Guido Thys als spreker inhuren

Guido Thys als spreker inhuren

Bedrijfsverloskundige

Ik ben de minst gevraagde spreker van Nederland”

Biografie

Enkele honderden sprekers vinden zichzelf (een van) de meest gevraagde spreker(s) van Nederland.
Dat is heel grappig. Want op zo iemand zitten organisatoren niet te wachten. Ook u niet.
Om te beginnen zoekt u geen spreker maar een expert. Bovendien hebt u weinig of niets aan iemand die hetzelfde verhaal honderden keren opnieuw afdraait. Kwantiteit is op dit vlak een nadeel zonder Cruyffvoordeel.

Wat ik daar precies mee bedoel?

Een. Sprekers spreken. Koud kunstje want spreken kan bijna iedereen.

Iemand die úw boodschap vertelt en úw doelen realiseert, iemand die dat vanuit een verrassende invalshoek doet, iemand die een gigantische rugzak vol kennis en ervaring vertaalt naar bruikbare handreikingen, iemand die kan relativeren/improviseren/inspireren, zo iemand is veel meer dan een spreker.
Zo iemand is een expert.

Twee. U wilt voor uw toehoorders een memorabele bijeenkomst organiseren, een evenement waardoor ze zich gewaardeerd voelen en ze merken dat er speciaal voor hen een grote inspanning is verricht.

Daar past geen standaardverhaal bij.  Dan kunt u beter een filmpje op YouTube zetten.

U zoekt een expert die de actualiteit perfect weet te koppelen aan de leef-, denk- en werkwereld van uw toehoorders, die het herkenbare combineert met verrassende nieuwe perspectieven en die de aanwezigen raakt in hun passie. Dat lukt alleen maar met een maatwerkverhaal. Daarom bereid ik, samen met u, tijdens het voortraject úw verhaal voor.

Alle presentaties en workshops van mij zijn daarom uniek. Ze zijn geen zaak van “u vraagt, wij draaien”. Mijn klanten vragen niet om mij, maar om de expertise en het maatwerk in mijn verhalen.
Om die twee redenen ben ik de minst gevraagde spreker van Nederland (en ver daarbuiten). En dat is maar goed ook.

Mijn aanpak

Aan de hand van bewezen raamwerken ga ik ook uw publiek aan het lachen brengen, inspireren en vooral ook aan het denken zetten. Bijvoorbeeld met de Workshop Klanten Wegjagen (al sinds 1992 een topper: interactief, hilarisch, met een gegarandeerde impact). Met Welkom in de 21ste eeuw, een gebruikershandleiding voor disruptieve tijden. Of met Ons Bedrijf Heeft Geen Toekomst, een hartstochtelijk pleidooi voor (intern) ondernemerschap.

Samen passen we de template aan úw doelen aan. We combineren uw input met mijn Belgische aanpak van eenvoudige en met humor doorspekte redeneringen, met mijn wetenschappelijke achtergrond en mijn praktische en theoretische voorgrond in ondernemerschap en bedrijfskunde.

Samen met de deelnemers ga ik dwarsdenken. Terwijl anderen analyseren, gaan wij voor een synthese waarin alles op z’n plaats valt. We ontdekken alternatieve paden op plekken waar iedereen in vastgeroeste gewoontes gevangen zit.

Mijn invalshoek: het creëren van duurzame en onderscheidende waarde. Afgeleide thema’s: klantgerichtheid, innovatie, (intern) ondernemerschap, leiderschap, kortom: alles wat organisaties beweegt. Of juist tegenhoudt.

Voor de biografie-liefhebbers:

Geboren in Antwerpen. Academische start in Theoretische Taalkunde, Filosofie, Didactiek, Psycholinguïstiek en Neurolinguïstiek. Promotiemanager bij twee krantenuitgevers. Het eerste telemarketingbureau van België opgericht. Als senior consultant met een internationale werkradius tientallen organisaties op het goede spoor richting klant gezet. Als docent Strategic Marketing Management bij de Business School Nederland ruim 400 managers mee opgeleid.

Tussendoor ooit de Stichting Humor en de Klanten Wegjaagclub opgericht. Drijvende kracht achter 2MinuteAcademy.nl.

In de voorbije 30 jaar honderden artikelen, columns en interviews. 18 boeken. Meer dan 2.500 lezingen, workshops en seminars voor 280.000+ deelnemers en toehoorders in 4 talen en in 18 landen.

Volledige omschrijving

Profiel

Vakgebied

Zakelijke dienstverlening, strategie, economische crisis, klantvriendelijkheid, klantgerichtheid

Talen

Nederlands, Engels, Duits

Tarief

Op aanvraag

In te huren als

Spreker Presentator Dagvoorzitter Performer

Onderwerpen

Ondernemen Marketing & Communicatie Sales & Klantgerichtheid

Interview

Wat was je eerste baantje?

Telex boeken bestellen bij een boekhandel en met een stencilmachine nieuwsbrieven maken.

Wat is je hoogtepunt in je carriere?

De laatste presentatie die ik gehouden heb. De laatste is altijd de beste die ik gedaan heb, omdat het altijd beter moet gaan.

Hoe ziet je vakgebied eruit over 10 jaar?

Nog steeds dezelfde klantbehoefte, maar een hele andere invulling die we nu nog niet kennen.

Voor wie heb je grote bewondering?

Er zijn twee mensen die me heel veel geholpen hebben. Allereerst Paul Goossens, die in zijn eentje de mei revolte in 1968 in België op gang gebracht heeft alleen maar door zijn redenaarstalenten. Ten tweede Barry Hughes die, toen ik naar Nederland kwam, mij laten zien heeft dat je een boodschap ook met veel humor kunt brengen en dat daar een beroep van te maken is.

Wat weet niemand van je?

Wat mijn volgende grap, woordspeling of rake repliek zal zijn, dat weet ik namelijk zelf ook niet. Ze ontstaan altijd al improviserend ter plekke.

Twitter

  • @GuidoThys Nieuw hilarisch managementboek met voorintekenkorting! https://t.co/m59fhRRf39
  • @GuidoThys Apple en de absurde aandacht voor details (en nog veel meer zoals dit in de wekelijkse Andersbrief) https://t.co/5ObiMviSEQ via @guidothys
  • @GuidoThys Audiostudio gezocht! https://t.co/ahuGtop5XR
  • @GuidoThys https://t.co/I3jFCcrAD8 https://t.co/pBnwXYlqcj
  • @GuidoThys https://t.co/d9Syv2RuuR https://t.co/gqevV0Txi0

Boeken

Dit is geen economische crisis!

Dit is GEEN economische crisis! Guido Thys legt de pijnlijk vinger op ...

Bestel

Zombiebusiness

Pas op voor de levende doden in uw organisatie: ze verpesten uw werkpl...

Bestel