1. ...
    Meer dan 1050 referenties
  2. ...
    Altijd de perfecte match
  3. ...
    Offerte binnen 24 uur
  4. ...
    Creatieve (online) concepten

Spreker & dagvoorzitter

Stephan Fellinger

Stephan Fellinger is een zeer energieke spreker met een schat aan kennis en ervaring op het gebied van de veranderende digitale wereld met extra aandacht voor talent en innovatie en jezelf opnieuw blijven uitvinden. Hij is één van de meest bekroonde sprekers binnen de digitale wereld en werd gekozen tot eerste 'Online Mediaman van het Jaar'. Als mede-oprichter van Team Sherpa houdt hij zich dagelijks bezig met onconventionele manieren van talent- en productontwikkeling binnen organisaties. Stephan Fellinger is te boeken als spreker, dagvoorzitter en panellid bij het Sprekershuys.

...Stephan Fellinger

Over Stephan Fellinger

Als je als kind binnen de lijntjes kleurt krijg je een sticker van de juf, maar als je het anders doet blijf je vaak met lege handen staan. Terwijl er juist meer van dat soort kinderen nodig zijn.

Stephan Fellinger: één van de meest bekroonde sprekers binnen de digitale wereld. Zo werd hij gekozen tot eerste 'Online Mediaman van het Jaar' én is hij in het bezit van de prestigieuze Coq d’Honneur vanwege zijn verdienste voor het marketing- en communicatievak.


Ondernemer

Als mede-oprichter van Team Sherpa en recent van Dagstage.nl, een platform waar volwassenen een dag stage kunnen lopen in een andere organisatie, houdt hij zich dagelijks bezig met onconventionele manieren van talent- en productontwikkeling binnen organisaties.

Stephan was mede-oprichter van Stichting SpinAwards. De Nederlandse Oscars op het gebied van digitaal, creativiteit en technologie. Daarnaast is hij juryvoorzitter bij de Cultuurmarketing Awards en jurylid bij de Shopping Awards. Ook is hij lid van de advisory board van het Franse wijnhuis Villebois.

Fellinger is een zeer energieke spreker met een schat aan kennis en ervaring op het gebied van de veranderende digitale wereld (internetpionier sinds 1995) met extra aandacht voor talent en innovatie en jezelf opnieuw blijven uitvinden.


Boek Stephan Fellinger bij het Sprekershuys!

Stephan Fellinger is te boeken als spreker, dagvoorzitter en panellid en is expert op het gebied van marketing, innovatie, nieuwe media en branding. Op deze pagina vind je onder de kop ‘Sessies’ meer informatie over de verschillende mogelijkheden.


Spreker Stephan Fellinger boeken voor jouw evenement? Neem hier contact met ons op!

Daarom kies je voor Sprekershuys

  • ...Ruim 10 jaar ervaring
  • ...Creatieve (online) concepten
  • ...Offerte binnen 24 uur
  • ...Eigen Content Studio
...Vraag offerte aan

Expertise

Innovatie, Branding, Marketing, Nieuwe media, Web 2.0

In te huren als

  • Spreker
  • Dagvoorzitter
  • Panellid

Tariefindicatie

Prijs op aanvraag

Sessies

Lezing Innovatie

Geen groter containerbegrip dan Innovatie, volgens Stephan Fellinger. En over Innovatie wordt vooral veel gepraat en verdwijnt vaak het gezond verstand. Fellinger spreekt over dit onderwerp, vanuit een grote ervaring op het gebied van innovatieve concepten en diensten. Zo stond hij in 1997 aan de wieg van de eerste digitale streamingdiensten in Europa. Was hij grondlegger en jarenlang bestuursvoorzitter van de digitale Oscars in Nederland, de SpinAwards. En was hij in 2005 de oprichter van de eerste Nederlandse webloguitgeverij. Recent begon hij weer een nieuwe startup: Dagstage.nl. Een digitaal platform waarbij mensen en organisaties die een dag stage vragen en/of aanbieden, met elkaar in contact worden gebracht. Een denker, maar ook vooral doener op het gebied van Innovatie. Iemand die al sinds 1995 trends en ontwikkelingen in het digitale landschap weet te duiden en te voorspellen. Niet voor niets werd hij de eerste Online Mediaman van het jaar. Hij prikkelt graag en laat je meedromen over de toekomst. Fellinger is een zeer energiek en enthousiast spreker met een schat aan kennis en ervaring op het gebied van de veranderende digitale wereld (internetpionier sinds 1995) met extra aandacht voor de mentaliteit die nodig om succesvol te zijn in deze turbulente tijden. Bijzonder hierbij is dat zijn ervaringen deelt die hij op heeft gedaan met jong talent teams bij organisaties als RTL, Dela en KNAB.

Lezing War on Talent

Stephan Fellinger was afgelopen jaren de initiatiefnemer van een aantal onconventionele talentprogramma's. Zo stond hij aan de wieg van Shake. Een jong talent programma waarbij een team van jonge digitale talenten aan de slag gaat met vraagstukken op het gebied van innovatie. Teams met vaak een mix van studenten met een universitaire studie, samen met dropouts en andere buitenbeentjes. Zo werden voor verzekeraar Dela prototypes gebouwd en getest rondom gezond en gelukkig oud worden. En werd voor KRO NCRV een spraakgestuurde hulp voor in de keuken gebouwd en getest. En dat voordat Google haar Nederlandse Google assistent lanceerde. Zijn ervaring met veel bestaande jong talentprogramma's is, dat organisaties mensen binnen halen die op ze lijken. Om daarna in een half jaar alles eruit te slaan wat ze nog een beetje anders zijn. Dat kan en moet anders dacht hij en daarom bedacht hij Shake (zie video). Recent is hij medeoprichter van Dagstage.nl. Een digitaal platform waarbij mensen en organisaties die een dag stage vragen en/of aanbieden, met elkaar in contact worden gebracht. Voor nieuwsgierige mensen en organisaties die zonder oogkleppen willen leren en kennis willen maken met andere branches. En voor organisaties die een open cultuur bepleiten. Een initiatief dat past in de trend van een leven lang leren en ontwikkelen. Fellinger deelt vol enthousiasme zijn ervaringen. En heeft een uitgesproken mening, op basis van zijn grote ervaring op het gebied van ongewone talentprogramma's en die deelt hij graag.

Lezing Marketing

Stephan Fellinger heeft een uitgesproken en eigenwijze mening over het marketingvak. In het bijzonder in combinatie met de digitale transformatie van organisaties. En dat deze gewaardeerd wordt door vakgenoten, bewijzen zijn bekroningen als "Online Mediaman van het jaar" en een "Coq d'Honneur" voor zijn verdiensten in het marketingvak. Volgens hem maakt marketing vaak meer kapot dan je lief is. En denken bedrijven niet goed na, of de beloftes die ze doen vanuit marketingperspectief, aansluiten op de producten die ze ontwikkelen en de talenten die ze daarvoor nodig hebben. Juist voor dat laatste moet de marketingafdeling van vandaag en morgen veel meer samenwerken met afdelingen als productontwikkeling, innovatie en HR. En moeten organisaties hun speelveld herzien qua concurrenten en partners. Zijn grootmoeder, ondernemer in jaren 30 (!) van de vorige eeuw en voor hem een grote inspiratiebron, leerden hem een les. Dat marketing in de kern gaat over een ruil realiseren, waarbij allebei de partijen een glimlach op hun gezicht krijgen. En dat werd ook het startpunt van zijn verhaal. Door zijn jarenlange ervaring en energie schakelt hij makkelijk en houdt hij zijn publiek van begin tot eind geboeid.

Lezing 2
Lezing Enjoy the Future over Talent & Innovatie en jezelf opnieuw blijven uitvinden

Jezelf blijven uitvinden als persoon en organisatie, in een constant veranderende digitale wereld. Dat is het onderwerp waarover Stephan Fellinger vertelt. In een “100% powerpoint-vrije” presentatie, met behulp van persoonlijke, fysieke objecten die hij gebruikt tijdens zijn verhaal. Onderwerpen als talent, innovatie en digitale transformatie passeren op een originele en creatieve manier de revue.

Vragen die aan bod komen:

*Hoe kan je jezelf als organisatie blijven uitvinden?

*Hoe kan je op nieuwe manieren innoveren?

*Welke talenten heb je nodig voor de digitale transformatie?

*Hoe ga je om met “the War for Talent”?

*Hoe mix je jonge en ervaren talenten in je organisatie?

Fellinger heeft vanuit Shake, het Young Talent Innovatie Lab van de SpinAwards en vanuit Dagstage.nl, zeer veel ervaring met onconventionele manieren van talentontwikkeling en innoveren.

Hij gelooft sterk in de mix van jong en ervaren talent als aanjager van je digitale transformatie. Hij deelt graag zijn ervaringen en laat je zien dat er veel kansen liggen om het anders en beter te doen.


Fellinger’s persoonlijke missie is mensen te helpen zich opnieuw te blijven uitvinden in de digitale veranderende wereld.

Lezing 3
Kinderen die binnen de lijntjes kleuren krijgen een sticker van de juf, maar zij die het anders doen blijven met lege handen staan. Terwijl er juist meer van dát soort kinderen nodig zijn!

Advies nodig of een spreker boeken? Wij helpen je graag!

Neem vrijblijvend contact op met een van onze verbinders.