Deze trends verwachten wij voor 2021:

Hybride en online events zijn blijvend

Waar we eerst even moesten wennen aan online events, is de eventbranche daar het afgelopen jaar enorm in gegroeid. Door vlotte techniek, sterke content en een strak, afwisselend programma kan het publiek zich net zo betrokken voelen bij een online event. Een online event brengt daarnaast een hoop voordelen met zich mee: je bent niet langer gebonden aan de maximale capaciteit van een locatie, de content die er gemaakt wordt is blijvend en herbruikbaar en een online event is duurzamer: het beperkt reisbewegingen en vergt bovendien minder tijd in de agenda’s van het publiek.

Meetbare events

Een mooie bijkomstigheid van het betrekken van het online publiek, is dat de resultaten meetbaar zijn. Alle acties van het publiek kunnen worden gemonitord en zijn van grote waarde. Zo kom je er immers achter wat er speelt bij het publiek en wat wel en niet werkt. Deze kennis is waardevol om doelen te behalen en te weten welke investeringen (ook voor eventuele sponsors en standhouders) de moeite waard zijn.

Beleving

Het afgelopen jaar werd er een beroep gedaan op creativiteit. Hoe onderscheid je jouw event immers van anderen en zorg je dat je (blijvend) impact maakt? Door veel focus op beleving te leggen, onderstonden er veel creatieve concepten. In 2021 zullen we dit nog meer zien. Out of the box is het nieuwe normaal. Alles om het publiek te verrassen en aan je te binden.

Online netwerken

Voorjaar kleine events (grote getallen online)

Kennis delen online, netwerken in kleine groepjes