Vakgebied

Innovatie
Marketing
Journalistiek
Media
Redactie
Magazines
Personeel
Bedrijfsvoering
Uitgeven

Thema's

Leiderschap
Ondernemerschap
Lifestyle & Health
Business & Management
Communicatie & Media

In te huren als

Spreker
Panellid

Talen

Nederlands

Tarief

Vanaf € 2.500

Biografie

Biografie

Jildou van der Bijl studeerde aan de Hogeschool voor Journalistiek te Zwolle en werd op haar 27e hoofdredacteur bij Nieuwe Revu. Daarna leidde ze bij Mood for Magazines onder meer La Vie en Rose, Oog, het tijdschrift van het Rijksmuseum, en zette ze de specials van LINDA. (LINDA.meiden, LINDA.mode, LINDA.wonen, LINDA.man en L’HOMO.) op. Sinds 2008 is Jildou als algemeen hoofdredacteur van het merk LINDA. de drijvende kracht achter één van Nederlands meest succesvolle mediamerken. Onder leiding van Jildou groeide de oplage van LINDA. naar 233.452, werd LINDAnieuws.nl gelanceerd (dat gemiddeld 2,6 miljoen bezoekers per maand bereikt), ontstond LINDA.het bureau, het reclamebureau van de makers van LINDA., en werd het online videplatform LINDA.tv opgezet. In 2016 was het eerste LINDA.festival een feit, in het najaar van 2018 wordt dit voor de derde keer georganiseerd. Jildou staat al drie jaar op rij in de top 10 in de categorie Media in Opzij’s Top 100 van meest invloedrijke vrouwen van Nederland. En in De Media 100, de jaarlijkse lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media, staat Jildou, als vierde vrouw, op plaats zeventien (2017). Vanaf januari 2018 is zij toegetreden tot het bestuur van SIRE. Jildou woont samen met beeldend kunstenaar Paul Kooiker en is moeder van twee kinderen.

Advies nodig Blok Team SH

Advies
nodig?

De juiste spreker boeken of invulling van je event kiezen kan een uitdaging zijn. Hierover denken we graag persoonlijk met je mee. Neem vrijblijvend contact op voor advies, óók als je nog in de oriënterende fase zit.

Contact opnemen

Nieuws

Bekijk meer