Bij een interview met Erland kun je een hoop inhoud verwachten, maar humor ligt altijd op de loer. In de interviews besteedt hij aandacht aan de doelgroep: Waar gaat mijn doelgroep heen? Met het sterk veranderende gedrag van consumenten is dit een belangrijke vraag. Hoe blijf je je doelgroep succesvol binden en boeien? En hoe ga je om met veranderingen binnen de diverse doelgroepen en toenemende behoefte aan diversiteit en fragmentatie? Bij een interview met Erland krijg je zijn visie op content creatie, het bereiken van de kijker en consument en krijg je een uniek kijkje in de keuken van een groots mediaman.

Erland Galjaard
Subthema's
- Inspiratie
- De mediawereld
- Marketing
Te boeken als
- Spreker
Talen
- Nederlands
Tariefindicatie
- Prijs op aanvraag
Over Erland Galjaard
Spreker en huysgenoot Erland Galjaard is een echte mediaman met een expertise in marketing, inspiratie, consumentengedrag, leiderschap en media & journalistiek. Hij is een verbinder, en maakt van elke doelgroep een trouwe kijker of klant. Hoe? Dat deelt hij tijdens zijn lezingen, zodat ook jij de handvatten hebt om op strategische wijze te verbinden met jouw publiek.
Achtergrond
Na enkele jaren de studie politicologie te hebben gevolgd besluit hij hiermee te stoppen, omdat zijn passie ergens anders ligt. Al snel interesseert de televisiewereld hem. Hij werkt mee aan programma’s zoals 'Het Moment' van Paul Witteman (VARA), 'Weekjournaal' (NOT) en helpt bij SBS de sportafdeling op te zetten.
Erland Galjaard en RTL
In 1997 begint Erland zijn carrière bij RTL aanvankelijk als eindredacteur bij 'RTL Nieuws'. Daarna geeft hij enige tijd leiding aan de sportafdeling. Vanaf 2000 maakt Erland de overstap naar RTL5 als programmadirecteur (het huidige RTL 7) en in 2006 wordt het onder zijn leiding het snelst groeiende televisiestation van Nederland.
In 2007 begon hij als programmadirecteur bij RTL 4. De zender verkeerde destijds in slecht weer. Al snel verandert dit bij de komst van Erland en krijgt RTL 4 het ene succes na het andere, zoals 'Chantal blijft slapen', 'The Voice of Holland' en 'Ik hou van Holland'. De populariteit van de zender is ongekend en deze successen blijven niet onopgemerkt. Erland wordt in 2010 uitgeroepen tot Omroepman van het Jaar 2010 door Broadcast Magazine. Vanaf 2011 wordt hij programmadirecteur van RTL Nederland. Hij wordt hierbij verantwoordelijk voor alle tv-zenders van RTL. In 2015 en 2016 volgt een titel als machtigste mediaman van Nederland.
Na in 2018 weg te gaan bij RTL zit Erland niet stil. Hij start een carrière als DJ onder de naam Soulvation, dat wederom een succes wordt. Daarnaast start hij in 2019 als strategisch adviseur bij Talpa Network. Het doel is om op nieuwe manieren het contact de kijker op te bouwen. Een uitdaging die Erland op het lijf geschreven is!
Spreker
Erland heeft naast een succesvolle mediacarrière ook een carrière als spreker opgebouwd bij o.a. RTL-Z Masterclasses op Nyenrode tot aan het satirische The Roast of Gordon. Erland spreekt over alle ervaring op het gebied van media, maar dit beperkt zich niet alleen tot televisie. Zo bewijst hij zijn multimediale expertise door het oprichten van het blad Wendy.
Tijdens zijn lezingen deelt hij hoe je op strategische wijze kunt verbinden met elke doelgroep. Hij deelt het geheim achter een succesvol merk en hoe je het publiek op ieder platform kunt bewegen.
Sessies
Video's
Gerelateerde sprekers
- Ruim aanbod van actuele sprekers
- Persoonlijk & vrijblijvend advies
- Voor elke type evenement