Richard van Hooijdonk als spreker inhuren

Richard van Hooijdonk als spreker inhuren

Spreker en top inspirator

Gezond en gelukkig blijven. En daar moet je heel wat voor doen.”

Biografie

Trendwatcher, futurist en internationaal topspreker Richard Van Hooijdonk neemt je mee naar een inspirerende toekomst die leven, werken en ondernemen drastisch gaat veranderen. In 2015, 2016 en 2017 is Richard van Hooijdonk verkozen tot meest gevraagde trendwatcher en futurist van Nederland. Zijn inspiratiesessies zijn al door ruim 420.000 mensen bijgewoond. Je komt Richard van Hooijdonk regelmatig tegen op radio en televisie. Richard is regelmatig op televisie te zien bij RTL (RTL Late Night, RTL Boulevard, RTL op 5), SBS (SBS shownieuws), BNN/VARA en AVRO/TROS. Bij BNR Radio presenteerde hij het programma 'Mindshift'.

Met zijn internationale researchteam van 30 specialisten onderzoekt hij dagelijks vele technologie trends (robots, zelfrijdend vervoer, Internet of Things, biotech, nanotech, neurotech, blockchain, 3D en 4D printing , AR/VR) en de impact van kunstmatige intelligentie op de wereld van morgen. Veel businessmodellen zullen verdwijnen en nieuwe zullen verschijnen. Organisaties en mensen moeten sneller veranderen en hebben andere skills en leiderschap nodig. Vele voorbeelden, cases en adviezen komen voorbij tijdens de inspirerende lezingen. Wekelijks wordt het onderzoek gepubliceerd in aantrekkelijke artikelen, e-books, white papers en vele lezingen. Zijn boek 'De Wereld van Morgen' is inmiddels een 'bestseller'.

Lezing 'Trends 2030, ben jij er klaar voor?"
De wereld om ons heen verandert in snel tempo. Banen worden overgenomen door robots. Zelfrijdend vervoer verandert de slimme stad. Nanotechnologie biedt ons kansen die die we nog nooit eerder hebben gezien. Internet of Things laat slimme dingen interacteren. Virtual reality laat ons het onvoorstelbare beleven. En de ‘Data Scientist’ is de baan van de toekomst. Worden we echt 130? Ieder bedrijf wordt een ‘techbedrijf’. De komende tien jaar zien we grotere ontwikkelingen dan de laatste 100 jaar. Maar hoe gaan we daar nu mee om? En hoe moeten we onze bedrijven hierop aanpassen? Hoe ziet het bedrijf van de toekomst eruit?. De lezing Trends 2030 is beschikbaar en is uitgewerkt voor meerdere sectoren.

Richard van Hooijdonk begon zijn carrière als marketing directeur bij banken, uitgevers en technologie bedrijven. Daar werd hij strategisch adviseur en onderdeel van management teams, directies en Raad van Bestuur.

Van Director of Marketing bij DSB Groep in 2000 wordt hij leader commercial innovation 'refresh' in het Ohra management in 2005. Vervolgens gaat hij in 2006 en 2007 als interim marketing director bij Exact en interim Chief Digital Officer bij Wegener aan de slag. Ook vertelt hij vanaf 2007 als gastdocent zijn verhaal bij SRM, Nyenrode en de Erasmus Universiteit. In 2013 wordt zijn masterclass door RTL en Nyenrode verkozen tot RTL masterclass en als kers op de taart start hij in 2015 Trendtastic!

Sinds 2007 inspirational speaker over uiteenlopende onderwerpen voor bedrijven en organisaties als NATO, Europese Commissie, Accenture, Google, Nationale Politie, Unilever, Luchtmacht, Sony, Kamer van Koophandel, PWC, Oracle, Erasmus Universiteit, VU universiteit, KPN, Kadaster, Facilicom, CDA, Staples, Ford, PostNL, ABNAMRO, Rabobank, ING, Hilton en vele anderen.

Daarnaast weet Richard alles van het belang van social media af, maar wat is nu de ‘Next step in Social Media’? Hoe kunnen organisaties hier optimaal van profiteren? Richard laat het belang van storytelling en relevantie zien. Hij maakt hierbij gebruik van anekdotes, cases, toepassingen en video’s. Een sessie vol met inspiratie, kennis en interessante handvatten.

Richard vertelt daarnaast over ‘The Future of Marketing’. De nieuwe consument stelt nieuwe eisen aan het bedrijf van de toekomst. Marketing wordt extreem gedreven door IT en big data.

En wat is eigenlijk 'the next step in digital'? Door nieuwe technieken en nieuwe media verandert de manier waarop we met mensen communiceren. Het levert bedrijven en organisaties interessante kansen om op mens 3.0 te 'beraken'. 

De nieuwe mens is echter ook burger en wil inspraak, wil meedenken en democratische invloed uitoefenen op beslissingen. Richard staat bij de sessie ‘Social Government’ stil bij burgerparticipatie, burgeractivatie, online reputatiemanagement en crisisplannen. In opdracht van VNG  (Nederlandse Vereniging voor Nederlandse Gemeenten) is deze inspiratiesessie op meerdere plaatsen in Nederland gegeven aan 300 burgemeesters en wethouders.

The Future of Marketing gaat over de digitale transformatie die ons de komende jaren te wachten staat. Nieuwe technologie zorgt voor een extreme versnelling en verandering van marketing: Internet-of-Things, Mobiel, Big Data en sensoren. Ze gaan er allemaal voor zorgen dat de klantbeleving bliksemsnel wordt aangepast aan de ‘context’ van onze geliefde klant. Met big data kunnen we voorspellen en met mobiele technieken komen we heel dichtbij. Sensoren geven ons unieke informatie en The Internet Of Things koppelt alle bronnen aan elkaar. Bedrijven die nieuwe technologie de komende jaren niet omarmen, gaan een droevige toekomst tegemoet. De toekomst van marketing komt er aan. Maar ben jij er klaar voor?

'Gedreven spreker, een goed en veelzijdig verhaal. De lezing werd door iedereen ervaren als ‘wow’ - Maarten Buikhuisen, Directeur Global Solutions Heineken

'99% was laaiend enthousiast en 1% zeer enthousiast :)! Je hebt wat los gemaakt binnen de club, heel goed!' - Joost Gulden, hoofd inkoop Stedin

'Een flitsende reis langs nieuwe technologie. Zijn enthousiaste en energieke manier van presenteren en visuele ondersteuning ervan zorgden voor een geslaagde aftrap van het event.' - Patrick Steemers, partner Deloitte

'Jouw lezing op het ‘Airpower event’ was een groot succes. De deelnemers waren zeer positief over jouw bedrag. Door jouw inzet hebben we een goed resultaat kunnen bereiken.' - Alexander Schnitzger, Luitenant-Generaal Koninklijke Luchtmacht

'Richard van Hooijdonk is de trendwatcher van dit moment. Hij is een kind van de toekomst en fantastisch verteller bovendien.' - Roelof Hemmen, Nieuwslezer RTL en presentator BNR

 

Volledige omschrijving

Profiel

Vakgebied

ICT & nieuwe media, web 2.0, sales en marketing, motivatie en inspiratie, ondernemerschap, leiderschap, management en innovatie

Talen

Nederlands, Engels

Tarief

Op aanvraag

In te huren als

Spreker Dagvoorzitter Presentator

Onderwerpen

Ondernemen Innovatie & Trends Technologie & ICT Marketing & Communicatie

Interview

Wat was je eerste baantje?

ik verkocht kleding op de herenconfectie van Vroom & Dreesman. Mijn krantenwijk daarvoor wil ik graag vergeten :-)

Wat is je hoogtepunt in je carriere?

Goede sprekers kennen denk ik niet 1 hoogtepunt. De vele (internationale) sessies die ik geef leveren iedere keer weer hoogtepuntjes op. Leuk zijn wel de sessies in New York en Orlando vorig jaar en bijzondere bijeenkomsten dit jaar in Slowakije en Tsjechië.

Hoe ziet je vakgebied eruit over 10 jaar?

In mijn sessie Trends spreek ik ook over Robots. Over 10 jaar zijn er zeer inspirerende robots die op het toneel verschijnen. Ook zullen inspirerende futurologen die al zijn overleden weer op het podium opklimmen. De techniek is al zover. Ikzelf zal op 40 plekken tegelijk kunnen zijn, dus ik kijk er nu al naar uit.

Wat weet niemand van je?

Heb je een uurtje?

Twitter

  • @rvhooijdonk Can we diagnose #depression with an app that analyses how you type, scroll, and swipe? #tech #health… https://t.co/8iMmnfztun
  • @rvhooijdonk Great #customerservice is critical to the growth of any #company. But how do you develop a solid client base with l… https://t.co/hxBjVoKq5y
  • @rvhooijdonk More and more airports around the world are turning to #technologies like #biometrics, #AR, and #chatbots to enhanc… https://t.co/B9ZKfwNptk
  • @rvhooijdonk 60 procent van de #startups gaat binnen zes maanden na een #cyberaanval failliet. #security #hacking #cybersecurity… https://t.co/VkClFf7Sbz
  • @rvhooijdonk Is bewuste kunstmatige intelligentie binnenkort echt mogelijk en zit de kans er dan in dat deze de wereld zal overn… https://t.co/Hi4oCzVlS2