hij goed in is. Zijn aanpak is zo succesvol, dat veel ondernemers bij hem langskomen voor advies.

Ouborg start in 1983 vanuit een studentenkamer in Utrecht als alleenvertegenwoordiger voor Nederland van BaByliss, dat een van origine Frans bedrijf in beauty en haarverzorgings apparatuur is. In juli 1994 verkoopt hij BaByliss aan Conair uit Amerika en komt hij met een eigen merk: Princess Household Appliances BV. Dit is een Nederlands bedrijf in klein huishoudelijke apparatuur.

De onderscheidende (marketing) aanpak onder het motto ‘Ondernemen is entertainen’, is voor een belangrijk deel debet aan de explosieve groei van Princess. Het bedrijf is wereldwijd bekend vanwege de out of the box consumentenacties en evenementen.

In 2009 verkoopt de Ouborg Group haar aandelen Princess Household Appliances aan het Duitse bedrijf WMF AG en gaat hij ondernemen met 3 van zijn 5 kinderen. Hij behoudt de naam Princess om samen met hen nieuwe bedrijven te starten en uit te bouwen zoals Princess Entertainment, Princess Sportsgear, Princess Traveller, Princess Hotels en Bourgini.

Aad Ouborg heeft drie boeken op zijn naam staan.'Ondernemen is Entertainen' (2011) gaat over zijn carrière en beschrijft het ontstaan en de werking van relatie, detail en eventmarketing. In 2014 schreef Ouborg de bestseller 'Anders Ondernemen' waarin hij beschrijft dat succesvol ondernemen draait om het handig inzetten van de vijf elementen sales, marketing, productinnovatie, creativiteit en onderscheidend vermogen.

In het in 2015 verschenen managementboek 'Internationaal ondernemen' geeft Ouborg tal van krachtige en nuttige adviezen die ondernemers moeten aansporen met lef wereldwijd te ondernemen. Ook in dit boek spelen de vijf elementen uit Anders Ondernemen een belangrijke rol. Ouborg heeft de wijsheid in pacht met betrekking tot een goede marketingstrategie en deelt zijn aanpak en ervaring graag met anderen!

Ondernemen is entertainen, ik ga lachend de wereld rond!
Advies nodig Blok Team SH

Advies
nodig?

De juiste spreker boeken of invulling van je event kiezen kan een uitdaging zijn. Hierover denken we graag persoonlijk met je mee. Neem vrijblijvend contact op voor advies, óók als je nog in de oriënterende fase zit.

Contact opnemen

Nieuws

Bekijk meer