Sprekershuys logo

Vakgebied

Marketing
Inspiratie
Consumentengedrag
Media en journalistiek

Thema's

Leiderschap
Business & Management
Communicatie & Media
Strategie
Innovatie & Trends
Bestuur, Beleid & Politiek

In te huren als

Talen

Nederlands

Tarief

Op aanvraag

Biografie

Biografie

Spreker en huysgenoot Erland Galjaard is een echte mediaman. Hij is bij het grote publiek bekend als belangrijke factor bij het succes van RTL-zenders en programmamerken. Daarnaast geeft spreker inspirerende lezingen over de onderwerpen marketing, inspiratie, consumentengedrag, leiderschap en media & journalistiek.

Erland is geboren in 1967. Na enkele jaren de studie politicologie te hebben gevolgd besluit hij hiermee te stoppen, omdat zijn passie ergens anders ligt. Al snel interesseert de televisiewereld hem. Hij werkt mee aan programma’s zoals 'Het Moment' van Paul Witteman (VARA), 'Weekjournaal' (NOT) en helpt bij SBS de sportafdeling op te zetten.


Erland Galjaard en RTL

In 1997 begint Erland zijn carrière bij RTL aanvankelijk als eindredacteur bij 'RTL Nieuws'. Daarna geeft hij enige tijd leiding aan de sportafdeling. Vanaf 2000 maakt Erland de overstap naar RTL5 als programmadirecteur (het huidige RTL 7), waarna hij RTL 5. In 2006 wordt RTL 5 onder zijn leiding het snelst groeiende televisiestation van Nederland. Wat is het geheim achter zijn succesvolle strategie? Hoe kun je een merk succesvol crossmediaal opbouwen? In zijn inspirerende lezing geeft Erland hier antwoord op.

In 2007 is hij begonnen als programmadirecteur bij RTL 4. De zender verkeerde destijds in slecht weer. Al snel verandert dit bij de komst van Erland en krijgt RTL 4 het ene succes na het andere, zoals 'Chantal blijft slapen', 'The Voice of Holland' en 'Ik hou van Holland'. De populaiteit van de zender is ongekend. Deze successen blijven niet onopgemerkt. Erland wordt in 2010 uitgeroepen tot Omroepman van het Jaar 2010 door Broadcast Magazine. Vanaf 2011 wordt hij programmadirecteur van RTL Nederland. Hij wordt hierbij verantwoordelijk voor alle tv-zenders van RTL. In 2015 en 2016 volgt een titel als machtigste mediaman van Nederland.

nd Galjaard

Erland heeft naast een succesvolle mediacarriere ook een carriere als spreker opgebouwd bij o.a. RTL-Z Masterclasses op Nyenrode tot aan het satirische The Roast of Gordon. Erland spreekt over alle ervaring op het gebied van media, maar dit beperkt zich niet alleen tot televisie. Zo bewijst hij zijn multimediale expertise door het oprichten van het blad Wendy.

Na in 2018 weg te gaan bij RTL zit Erland niet stil. Hij start een carriere als DJ onder de naam Soulvation, dat wederom een succes wordt. Daarnaast start hij in 2019 als strategisch adviseur bij Talpa Network. Het doel is om op nieuwe manieren het contact de kijker op te bouwen. Een uitdaging die Erland op het lijf geschreven is!



Boek Erland Galjaard bij het Sprekershuys!

Erland Galjaard is te boeken als spreker bij het Sprekershuys. Hij spreekt over marketing, inspiratie, consumentengedrag, leiderschap en media & journalistiek. Op deze pagina kun je onder de kop 'Sessies' meer informatie vinden over de verschillende mogelijkheden.


Spreker Erland Galjaard boeken voor jouw evenement? Neem hier contact met ons op!

Lees meer
Inhoud, humor & inspiratie
Erland Galjaard inhuren als spreker bij het Sprekershuys
Suzanne

Advies
nodig?

De juiste spreker boeken of invulling van je event kiezen kan een uitdaging zijn. Hierover denken we graag persoonlijk met je mee. Neem vrijblijvend contact op voor advies, óók als je nog in de oriënterende fase zit.

Contact opnemen

Nieuws

Bekijk meer

Cookiemelding

Onze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website accepteer je ons cookiebeleid.

 

Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken. Deze functionele cookies zorgen ervoor dat je de website correct kunt weergeven en gebruiken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Statistieken

Een goede website is nooit af! We proberen iedere dag de websitebezoeker een betere ervaring te bieden. Met de cookies voor statistieken analyseren we hoe bezoekers onze website gebruiken. Zo ontdekken we wat goed werkt én wat wij nog beter moeten doen! De gegevens worden anoniem verzameld, maar geven ons wel het inzicht wat nodig is om iedere dag weer een betere website te maken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Marketing

Deze cookies gebruiken wij om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om advertenties weer te geven die passen bij de behoeftes van de individuele bezoeker. Denk bijvoorbeeld aan Google advertenties of Social media advertenties. Wil je weten om welke cookies het precies gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.

Ingeschakeld Uitgeschakeld