Sprekershuys logo

Vakgebied

Marketing
Customer Centricity
Customer journey
Digitale innovatie
Artificial Intellegence
Sales

Thema's

Leiderschap
Ondernemerschap
Business & Management
Communicatie & Media
Strategie
Sales & Klantgerichtheid
Innovatie & Trends
Technologie en ICT
Economie & Financiën

In te huren als

Talen

Nederlands
Engels

Tarief

Op aanvraag

Biografie

Biografie

Bij disruptie en verandering denkt Rik Vera aan mogelijkheden. In zijn lezingen geeft hij het publiek een frisse blik op bedrijven van de toekomst. Hij biedt ze de handvatten om met data, innovatie en een netwerk van connecties de belangrijkste spelers van morgen te worden en zelf de toekomst vorm te geven.



“The Day After Tomorrow”

Rik heeft ruime ervaring in het bedrijfsleven en spreekt dagelijks topmensen uit de zakelijke wereld en overheidssector. Hij daagt ze uit om wat ze kennen los te laten en open te staan voor nieuwe manieren om waarde toe te voegen in een alsmaar veranderende wereld. Lineaire bedrijfsmodellen en verticale organisatiestructuren vervangt hij met datagedreven en flexibele businessmodellen die bestaan uit een netwerk van connecties. Want we hebben elkaar nodig: de interne creativiteit en innovatie kan nét datgene zijn wat je onderscheidt.

Vanuit zijn ervaring helpt hij bedrijven om te navigeren in een wereld vol digitale innovatie, alsmaar veranderende markten en relaties tussen bedrijf en consument. Hij bewijst dat innovatie niet moeilijk is, maar dat er wel moed, nieuwsgierigheid en empathie voor nodig is.


The Guide To The Ecosystem Economy

In zijn nieuwste boek “The Guide To The Ecosystem Economy” beschrijft Rik een concrete handleiding hoe bedrijven zich het beste klaarstomen voor de toekomst in dit tijdsgewricht. Zijn oplossing? Bedrijven kunnen dit doen door de bestaande bouwstenen te de-componeren en te hergebruiken bij het opzetten van datagedreven ecosystemen. Rik verklaart waarom ecosysteem denken de oplossing is, waarom net nu, wat de bouwstenen ervan zijn, de dynamieken en de spelregels.


Lezingen

In zijn lezingen deelt Rik hoe bedrijven deel uit kunnen maken van de nieuwe wereld. Daar zijn nieuwe denkwijzen voor nodig: niet lineair en risicomijdend, maar dynamisch en in verbinding met de veranderende omgeving. Hoe herken je patronen in chaos, omarm je onverwachte gebeurtenissen en ontdek je potentieel in datastromen? Rik geeft je de tools die leiders en bestuurders nodig hebben die zich willen voorbereiden op de komende jaren.


Boek Rik Vera bij het Sprekershuys!

Rik Vera is te boeken als spreker, dagvoorzitter en panellid bij het Sprekershuys. Hij spreekt over ondernemerschap, leiderschap, marketing, Customer Centricity, customer journey, digitale innovatie en sales. Op deze pagina vind je onder de kop ‘Sessies’ meer informatie over de verschillende mogelijkheden.


Spreker en futuroloog Rik Vera boeken voor jouw evenement? Neem hier contact met ons op!

Lees meer
We can be superheroes saving the world. Let us just do that shall we.
Schermafbeelding 2020 03 17 om 11 34 36
Suzanne

Advies
nodig?

De juiste spreker boeken of invulling van je event kiezen kan een uitdaging zijn. Hierover denken we graag persoonlijk met je mee. Neem vrijblijvend contact op voor advies, óók als je nog in de oriënterende fase zit.

Contact opnemen

Nieuws

Bekijk meer

Cookiemelding

Onze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website accepteer je ons cookiebeleid.

 

Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken. Deze functionele cookies zorgen ervoor dat je de website correct kunt weergeven en gebruiken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Statistieken

Een goede website is nooit af! We proberen iedere dag de websitebezoeker een betere ervaring te bieden. Met de cookies voor statistieken analyseren we hoe bezoekers onze website gebruiken. Zo ontdekken we wat goed werkt én wat wij nog beter moeten doen! De gegevens worden anoniem verzameld, maar geven ons wel het inzicht wat nodig is om iedere dag weer een betere website te maken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Marketing

Deze cookies gebruiken wij om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om advertenties weer te geven die passen bij de behoeftes van de individuele bezoeker. Denk bijvoorbeeld aan Google advertenties of Social media advertenties. Wil je weten om welke cookies het precies gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.

Ingeschakeld Uitgeschakeld