Aad Ouborg als spreker inhuren

Aad Ouborg als spreker inhuren

Ondernemer, entertainer en marketeer

Ondernemen is entertainen, ik ga lachend de wereld rond!”

Biografie

Aad Ouborg, ook wel 'de man die marketing ademt' genoemd, heeft zijn merken Princess en Babyliss groot gemaakt door het toepassen van onconventionele marketingmethoden. Relatie-, detail- en emotiemarketing, dat is waar hij goed in is. Zijn aanpak is zo succesvol, dat veel ondernemers bij hem langskomen voor advies.
Ouborg start in 1983 vanuit een studentenkamer in Utrecht als alleenvertegenwoordiger voor Nederland van BaByliss, dat een van origine Frans bedrijf in beauty- en haarverzorgings apparatuur is. In juli 1994 verkoopt hij BaByliss aan Conair uit Amerika en komt hij met een eigen merk: Princess Household Appliances BV. Dit is een Nederlands bedrijf in klein huishoudelijke apparatuur.

De onderscheidende (marketing) aanpak onder het motto ‘Ondernemen is entertainen’, is voor een belangrijk deel debet aan de explosieve groei van Princess. Het bedrijf is wereldwijd bekend vanwege de out of the box consumentenacties en evenementen.

In 2009 verkoopt de Ouborg Group haar aandelen Princess Household Appliances aan het Duitse bedrijf WMF AG en gaat hij ondernemen met 3 van zijn 5 kinderen. Hij behoudt de naam Princess om samen met hen nieuwe bedrijven te starten en uit te bouwen zoals Princess Entertainment, Princess Sportsgear, Princess Traveller, Princess Hotels en Bourgini.

Aad Ouborg heeft drie boeken op zijn naam staan.'Ondernemen is Entertainen' (2011) gaat over zijn carrière en beschrijft het ontstaan en de werking van relatie-, detail- en eventmarketing. In 2014 schreef Ouborg de bestseller 'Anders Ondernemen' waarin hij beschrijft dat succesvol ondernemen draait om het handig inzetten van de vijf elementen sales, marketing, productinnovatie, creativiteit en onderscheidend vermogen.
In het in 2015 verschenen managementboek 'Internationaal ondernemen' geeft Ouborg tal van krachtige en nuttige adviezen die ondernemers moeten aansporen met lef wereldwijd te ondernemen. Ook in dit boek spelen de vijf elementen uit Anders Ondernemen een belangrijke rol. Ouborg heeft de wijsheid in pacht met betrekking tot een goede marketingstrategie en deelt zijn aanpak en ervaring graag met anderen!

Volledige omschrijving

Profiel

Vakgebied

Communicatie, marketing, entertainment, ondernemerschap

Talen

Nederlands

Tarief

Op aanvraag

In te huren als

Spreker Panellid Presentator Dagvoorzitter Interviewer

Onderwerpen

Ondernemen Lifestyle & Health Leiderschap Bedrijfsleven & Management Strategie Marketing & Communicatie

Interview

Wat was je eerste baantje?

Ik begon ooit als kelner bij Van der Valk.

Wat is je hoogtepunt in je carriere?

Dat ik mijn merk Princess in 75 landen bekend heb kunnen maken.

Hoe ziet je vakgebied eruit over 10 jaar?

Ik zal nog steeds actief, creatief en onderscheidend werken.

Voor wie heb je grote bewondering?

Voor mijn 5 kinderen, die elk op hun eigen manier ondernemend zijn.

Wat weet niemand van je?

Dat ik ooit zanger was in een jazz band.

Boeken

Internationaal ondernemen

n Internationaal ondernemen spoort Aad Ouborg middelgrote en kleine on...

Bestel

Anders ondernemen, juist nu

Ik heb respect voor de slimme concepten van Aad Ouborg, die dwars tege...

Bestel