Bernd Damme als spreker inhuren

Bernd Damme als spreker inhuren

Serial entrepreneur op het gebied van e-commerce en lifestyle

It’s more fun to be a pirate than to join the navy”

Biografie

Bernd Damme (1990) is er met alles vroeg bij. Als jonge tiener verraste hij minister-president Balkenende al met het aanbieden van zijn profielwerkstuk 'The New Deal'. Een doorwrochte economische visie voor een nieuwe Gouden Eeuw.

Alhoewel nog jong, is hij al een grote speler in de zonnebrillenbranche. Zo runde hij sinds 2006 Eyewear.nl en bouwde hij met zijn team met handelsgeest een brillenimperium uit in binnen- en buitenland. Zo heeft hij speciaal een shop neergezet voor Porsche, was zijn bedrijf het eerste met een Facebookstore en de grootste in zijn markt. Inmiddels is Eyewear.nl verkocht aan een Nederlands consortium. Daarnaast is hij met name op het gebied van stimuleren van (jong)ondernemerschap maatschappelijk actief en maakt hij deel uit van het bestuur van het Wonderfeel festival. Sinds 2010 was hij als vice-chairman verbonden aan de Sagamores Foundation, was hij co-founder bij menswear brand Pelliano en gaf hij o.a. advies aan het Ministerie van Economische Zaken, Landbouw & Innovatie. Naast zijn werk studeerde Damme van 2006 tot 2009 International Business Administration aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam.

Damme werd genomineerd voor de Loey Awards, RetailRookies (2015), Sprout Challenger 50 (2011), Elsevier's 50 talenten van de toekomst, de Studenten Ondernemersprijs, werd uitgeroepen tot één van de meeste invloedrijke Nederlanders in mode, nr. 37 Textilia power list (2013) en de '25 onder de 25' van Sprout (2008). En als bekroning won hij samen met zijn compagnon Steijn Pelle deze award in 2012 en ontvingen zij de titel: 'de beste jonge ondernemer van Nederland'.  Daarnaast is hij inmiddels een veel gevraagd spreker, jurylid, lid van het Ondernemerspanel van BNR nieuwsradio en als mentor verbonden aan een tweetal startups: Woov (festival industrie) en Flex-Appeal (HRM). 

Bernd’s nieuwe uitdaging ligt bij Royal Asscher, een familiebedrijf dat al 160 jaar synoniem staat voor ’s werelds mooiste diamanten, waarmee hij een start-up mee opzet genaamd: House of Eléonore met als uitgangspunt: Empower women to shine by providing them with fabulous jewelry through an extraordinary relationship. Ze verkeren nu nog in stealth modus, de eerste beta release staat gepland voor begin volgend jaar. Daarnaast is hij met zijn team op een missie om ambacht in Nederland terug te brengen. Na een succesvolle crowdfunding campagne in het voorjaar van 2015 waar ze meer dan 55.000 euro mee ophaalde en een seed funding ronde is House of Eléonore onder grote belangstelling in september 2015 gelanceerd. Inmiddels is de startup ook in Verenigde Staten van Amerika actief, gaven ze onlangs hun eerste catwalk show tijdens de Couture Week in Parijs, introduceerde ze in het najaar een bridal collectie ‘Dutch Light’ en opende ze in oktober een eerste shop-in-shop in samenwerking met de Bijenkorf.

Thema’s:

- Ondernemerschap
- Focus op de wereld besten!
- De digitale samenwerking
- Venture Capital
- Nieuwe media 
- De nieuwe verkoper
- De nieuwe verkoper voor winkeliers
- Lifehacking: hoe in 30 minuten 30% meer presteren
- Briljant failures: wat leer je van je fouten
- Werk aan de winkel

Bernd Damme heeft lezingen ontwikkeld, waaronder:

- ‘Turn ambition into reality'
- ‘De digitale samenwerking'
- ‘Briljant failures'
- ‘De nieuwe verkoper'
- ‘Ready to start'
- 'Netwerk je naar de top'
- ‘The dazzling world of diamonds and jewelry, a journey from past to present (need to be      created)
- 'House of Eleonore, van idee naar juwelenhuis in 365 dagen’ (need to be created)
- ‘Business model innovation’ how to disrupt your industry'
- ‘Maker movement, terugkeer van het ambacht'
- ‘Crowdfunding - Hoe je in 60 dagen een succesvolle campagne opzet'

Volledige omschrijving

Profiel

Vakgebied

Jong ondernemerschap, nieuwe media, branding en marketing, klantgerichtheid en succesvol verkopen, ambities en dromen verwezenlijken, internationaal zakendoen, E-commerce & sales, wereable computer technology, opzetten van je eigen bedrijf, falen en wat je hiervan leert, netwerken, Lifehacking

Talen

Nederlands, Engels

Tarief

Vanaf €2800,-

In te huren als

Dagvoorzitter Presentator Panellid Interviewer Spreker

Onderwerpen

Ondernemen Leiderschap Economie & Financien Maatschappij Bedrijfsleven & Management Motivatie & Inspiratie Innovatie & Trends Sales & Klantgerichtheid

Interview

Wat was je eerste baantje?

Die heb ik nooit gehad, ik begon al direct met ondernemen op mijn 16e verjaardag.

Wat is je hoogtepunt in je carriere?

Ik hoop dat mijn hoogtepunt nog lang op zich laat wachten.

Hoe ziet je vakgebied eruit over 10 jaar?

In niets lijkend op vandaag. De on- en offline wereld zal compleet in elkaar opgaan en een nieuwe werkelijkheid creëren die we vandaag de dag afdoen als louter science fiction. Iedereen en elke industrie zal daardoor veranderen.

Voor wie heb je grote bewondering?

Elon Musk vanwege het feit dat hij in vier verschillende industrieën disruptie heeft weten te veroorzaken met zijn start-ups.

Wat weet niemand van je?

Dat het niet veel had gescheeld of ik was archeologie gaan studeren.

Twitter

Publicaties