''Ik heb twee live events op de planning staan en er wordt nog besloten hoe we deze willen invullen. We maken verschillende afwegingen, zoals duurzaamheid, kwetsbaarheid en de ontwikkelingen rondom covid. Daarnaast zitten we in een fase van reboarding. Langzaam gaan we weer terug naar kantoor, maar ik zie dat veel mensen hieraan moeten wennen en het mentaal zwaar hebben. De vraag is dus of iedereen alweer bereid is naar live events te komen. Mensen moeten zich comfortabel voelen om fysiek aanwezig te zijn. Is dat niet het geval, is de kans groot dat ze niet op komen dagen en is het kostentechnisch niet verantwoord een fysiek event te organiseren.
Door de overstap naar online en hybride events hebben we ook gezien dat het makkelijker en duurzamer is sprekers digitaal te laten aanhaken bij je event, in plaats van ze in te laten invliegen voor een sessie van 30 minuten. We willen dus nog zorgvuldiger omgaan met het duurzame aspect en mensen niet onnodig fysiek laten aanhaken, tenzij ze een terugkerende rol hebben in het programma.
Ik geef mezelf altijd genoeg ruimte om een plan B achter de hand te hebben, zodat ik niemand teleur hoef te stellen. Ik verwacht dat hybride events meer zullen toenemen, maar dit ligt ook aan de wensen van de opdrachtgever en het doel van het event. Daarnaast is een voordeel van een online event dat je dit terug kunt kijken, wat je bereik vergroot. Fysiek samenkomen voor de fun is in ieder geval niet langer voldoende. Een goed onderbouwd concept en verhaal zijn essentieel.”