Sprekershuys logo

Vakgebied

Onderwijs
Privacy
(Internationaal) Ondernemen
Trendwatcher
Europa
Radicale decentralisatie
Radicale transparantie
(social) Media
Het nieuwe werken
Toekomst van financiële dienstverlening
Energie(opwekking)
Open data
Voedsel(productie)
3D printen
Marketing/PR
(reputatie) Economie en de kernelementen van het nieuwe economische en maatschappelijke systeem
Onderwijs

Thema's

Mens & Maatschappij
Leiderschap
Onderwijs
Ondernemerschap
Zorg
Kunst & cultuur
Innovatie & Trends
Technologie en ICT
Economie & Financiën

Talen

Nederlands
Engels

Tarief

Op aanvraag

Biografie

Biografie

Farid Tabarki is oprichter van Studio Zeitgeist. Samen met zijn studiogenoten heeft hij al bij vele organisaties de omwenteling naar een 'vloeibare organisatie' mogen realiseren. Hij schrijft geregeld voor Het Financieele Dagblad en is auteur van het boek ‘Het Einde van het Midden – Wat een maatschappij van extremen betekent voor mens, bedrijf en politiek’. Naast voormalig tv-presentator is Farid commissaris bij woningcorporatie Stadgenoot en lid van de raad van toezicht van het Prins Bernhard Cultuurfonds. Volgens De Volkskrant is hij één van de tweehonderd meest invloedrijke Nederlanders.

Vloeibare samenleving

Farid zorgt in zijn lezingen voor een uniek doorkijkje naar de 'vloeibare samenleving' waarin verandering constant is en onzekerheid nog de enige zekerheid. Met een aanstekelijk enthousiasme zet hij je aan het denken wat de voor- en nadelen van zo’n samenleving zijn en wat de impact is op mens en organisatie. Na een crisis komt er immers weer een nieuwe balans. Wat blijft er overeind, wat verdwijnt, wat wordt versterkt en wat is er nieuw? Zowel individuele mensen als samenlevingen hebben het vermogen om schokken te incasseren en ervan te herstellen. De bereidheid nu om de oude wetmatigheden terzijde te schuiven is groot: kennelijk zijn er alternatieven voor het ophokken van klassen, het land doorkruisen voor koffie met de klant en ellenlange vergaderingen in stoffige zaaltjes.

De vloeibare revolutie verloopt volgens bepaalde organiserende principes. De door Studio Zeitgeist ontwikkelde 'Transformation Playground' benoemt deze principes en maakt ze concreet toepasbaar voor organisaties en professionals waarmee deze veerkrachtig genoeg worden om in dit nieuwe tijdperk van voldoende toegevoegde waarde te zijn. In zijn lezingen gaat Farid in op de verschillende principes en presenteert deze - wanneer mogelijk op interactieve wijze - aan de deelnemers.

Wat betreft de 'vloeibare organisatie' bespreekt Farid graag wat erbij kijken komt wanneer je de hiërarchie achter je laat en de netwerkgedachte wilt omarmen. Hoe laat je het denken vanuit producten los en het belang van betekenis leidend zijn? Deze en vele andere bewegingen passeren op een zeer interactieve manier de revue.


Boek Farid Tabarki bij het Sprekershuys!

Farid Tabarki is te boeken als spreker, dagvoorzitter, interviewer, presentator, panellid en gespreksleider en is expert op het gebied van leiderschap, mens & maatschappij, onderwijs en ondernemerschap. Op deze pagina vind je onder de kop ‘Sessies’ meer informatie over de verschillende mogelijkheden.


Spreker Farid Tabarki boeken voor jouw evenement? Neem hier contact met ons op!

Lees meer
“At worst, one is in motion; and at best, Reaching no absolute, in which to rest, One is always nearer by not keeping still.” Thom Gunn
Suzanne

Advies
nodig?

De juiste spreker boeken of invulling van je event kiezen kan een uitdaging zijn. Hierover denken we graag persoonlijk met je mee. Neem vrijblijvend contact op voor advies, óók als je nog in de oriënterende fase zit.

Contact opnemen

Nieuws

Bekijk meer

Cookiemelding

Onze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website accepteer je ons cookiebeleid.

 

Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken. Deze functionele cookies zorgen ervoor dat je de website correct kunt weergeven en gebruiken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Statistieken

Een goede website is nooit af! We proberen iedere dag de websitebezoeker een betere ervaring te bieden. Met de cookies voor statistieken analyseren we hoe bezoekers onze website gebruiken. Zo ontdekken we wat goed werkt én wat wij nog beter moeten doen! De gegevens worden anoniem verzameld, maar geven ons wel het inzicht wat nodig is om iedere dag weer een betere website te maken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Marketing

Deze cookies gebruiken wij om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om advertenties weer te geven die passen bij de behoeftes van de individuele bezoeker. Denk bijvoorbeeld aan Google advertenties of Social media advertenties. Wil je weten om welke cookies het precies gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.

Ingeschakeld Uitgeschakeld