Cor Molenaar als spreker inhuren

Cor Molenaar als spreker inhuren

Prof. dr.

Het verleden is een gegeven, de toekomst een uitdaging”

Biografie

De toekomst is inspirerend. Er zijn grote veranderingen nodig om in te spelen op de kansen. Winkels (retailers) ondervinden dat aan hun resultaten, maar ook fabrikanten, groothandelaren hebben te maken met de effecten van internet. Juist deze nieuwe technologie leidt tot andere verhoudingen tussen bedrijven en met klanten.

Wat staat ons te wachten met mobiliteit, internet en een ander klantgedrag, maar wat zijn de kansen? Een nieuw business model, inspelen op klantwensen en integreren van fysiek en virtueel. Omarm de mogelijkheden van techniek, de klant heeft dit al gedaan. 'Inspirerende ontwikkelingen waar ik over publiceer en presenteer en steeds op zoek ben naar nieuwe mogelijkheden. Ik wil publiek boeien maar ook iets meegeven!'

Prof. Dr. Cor Molenaar heeft een brede expertise die hij onder andere heeft kunnen ontwikkelen bij Ogilvy&Mather, vele bestuursfuncties en zijn eigen strategische consultancybureau eXQuo Consultancy. Naast zijn economiestudie heeft Cor Molenaar verscheidene studies gevolgd om zijn visie te verbreden en verdiepen. Nadat hij zijn masterdiploma had behaald aan de Vrije Universiteit Amsterdam, promoveerde hij in 2007 aan de Rijksuniversiteit Groningen op het onderwerp ‘Toepassingsmogelijkheden van informatietechnologie in marketing’.

Daarnaast schreef Cor Molenaar meerdere boeken op marketinggebied, waaronder ‘Het einde van winkels?’ en ‘Shopping 3.0’. Hij sprak onder andere voor de NOS en Harvard, en is momenteel hoogleraar bij de vakgroep Bedrijfskunde aan Erasmus Universiteit Rotterdam.

Cor Molenaar is niet alleen bekend van de trends en ontwikkelingen in het marketing vak, maar voorspelt, voorziet en doorziet ook het gedrag van consumenten en winkeliers. EStrategie, eMarketing en eCommerce staan hierbij centraal en hij vertelt hoe winkeliers het hoofd boven water kunnen houden. In een inspirerende presentatie deelt Cor Molenaar zijn expertise en vertelt u hoe u een visie kunt omzetten naar realisatie.

Persoonlijke missie Cor Molenaar: Voorbereiden op een succesvolle toekomst!

Volledige omschrijving

Profiel

Vakgebied

Marketing, e-commerce, e-marketing, koopgedrag klanten, marketing, retail, internet, toekomstvisie

Talen

Nederlands, Engels

Tarief

Vanaf €3500,-

In te huren als

Spreker Organizer Panellid Presentator Dagvoorzitter Interviewer

Onderwerpen

Bedrijfsleven & Management Innovatie & Trends Marketing & Communicatie Sales & Klantgerichtheid

Interview

Wat was je eerste baantje?

Verkoper herenmode.

Wat is je hoogtepunt in je carriere?

Promotie Dr in de economische wetenschap.

Hoe ziet je vakgebied eruit over 10 jaar?

Dat zul je te weten komen tijdens mijn presentatie.

Twitter

  • @cormolenaar RT @De_Ondernemer : Nederlandse winkeliers gaan weinig merken van komst Alibaba. Retailexpert @cormolenaar legt uit. ▶ https://t.co/uatg2TK…
  • @cormolenaar Voorbereiding interactieve masterclass op 22 november. Wat gebeurt er, wat gaat gebeuren en hoe kun je hierop inspe… https://t.co/iWAIG3H9VJ
  • @cormolenaar Platformen vormen een bedreiging voor webshops en fysieke winkels. Wat kun je doen? https://t.co/5ozQwLjkb2
  • @cormolenaar Dit moet iedere retailer en vastgoedeigenaar en gemeente ambtenaar zien! https://t.co/dxvoXNNseo
  • @cormolenaar @fariaans @necnijmegen Het zijn zware tijden

Boeken

Kijken, kijken ... anders kopen

Kijken, kijken ... anders kopen 1e druk is een boek van Cor Molenaar u...

Bestel

(e) Marketing

(e) Marketing 1e druk is een boek van Cor Molenaar uitgegeven bij Noor...

Bestel

Actie!

Consumenten blijven weg uit de winkelstraten en kopen massaal op inter...

Bestel

Why Customers Would Rather Have a Smartphone than a Car

Why Customers Would Rather Have a Smartphone than a Car explores some ...

Bestel

Het einde van winkels?

Het einde van winkels? 1e druk is een boek van Cor Molenaar uitgegeven...

Bestel