Gilbert Gooijers als spreker inhuren

Gilbert Gooijers als spreker inhuren

Transformation

A desk is a dangerous place from which to view the world”

– John le Carre

Biografie

Gilbert Gooijers is samen met Jeroen van Glabbeek oprichter en eigenaar van CM Groep B.V. in Breda. In 1999 bouwden zij op 20-jarige leeftijd hun bedrijf op rond het product SMS. Waar veel bedrijven het einde van SMS voorspelden, wisten zij de rol van SMS en mobiel op waarde te schatten. Inmiddels hebben ze zo’n 300 man personeel, 10 kantoren wereldwijd en een jaaromzet van 90 miljoen. Ook biedt CM inmiddels ruim 30 producten op het gebied van mobiele communicatie, identificatie en betalingen. Gilbert’s visie op pionieren, management en technologische innovatie weet succesvolle bedrijven keer op keer te inspireren en te motiveren.

Management maar dan anders
De unieke managementformule van CM vormt de basis van het succes. Bij CM kennen ze geen hiërarchie. “Bij CM gaat het erom dat je doet wat je leuk vindt, doet waar je goed in bent en dat je iets bijdraagt. Voor het bedrijf, en de maatschappij en jezelf. Dat betekent dat medewerkers ook veel vrijheid krijgen in het nemen van initiatief en het kiezen van een richting. We hebben alleen medewerkers die beter in hun ding zijn dan wij. Het zijn uitblinkers van wie we iets kunnen leren. Ze delen in onze verantwoordelijkheid. We hebben CM samen opgebouwd en blijven investeren in innovatie en ontwikkeling van medewerkers.”

Technologische innovatie
Centraal staat ook de kennis die Gilbert heeft opgedaan aan de andere kant van de oceaan tijdens zijn studiereizen naar Sillicon Valley en New York. Hier is hij op bezoek geweest bij veel succesvolle technologische bedrijven, die vandaag de dag een grote rol in ons leven spelen. Denk hierbij aan IBM, Cisco, Google, Ebay, PayPal, Amazon, Facebook. Ook heeft hij een bezoek gebracht aan een aantal venture capitalists en aan Stanford University en Singularity University. De enorme hoeveelheid aan inzichten weet Gilbert in hoog tempo en op geheel eigen wijze over te brengen. Je hangt voortdurend aan zijn lippen en zult je geen seconde vervelen.

Economie
Onlangs is Gilbert op studie reis geweest naar China, hier heeft hij veel geleerd over de economische situatie en hoe het land zich heeft ontwikkeld. Hij kan een beeld geven over hoe chinezen nu communiceren, betalen en waar de nabije toekomst zich naartoe beweegt. Op economische gebied heeft Gilbert veel geleerd over de momentele situatie in China. Hij kan je vertellen dat je naar China moet gaan als Europees bedrijf en waarom. Op welke manier je daar reclame moet maken en welke grote Retail platformen daar actief zijn.

Gilbert heeft de intrinsieke behoefte om de zaal te overtuigen dat men achter het bureau vandaan moet komen en moet beseffen wat daarbuiten allemaal speelt. “Wil je als bedrijf overleven, moeten je mensen weten wat api’s zijn, het belang van platforms, experience design, Living services, singularity, OTT. Ik leg ik in mijn college uit hoe je af kunt komen van ego’s binnen je bedrijf en wat het belang is van een organische organisatiestructuur. Hierbij gebruik ik mijn eigen bedrijf als levend bewijs.”   

"De samenwerking met Gilbert is prima verlopen. Voorafgaand aan het congres hebben we onze verwachtingen telefonisch op elkaar afgestemd. Ook dat verliep naar wens. Zijn presentatie was zeer interessant en Gilbert was in staat de aanwezigen in de zaal te blijven boeien. Daarnaast sloot zijn presentatie mooi aan bij het thema van ons congres. Wij zijn zeer tevreden over de bijdrage van Gilbert." Paulinda Derene - Belastingdienst 

 “In de lezing van Gilbert Gooijers hebben we antwoord gekregen op de vraag hoe je je onderscheidt van de rest. Je concurrentie voorblijven doe je alleen door de customer experience in jouw webshop te optimaliseren volgens de laatste technologische ontwikkelingen. In hoog tempo nam Gilbert ons mee door de kennis, die hij heeft opgedaan tijdens zijn vele reizen naar Silicon Valley en New York. Vol inspiratie verlieten we de zaal en zijn we klaargestoomd om al deze nieuwe insights toe te passen op onze e-commerce klanten.” Sandy Langstraat – Online Bazen

“Gilbert is in staat om op een toegankelijke wijze zijn visie te delen met het publiek. Ik heb hem meerdere malen mogen uitnodigen op het podium om majeure technologische trends toe te lichten. Gilbert vertelt boeiend zijn geheel eigen kijk op ondernemerschap, innovatie en nieuwe organisatiemodellen. Gilbert durft tegen de stroom in te roeien en denkt ‘over the top’. Van harte aanbevolen.” Peter Brouwers – Lead2Deal Business events

“Gilbert kan op een zeer heldere en duidelijke manier aangeven wat er allemaal gebeurt op de digitale snelweg van wat dit voor ons als bedrijf en onze klanten kan betekenen. Gilbert baseert dit deels uit eigen ervaringen die hij heeft opgedaan in Silicon Valley. Het verhaal van Gilbert heeft echt iets gedaan met mijn sales. In de gesprekken met onze klanten zien we meer awareness over digitalisering en wat onze klant hiermee kan en zal moeten in de toekomst. Gilbert is een prettige persoonlijkheid en weet waar hij over spreekt. Ik kan andere bedrijven zeker aanraden een presentatie van Gilbert te organiseren.” Rob Beerling – Karcher Nederland BV

"Wij hebben Gilbert uitgenodigd als spreker op het werkcongres van Thuiswinkel.org en de Webwinkel Vakdagen. Zijn presentatie over de nieuwste technologische en businesstrends leidde direct al tot veel positieve reacties uit het publiek. Zo was hij de best gewaardeerde spreker van het werkcongres. Wij zijn erg blij dat hij zijn verhaal bij ons heeft willen doen en zouden hem zeker aanbevelen aan andere bedrijven die geïnspireerd willen raken door de toekomst." Inge de Moed – Thuiswinkel.org

Volledige omschrijving

Profiel

Vakgebied

Transformation, disruptie, management, ondernemen, bedrijfskunde, futurologie, bedrijfscultuur, overleven als bedrijf / strategie.

Talen

Nederlands, Engels

Tarief

Vanaf €1500

In te huren als

Spreker

Onderwerpen

Ondernemen Bedrijfsleven & Management Leiderschap Innovatie & Trends Marketing & Communicatie Strategie Sales & Klantgerichtheid Motivatie & Inspiratie Online Influencers

Interview

Wat was je eerste baantje?

Op mijn 15e had ik een brommerhandeltje in het dorp, ik kocht Puch maxi’s in (destijds was er nog geen internet, dus alles ging via het gele krantje, “de vondst”) en verkocht ze na een dagje klussen met een paar honderd gulden winst.

Wat is je hoogtepunt in je carriere?

Eigenlijk is elke dag een nieuw hoogtepunt in mijn carrière. Elke dag ben je weer een stukje wijzer dan de voorgaande dag.

Hoe ziet je vakgebied eruit over 10 jaar?

Dan geef ik spreekbeurten met als thema, “told you so”.

Voor wie heb je grote bewondering?

Jonge gezinnen, die alles goed draaiende houden in de hedendaagse, veeleisende maatschappij.

Wat weet niemand van je?

Dat ik ooit een bekende DJ was in Polen.