Morele ambitie

Boek een inspirerende spreker over morele ambitie bij het Sprekershuys. Sprekers over morele ambitie praten over de wil om de wereld een betere plek te maken en staan voor het hooghouden van ethische waarden en principes in alles wat je doet, zowel privé als professioneel. Het gaat verder dan sociaal geaccepteerd gedrag; het draait om het geloof in de kracht van eerlijk en rechtvaardig handelen.

Sprekers over morele ambitie inhuren

Praktische tips van spreker Ynzo van Zanten voor bedrijven om invulling te geven aan morele ambitie

Creëer een positieve bedrijfscultuur:

Bedrijven kunnen de morele ambitie van (jonge) werknemers vervullen door een positieve bedrijfscultuur te creëren waarin werknemers zich zinvol en betrokken voelen. Dit betekent het omarmen van de morele ambities van werknemers en als bedrijf of organisatie zelf ook morele ambities formuleren en nastreven. Morele ambitie van een organisatie is een krachtig middel om betrokken en gemotiveerde werknemers aan te trekken en te behouden, wat zal bijdragen aan de duurzaamheid en het succes van de organisatie op lange termijn.

Stel duidelijke, hogere doelen:

Organisaties kunnen hun eigen morele ambities waarmaken door duidelijke, hogere doelen te stellen die verder gaan dan winst. Dit houdt in dat bedrijven moeten streven naar maatschappelijke en ecologische impact en zich verbinden aan de waarden die ze willen uitstralen.

Inspireer en verbind door effectief leiderschap:

Leiderschap speelt een cruciale rol bij het bevorderen van morele ambitie binnen een organisatie. Effectieve leiders moeten een visie overbrengen, hun team inspireren en hen aanmoedigen om bij te dragen aan positieve veranderingen binnen en buiten de organisatie. Leiderschap dat zich richt op verbinden, transformeren en dienen is essentieel om morele ambitie te integreren in de bedrijfsvoering.

"Creëer positieve bedrijfsculturen waar werknemers zich zinvol en betrokken voelen”

Top sprekers over morele ambitie

Ynzo van Zanten

Specialisatie:
Morele ambitie, duurzaam ondernemerschap, organisatiecultuur.

Focus:
Ynzo richt zich op het vertalen van maatschappelijke betrokkenheid naar concrete bedrijfsstrategieën en het zichtbaar maken van purpose binnen organisaties.

Doelgroep:
Organisaties, leiders, changemakers en professionals die willen bouwen aan betekenisvolle merken en cultuurgedreven ondernemingen.

Thema’s:
Morele ambitie, purpose-gedreven organisaties, duurzame innovatie, merkbeleving, organisatiecultuur, sociaal ondernemerschap.

Sander Heijne

Specialisatie:
Marktwerking, bureaucratie, maatschappelijke ongelijkheid.

Focus:
Sander onderzoekt en bekritiseert de gevolgen van marktwerking in publieke sectoren en pleit voor mensgerichtere alternatieven binnen economie en beleid.

Doelgroep:
Bestuurders, beleidsmakers, journalisten, professionals in publieke sectoren en maatschappelijke organisaties.

Thema’s:
Marktwerking in de publieke sector, economische ongelijkheid, bureaucratie, arbeidsmarkt, maatschappelijke verandering, democratie.

Rob Timmerman

Specialisatie:
Morele ambitie, humanitaire hulpverlening, persoonlijke ontwikkeling.

Focus:
Rob deelt zijn ervaringen als reddingswerker om te laten zien wat het betekent om radicaal te kiezen voor je idealen en menselijkheid centraal te stellen.

Doelgroep:
NGO’s, maatschappelijke organisaties, leiders, beleidsmakers en professionals die werken rond inclusie, ethiek of sociale rechtvaardigheid.

Thema’s:
Morele ambitie, menselijkheid in leiderschap, vluchtelingenproblematiek, solidariteit, zingeving, persoonlijke keuzes.

Jaap Korteweg

​​Specialisatie:
Duurzaamheid, voedselinnovatie, ondernemerschap.

Focus:
Jaap laat zien hoe morele ambitie gecombineerd met innovatie kan leiden tot systeemverandering binnen de voedselindustrie, met als doel dierloze productie.

Doelgroep:
Ondernemers, innovatiemanagers, beleidsmakers en professionals binnen de voedsel-, landbouw- en duurzaamheidssector.

Thema’s:
Duurzaam ondernemen, voedseltransitie, plantaardige innovatie, ethisch leiderschap, circulaire economie, toekomst van landbouw.

Jan Rotmans

Specialisatie:
Duurzaamheid, systeemverandering, maatschappelijke transities.

Focus:
Jan richt zich op het inzichtelijk maken van complexe transitieprocessen en benadrukt dat duurzame verandering begint bij individuen die verantwoordelijkheid nemen en in actie komen.

Doelgroep:
Overheden, bedrijven, onderwijsinstellingen en maatschappelijke organisaties die actief bijdragen aan duurzame en sociale transities.

Thema’s:
Energietransitie, circulaire economie, sociaal ondernemerschap, persoonlijke ontwikkeling, democratische vernieuwing, duurzaam leiderschap.

Natascha van Weezel

Specialisatie:
Polarisatie, herdenkingscultuur, intergenerationeel trauma.

Focus:
Natascha richt zich op het bouwen van bruggen in een verdeelde samenleving door lessen uit het verleden te verbinden met actuele maatschappelijke uitdagingen.

Doelgroep:
Onderwijsinstellingen, overheden, maatschappelijke organisaties en culturele instellingen die werken aan inclusie, dialoog en bewustwording.

Thema’s:
Tweede Wereldoorlog, antisemitisme, democratische weerbaarheid, racisme en uitsluiting, Holocausteducatie, maatschappelijke polarisatie.

Onze sprekers morele ambitie geven tips

Organisaties die hun morele ambities willen nastreven, kunnen verschillende concrete stappen ondernemen om een sterk ethisch kader en een cultuur van integriteit te bevorderen. Spreker Ynzo van Zanten geeft een klein voorproefje over hoe je als organisatie morele ambitie kan nastreven. Ben je benieuwd naar morele ambitie in het werkveld en meer?

“Het gaat uiteindelijk om het willen en kunnen maken van positieve veranderingen”
Morele ambitie
Portret Ynzo van Zanten

Spreker Ynzo van Zanten over morele ambitie

...Meer

Neem contact met ons op

*Tarieven van onze sprekers en dagvoorzitters gaan vanaf €1500,- ex BTW. Neem contact op via ons contactformulier of telefonisch via 030-3040025.

Onze werkwijze bij Sprekershuys

  • Stap 1: Contact opnemen. Begin met contact opnemen met Sprekershuys. Je kan een aanvraag indienen via ons boekingsformulier, ons bellen op 030 304 0025 of ons bereiken via e-mail of chat.
  • Stap 2: Mogelijkheden bespreken. Na ontvangst van jouw aanvraag bespreken we je wensen en verzamelen we belangrijke details zoals datum, locatie, tijd en thema. Op basis van deze informatie sturen we een voorstel, vragen we sprekers uit en reserveren we vrijblijvend een optie.
  • Stap 3: Overeenkomst opstellen. Wanneer de keuze voor de gastspreker of dagvoorzitter definitief is, delen we de overeenkomst met je.
  • Stap 4: Voorbespreking. In een voorbespreking bespreek je met de spreker de belangrijkste inhoudelijke punten. Dit zorgt voor een waardevolle lezing voor jou en de deelnemers.
  • Stap 5: Laatste detail. Voor de praktische zaken komen we twee maanden van tevoren in de lucht, net zoals voor de voorbespreking.
  • Stap 6: Dag van het evenement. De spreker arriveert ruim op tijd op de locatie, klaar om te beginnen.
  • Stap 7: Evaluatie. Na de lezing nemen we contact met je op om te evalueren hoe alles is verlopen en om feedback te verzamelen.