Vakgebied

Leiderschap
Motivatie
Ondernemersschap
Kansen
Leiderschap

Thema's

Leiderschap
Mens & Maatschappij
Ondernemerschap
Business & Management
Communicatie & Media
Strategie
Sales & Klantgerichtheid
Creativiteit & Inspiratie

In te huren als

Spreker
Panellid

Talen

Nederlands
Engels

Tarief

Op aanvraag

Biografie

Biografie

Van marktkoopman tot marktleider. De naam Marco Aarnink (1985) ligt op ieders lippen na de veelbesproken overname van zijn bedrijf Drukwerkdeal.nl. De sky is the limit voor de jonge Deventenaar, en dat zit er al vroeg in. Als telg uit een hardwerkend arbeidersgezin droomt Marco ervan later het luchtruim te verkiezen. Verre reizen, mooie pakken: piloot zal hij worden. Een eerste symptoom van zijn grenzeloze dadendrang. Een gezonde weerzin tegen de schoolbanken doet die droom echter uiteenspatten. Mogelijkheden Geen nood: de drang de ijle hoogten op te zoeken blijft. Dat zit Marco in de vezels. Mogelijkheden zien. Wanneer, gedurende zijn dagen op de markt, zijn baas hem vraagt visitekaartjes te regelen, ziet hij hoe weinig efficiënt de Nederlandse drukkersmarkt kleine afnemers bedient. En hij ruikt zijn kans. Drukwerkdeal.nl is geboren. Betaalbaar, gepersonaliseerd drukwerk door volumeproductie. Massa is kassa. Dat is het idee. En het slaat aan. Marktleider En hoe. Van een afstudeerproject op een zolderkamer bouwt Marco, aanvankelijk met een compagnon, Drukwerkdeal.nl in enkele jaren uit tot marktleider in Nederland. Met tweehonderd mensen op de loonlijst en een waarde van vele tientallen miljoen euro’s. Een hypermodern internetbedrijf, met een almaar groeiend aanbod van diensten en, uniek voor de branche, eigen productiecapaciteit. Investeren in mensen, is de filosofie. Daar zit je werkelijke kapitaal. ‘Wecommerce’, noemen ze dat bij Drukwerkdeal.nl. Groot, groter, grootst In mei 2013 opent Drukwerkdeal.nl zijn eerste vestiging over de grenzen, in Antwerpen. En daarbij blijft het wat Marco betreft niet. Steeds grotere volumes dwingen Drukwerkdeal.nl tot een keuze: serieuze expansie (en een dito financiële injectie), of samenwerken met een andere grote speler. Als de multinational Cimpress aanklopt, hapt hij toe. Het is tijd zijn kindje de wereld in te sturen. Voor Marco persoonlijk betekent het zowel een einde als een nieuw begin. Ondernemer In 2014 neemt Marco tijdens de uitreiking van de jaarlijkse LOEYawards de onderscheiding voor de beste online ondernemer in ontvangst. “Marco is energiek, heeft passie voor zijn werk en een gevoel voor humor. Het is een echte ondernemer, dat zit in bloed,” aldus het juryrapport. En zoals wel vaker kruipt het spreekwoordelijke bloed waar het niet gaan kan. Begin 2015 gaat de kogel door de kerk: Aarnink neemt afscheid bij Drukwerkdeal.nl. Twee jaar na zijn vertrek bij Drukwerkdeal.nl maakt Marco Aarnink zijn comeback in de drukwerkwereld, met Print.com. Zijn ambitie met Print.com is om internationaal succes te halen.

Het ondernemerschap lonkt weer. Iets opbouwen vanaf de grond, met enthousiaste mensen. Want hoewel Aarnink nu kapitaal steekt in verschillende internetstartups, ziet hij zichzelf niet als professioneel investeerder. Lekker de handen vuil maken, dat is het plan. Want dat is Aarnink ook: Deventer nuchterheid op zijn best. Met beide voeten in de IJsselklei. Marco Aarnink lacht het best.

De “nietklanten” van Drukwerkdeal deden nog altijd zaken met de drukker op de hoek. Het verifiëren van die drukker op de hoek was het begin van het succes van Drukwerkdeal. Er was maar één uitdaging; de drukker op de hoek worden, maar dan online. Marco wist de “online“ drukwerk industrie persoonlijk te maken, als eerste internetondernemer zette hij als zijn medewerkers online met gezicht, naam en toenaam. Een presentatie gaat over hoe het bedrijf groeide van 0 naar 200 medewerkers. En niet zomaar medewerkers, de meest bevlogen en enthousiaste medewerkers van Nederland en daarbuiten! Medewerkers die je in iedere campagne van het bedrijf ziet, langs snelwegen, voetbalvelden, in magazines en op tv. De medewerkers zijn trots op hun werk, op het bedrijf en op elkaar. En dat stralen ze uit, zij zijn het succes, het merk van het bedrijf. En tevreden medewerkers zorgen voor meer dan tevreden klanten! Een presentatie over beleving, het nieuwe werken en enorme betrokkenheid. Loyale klanten, loyale medewerkers, zelfs binnen het toch “anonieme” online landschap. WEcommerce noemen ze dat bij Drukwerkdeal.

Altijd blijven lachen
Advies nodig Blok Team SH

Advies
nodig?

De juiste spreker boeken of invulling van je event kiezen kan een uitdaging zijn. Hierover denken we graag persoonlijk met je mee. Neem vrijblijvend contact op voor advies, óók als je nog in de oriënterende fase zit.

Contact opnemen

Nieuws

Bekijk meer