Vakgebied

Thema's

In te huren als

Talen

Nederlands

Tarief

Op aanvraag

Biografie

Biografie

Egbert Jan Bijl is een schrijver van managementboeken maar ook ondernemer, hij heeft ‘corporate’ ervaring en focus op klantgerichtheid.

Zijn boek Kloteklanten (versie 2007 / 2009 / 2012) is één van de best verkochte boeken van Kluwer geworden. Het gaat over klantvriendelijkheid, de hilarische fouten die gemaakt worden daarbij en hoe je klantprettig kunt werken.

Met zijn boek Event Driven Marketing (ook Kluwer) heeft hij de PIM Marketingliteratuurprijs gewonnen. Later is dit boek internationaal gegaan via een Amerikaanse uitgever onder de titel “Follow that Customer” (Racom Publishers).

‘Kloteklanten’ is een pamflet voor het op juiste wijze omgaan met klanten. Hij doet al meer dan 10 jaar onderzoek naar klantgedrag en de consequenties voor ondernemingen daarbij. Ook reiken ze al 10 jaar lang de prijs uit voor het “Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland” (www.klantvriendelijkstebedrijf.nl). In die periode heeft hij enorm veel inzichten in klantgedrag en -dynamiek gekregen en de wijze waarop bedrijven zowel aan business modelling kunnen doen als praktisch klantgericht ondernemen. Daar zit ook de kern van zijn thema bij lezingen en colleges. Praktisch, humoristisch, strategisch, veel voorbeelden…

Hij heeft dit al regelmatig mogen doen, en dat ook nog eens op mooie plekken in de wereld.

Over deze onderwerpen heeft hij vele internet, radio en tv-optredens gehad. Journaal, Kassa, Radio538, Radio1, sidekick bij BNR Grote Klantenshow, in Belgie RTV, en vele interviews in kranten en tijdschriften.

Nu kan hij een ellenlange CV opsommen maar zijn boodschap gaat over nieuwe dingen doen, goeie dingen voor klanten en ook nog eens nadenken wat dan jouw ding is… Dat kan in de vorm van een lezing zijn, themasessie, workshop of masterclass. Ik heb mogen optreden voor kabeltrekkers van Nuon tot directievoorzitters van de Rabobanken.

Studie: Nederlands / MBA / marketing.

Verder is hij kerndocent bij Beeckestijn Business School (innovatieve en praktische leergangen in Digital Marketing, CRM, Customer Services). Ben jurylid van de International Webby Awards (Oscar voor Internet). Hoofdredacteur van CustomerTalk. En dus ook juryvoorzitter van de verkiezing www.klantvriendelijkstebedrijf.nl.

Hij geeft niet megaveel lezingen. Hij heeft daar ook niet altijd de tijd voor. Maar Bas Hoogland was enthousiast en raadde hem aan zijn gegevens een door te sturen.

Lees meer
Advies nodig Blok Team SH

Advies
nodig?

De juiste spreker boeken of invulling van je event kiezen kan een uitdaging zijn. Hierover denken we graag persoonlijk met je mee. Neem vrijblijvend contact op voor advies, óók als je nog in de oriënterende fase zit.

Contact opnemen

Nieuws

Bekijk meer