Guido Thys als spreker inhuren

Guido Thys als spreker inhuren

Bedrijfsverloskundige

Ik ben de minst gevraagde spreker van Nederland”

Biografie

Volgens Guido Thys is hij geen spreker en moeten bedrijven ook niet opzoek zijn naar een spreker. Iemand die úw boodschap vertelt en úw doelen realiseert, iemand die dat vanuit een verrassende invalshoek doet, iemand die een gigantische rugzak vol kennis en ervaring vertaalt naar bruikbare handreikingen, iemand die kan relativeren/improviseren/inspireren, zo iemand is veel meer dan een spreker. Zo iemand is een expert. Zo iemand is Guido Thys.

Een expert is iemand die de actualiteit perfect weet te koppelen aan de leef-, denk- en werkwereld van het publiek. Iemand die het herkenbare combineert met verassende, nieuwe perspectieven en die de aanwezigen raakt in hun passie. Daarom maakt Guido een verhaal op maat, zodat het uw verhaal wordt. Dit maakt iedere lezing van Guido uniek.

Guido Thys is geboren in Antwerpen. Na dat hij Theoretische Taalkunde, Filosofie, Didactiek, Psycholinguïstiek en Neurolinguïstiek heeft gestudeerd richtte hij het eerste telemarketing bureau van België op. Vervolgens heeft Guido als senior consultant gewerkt en hierbij tientallen internationale organisaties de juiste richting opgeduwd. Ook heeft hij als docent Strategic Marketing Management bij de Business School Nederland de fundering gelegd voor meer dan 400 managers. In de afgelopen jaren schreef Guido honderden columns, artikelen en interviews. Ook scheef hij 18 boeken. Ook als spreker, of zoals hij het zelf noemt: expert, is hij erg succesvol. Met meer dan 2.500 lezingen, seminars en workshops voor honderdduizenden aanwezigen, in 18 landen en 4 verschillende talen, mag Guido zich een vaste waarde in de wereld van congressen, evenementen en andere bijeenkomsten noemen.

Het veelgehoorde commentaar “wat hebben we gelachen, maar die Belg had nog een sterke boodschap ook” vat zijn aanpak perfect samen.
De combinatie van een stevige en actuele theoretische kennis en meer dan 30 jaar ervaring als ondernemer in de zakelijke dienstverlening maken hem tot een scherpe analyticus die steeds opnieuw en bliksemsnel weet waar het schoentje wringt. Zijn onstuitbare humor en razendsnelle improvisatie maken elk optreden bovendien weer tot een uitbundig maatwerkfeest.
Met uitspraken als “Het aantal overlegsessies in een organisatie is een barometer voor het gebrek aan leiderschap” heeft hij zijn naam gevestigd als een controversieel denker die een debat niet uit de weg gaat.

Guido brengt zijn publiek aan het lachen, inspireert en zet vooral aan het denken. Met een Belgische aanpak, zijn wetenschappelijke achtergrond en zijn praktische en theoretische voorgrond in ondernemerschap en bedrijfskunde laat hij zijn publiek dwarsdenken. Met Guido ontdek je alternatieve paden op plekken waar iedereen in vastgeroeste gewoonten gevangen zit.

Zijn invalshoek: het creëren van duurzame en onderscheidende waarde. Afgeleide thema’s: klantgerichtheid, innovatie, (intern) ondernemerschap, leiderschap, kortom: alles wat organisaties beweegt. Of juist tegenhoudt.

Volledige omschrijving

Profiel

Vakgebied

Zakelijke dienstverlening, strategie, economische crisis, klantvriendelijkheid, klantgerichtheid

Talen

Nederlands, Engels, Duits

Tarief

Op aanvraag

In te huren als

Spreker Presentator Dagvoorzitter Performer

Onderwerpen

Ondernemen Marketing & Communicatie Sales & Klantgerichtheid

Interview

Wat was je eerste baantje?

Telex boeken bestellen bij een boekhandel en met een stencilmachine nieuwsbrieven maken.

Wat is je hoogtepunt in je carriere?

De laatste presentatie die ik gehouden heb. De laatste is altijd de beste die ik gedaan heb, omdat het altijd beter moet gaan.

Hoe ziet je vakgebied eruit over 10 jaar?

Nog steeds dezelfde klantbehoefte, maar een hele andere invulling die we nu nog niet kennen.

Voor wie heb je grote bewondering?

Er zijn twee mensen die me heel veel geholpen hebben. Allereerst Paul Goossens, die in zijn eentje de mei revolte in 1968 in België op gang gebracht heeft alleen maar door zijn redenaarstalenten. Ten tweede Barry Hughes die, toen ik naar Nederland kwam, mij laten zien heeft dat je een boodschap ook met veel humor kunt brengen en dat daar een beroep van te maken is.

Wat weet niemand van je?

Wat mijn volgende grap, woordspeling of rake repliek zal zijn, dat weet ik namelijk zelf ook niet. Ze ontstaan altijd al improviserend ter plekke.

Twitter

  • @GuidoThys Nieuw hilarisch managementboek met voorintekenkorting! https://t.co/m59fhRRf39
  • @GuidoThys Apple en de absurde aandacht voor details (en nog veel meer zoals dit in de wekelijkse Andersbrief) https://t.co/5ObiMviSEQ via @guidothys
  • @GuidoThys Audiostudio gezocht! https://t.co/ahuGtop5XR
  • @GuidoThys https://t.co/I3jFCcrAD8 https://t.co/pBnwXYlqcj
  • @GuidoThys https://t.co/d9Syv2RuuR https://t.co/gqevV0Txi0

Boeken

Dit is geen economische crisis!

Dit is GEEN economische crisis! Guido Thys legt de pijnlijk vinger op ...

Bestel

Zombiebusiness

Pas op voor de levende doden in uw organisatie: ze verpesten uw werkpl...

Bestel