Vakgebied

Marketing
Journalistiek
Televisie
Populaire wetenschap
Crossmedia
Print
Formats & creativiteit

Thema's

Leiderschap
Mens & Maatschappij
Wetenschap
Lifestyle & Health
Kunst & Cultuur
Innovatie & Trends
Technologie & ICT

In te huren als

Spreker
Dagvoorzitter
Interviewer
Presentator
Panellid

Talen

Nederlands
Engels

Tarief

Vanaf € 2.000

Biografie

Biografie

Thomas Hendriks heeft gewerkt voor televisie, kranten, tijdschriften, radio en verschillende websites. In de meeste gevallen in creatieve, leidinggevende posities. Radio blijft hij het spannendste medium vinden(live, interactief), maar zijn passie ligt meeste bij tijdschriften. Hij bedacht formats voor televisie en magazines en was wekelijks te horen op radio en te zien op televisie als de ‘allesweter’ van Quest. Nu is Thomas weer wekelijks met leuke weetjes uit de wetenschap te beluisteren bij Giel op Radio Veronica. In 2018 heeft DFFRNT Media Thomas Hendriks aangesteld als senior creative. In die rol wordt hij bij diverse projecten van het jonge media en technologiebedrijf betrokken. Thomas (56) was vanaf 2010 zeven jaar hoofdredacteur van het populairwetenschappelijke maandblad Quest. Zijn daarop volgende baan, gedelegeerd producent van RTL Boulevard en RTL Late Night bij producent Blue Circle, zegde hij eind vorig jaar na enkele maanden uit eigen beweging op. Thomas heeft een rijke ervaring op vrijwel elk gebied van de media, Bas, Taco en ik hebben al vaker met hem samengewerkt. Hij kan het niet alleen bedenken maar ook produceren en verkopen en dat past perfect bij onze manier van werken.’ Thomas Hendriks: ‘Ik zie dit als een geweldige kans! Ik wil me de komende jaren vooral toeleggen op het ontwikkelen van nieuwe toepassingen voor onderwerpen die ertoe doen: educatie, gezondheid, innovatie. Constructieve media die oplossingen aanreikt. En dat past perfect bij de strategie en de mensen van DFFRNT.’ Ook werkte Thomas bij Sijthoff Pers, Audax, VNU, TTG, Joop van den Ende producties, Eyeworks, Het Gesprek en Paul de Leeuw. Van 2010 tot 2017 was hij hoofdredacteur van het populaire wetenschappelijke tijdschrift Quest (G+J Media). In 2014 werd hij Hoofdredacteur van het Jaar, met name voor de manier waarop hij Quest klaarstoomt voor de toekomst en steeds weer nieuwe manieren bedenkt om met het mediamerk succesvol te blijven. Een jaar later won hij de Mercur voor merkinnovatie met het online platform Quest test Nederland. Thomas is altijd bezig geweest met het bedenken van formats voor rubrieken, magazines en televisieprogramma’s. Iets wat je overigens nooit helemaal alleen doet. Zo stond hij aan de wieg van Webber, not for girls and parents, het eerste en enige general interest tijdschrift voor jongens van 1319 jaar. Nog steeds wordt hij daarmee in verband gebracht. Voor televisie bedacht hij dat in samenvattingen van voetbalwedstrijden de klok in beeld moest staan, zodat je als kijker wist hoe lang er nog te spelen was. Hij deelt graag zijn ervaring met jongeren door masterclasses en rondleidingen te geven aan studenten journalistiek en communicatie. Quest liet hij een rol spelen in de basisschool met de lancering van Quest junior: een magazine dat kinderen (814 jaar) leert na te denken over het formuleren van vragen en dan op zoek te gaan naar antwoorden. Op die manier worden ze voorbereid op een toekomst die wat werk betreft steeds lastiger te voorspellen is, gezien de snelheid waarmee de wereld zich ontwikkelt. Thomas werkte korte tijd als gedelegeerd producent voor RTL Boulevard en RTL Late Night maar besloot al snel dat die functie niet bij hem paste. Inmiddels heeft hij verschillende opdrachtgevers voor wie hij crossmedia plannen ontwikkelt en uitvoert. Wellicht dat zelfs Webber een comeback gaat maken. Thomas heeft een rijke ervaring in diverse media en voegt daar in lezingen vaak een populair wetenschappelijke onderbouwing aan toe. Onderwerpen als innovatie, educatie en creativiteit passen naadloos bij hem. Hij heeft daarnaast een quiz ontwikkeld die hij met elk gezelschap en op vrijwel elk onderwerp kan toepassen. En je steekt er nog iets van op ook!

Het is wetenschappelijk aangetoond dat het vrijwel niemand lukt om een levensmotto vol te houden. Alleen mensen zonder motto krijgen dat voor elkaar.
Advies nodig Blok Team SH

Advies
nodig?

De juiste spreker boeken of invulling van je event kiezen kan een uitdaging zijn. Hierover denken we graag persoonlijk met je mee. Neem vrijblijvend contact op voor advies, óók als je nog in de oriënterende fase zit.

Contact opnemen

Nieuws

Bekijk meer