1. ...
    Meer dan 1050 referenties
  2. ...
    Altijd de perfecte match
  3. ...
    Offerte binnen 24 uur
  4. ...
    Creatieve (online) concepten

Spreker & programmadirecteur

Erland Galjaard

Erland Galjaard is bij het grote publiek bekend als belangrijke factor bij het succes van RTL-zenders en programmamerken. Met zijn strategische blik op het gebied van marketing, consumentengedrag en media & journalistiek maakte hij van een zender in een kritische situatie een succes. Hij weet als geen ander hoe je kunt verbinden met iedere doelgroep, en leert het publiek om dit toe te passen. Erland is te boeken als spreker bij het Sprekershuys.

...Erland Galjaard

Over Erland Galjaard

Spreker en huysgenoot Erland Galjaard is een echte mediaman met een expertise in marketing, inspiratie, consumentengedrag, leiderschap en media & journalistiek. Hij is een verbinder, en maakt van elke doelgroep een trouwe kijker of klant. Hoe? Dat deelt hij tijdens zijn lezingen, zodat ook jij de handvatten hebt om op strategische wijze te verbinden met jouw publiek.


Achtergrond

Na enkele jaren de studie politicologie te hebben gevolgd besluit hij hiermee te stoppen, omdat zijn passie ergens anders ligt. Al snel interesseert de televisiewereld hem. Hij werkt mee aan programma’s zoals 'Het Moment' van Paul Witteman (VARA), 'Weekjournaal' (NOT) en helpt bij SBS de sportafdeling op te zetten.


Erland Galjaard en RTL

In 1997 begint Erland zijn carrière bij RTL aanvankelijk als eindredacteur bij 'RTL Nieuws'. Daarna geeft hij enige tijd leiding aan de sportafdeling. Vanaf 2000 maakt Erland de overstap naar RTL5 als programmadirecteur (het huidige RTL 7) en in 2006 wordt het onder zijn leiding het snelst groeiende televisiestation van Nederland.


In 2007 begon hij als programmadirecteur bij RTL 4. De zender verkeerde destijds in slecht weer. Al snel verandert dit bij de komst van Erland en krijgt RTL 4 het ene succes na het andere, zoals 'Chantal blijft slapen', 'The Voice of Holland' en 'Ik hou van Holland'. De populariteit van de zender is ongekend en deze successen blijven niet onopgemerkt. Erland wordt in 2010 uitgeroepen tot Omroepman van het Jaar 2010 door Broadcast Magazine. Vanaf 2011 wordt hij programmadirecteur van RTL Nederland. Hij wordt hierbij verantwoordelijk voor alle tv-zenders van RTL. In 2015 en 2016 volgt een titel als machtigste mediaman van Nederland.


Na in 2018 weg te gaan bij RTL zit Erland niet stil. Hij start een carrière als DJ onder de naam Soulvation, dat wederom een succes wordt. Daarnaast start hij in 2019 als strategisch adviseur bij Talpa Network. Het doel is om op nieuwe manieren het contact de kijker op te bouwen. Een uitdaging die Erland op het lijf geschreven is!


Spreker

Erland heeft naast een succesvolle mediacarrière ook een carrière als spreker opgebouwd bij o.a. RTL-Z Masterclasses op Nyenrode tot aan het satirische The Roast of Gordon. Erland spreekt over alle ervaring op het gebied van media, maar dit beperkt zich niet alleen tot televisie. Zo bewijst hij zijn multimediale expertise door het oprichten van het blad Wendy.


Tijdens zijn lezingen deelt hij hoe je op strategische wijze kunt verbinden met elke doelgroep. Hij deelt het geheim achter een succesvol merk en hoe je het publiek op ieder platform kunt bewegen.


Boek Erland Galjaard bij het Sprekershuys!

Erland Galjaard is te boeken als spreker bij het Sprekershuys. Hij spreekt over marketing, inspiratie, consumentengedrag, leiderschap en media & journalistiek. Op deze pagina kun je onder de kop 'Sessies' meer informatie vinden over de verschillende mogelijkheden.


Spreker Erland Galjaard boeken voor jouw evenement? Neem hier contact met ons op!

Daarom kies je voor Sprekershuys

  • ...Ruim 10 jaar ervaring
  • ...Creatieve (online) concepten
  • ...Offerte binnen 24 uur
  • ...Eigen Content Studio
...Vraag offerte aan

Expertise

Inspiratie, Marketing, Consumentengedrag

In te huren als

  • Spreker

Tariefindicatie

Prijs op aanvraag

Sessies

Interview Erland Galjaard

Bij een interview met Erland kun je een hoop inhoud verwachten, maar humor ligt altijd op de loer. In de interviews besteedt hij aandacht aan de doelgroep: Waar gaat mijn doelgroep heen? Met het sterk veranderende gedrag van consumenten is dit een belangrijke vraag. Hoe blijf je je doelgroep succesvol binden en boeien? En hoe ga je om met veranderingen binnen de diverse doelgroepen en toenemende behoefte aan diversiteit en fragmentatie? Bij een interview met Erland krijg je zijn visie op content creatie, het bereiken van de kijker en consument en krijg je een uniek kijkje in de keuken van een groots mediaman.

Inhoud, humor & inspiratie

Erland Galjaard over de koers die SBS 6 nu vaart

Erland Galjaard: 'Ik had het beter gedaan met Twan Huys' | In de auto met Soulvation

Gerelateerd nieuws

Advies nodig of een spreker boeken? Wij helpen je graag!

Neem vrijblijvend contact op met een van onze verbinders.