Sprekershuys logo

Vakgebied

Innovatie
Storytelling
Strategie

Thema's

Leiderschap
Ondernemerschap
Business & Management
Duurzaamheid & Klimaat
Strategie
Innovatie & Trends
Technologie en ICT
Creativiteit & Inspiratie
Economie & Financiën

In te huren als

Talen

Nederlands
Engels

Tarief

Vanaf € 2.500

Biografie

Biografie

John Lin is een stereotype Nederlandse Chinees. Opgegroeid in een Chinees afhaalrestaurant en uiteraard ook goed met cijfers. Zijn familie was één van de eerste generatie Chinese immigranten in Nederland. Zij vertelden veel andere Chinezen hoe goed het hier is in Nederland.


Uniek perspectief

Het opgroeien als Chinees in Nederland is voor veel tweede generatie Chinezen uitdagend geweest vanwege een zoektocht naar een identiteit. Maar, inmiddels heeft hij het opgroeien in twee culturen heeft hij omarmd en hij deelt graag zijn unieke perspectief. Na zelf ook een tijd gestuurd te hebben in Shanghai, aan de Shanghai University of Finance and Economics, is inmiddels de cirkel rond en verteld John nu over de gave innovaties in China en hoe we daarvan kunnen leren.


Na zijn studie Innovatiemanagement aan de Erasmus Universiteit in 2017 is John aan de slag gegaan als Strategy & Business Developer bij bol.com. In zijn werk voor bol.com haalt hij veel inspiratie uit Chinese platform bedrijven als Alibaba, Tencent en Bytedance.


China expert

Naast zijn “normale” werk bij bol.com had hij zich op ten duur ontwikkeld als China expert. Hij merkte dat vrijwel niemand keek naar het Oosten om daarvan te leren. Terwijl ze daar enorm voorlopen op digitalisering en de platformeconomie. John specialiseerde zich dan ook om deze kennis te vertalen zowel in taal, maar ook in cultuur. Hij nam onder andere ook de directie van bol.com op inspirerende reis naar China en heeft geholpen dit terug te vertalen naar een lokale strategie. Daarna heeft hij als Lead Ecosystem Developer bij bol.com het ecosysteem van diensten om bol.com heen vormgegeven met zijn kennis van de Chinese markt.

Columnist

Verder is John ook een vaste columnist voor Twinkle Magazine en spreekt hij veel op e-commerce en platform events. Hij doet dit met veel passie omdat hij graag het Oosten en het Westen weer dichter bij elkaar wil brengen. Door middel van inspiratie in plaats van de polarisatie die in de dagelijkse media te zien is.


John als spreker

Als spreker inspireert John mensen over Chinese innovaties en trends en leert ze die ook toe te passen op de lokale markt. Dit doet hij door spraakmakende voorbeelden en ervaringen met een vleugje Chinees-Nederlandse humor. (Een beetje sambal bij maakt alles interessanter).


Boek John Lin bij het Sprekershuys!

John Lin is te boeken als spreker bij het Sprekershuys en is expert op het gebied van leiderschap, ondernemerschap, business & management en duurzaamheid & klimaat. Op deze pagina vind je onder de kop ‘Sessies’ meer informatie over de verschillende mogelijkheden.


Spreker John Lin boeken voor jouw evenement? Neem hier contact met ons op!

Lees meer
Ik breng het Oosten en Westen dichter bij elkaar
John Lin video
Suzanne

Advies
nodig?

De juiste spreker boeken of invulling van je event kiezen kan een uitdaging zijn. Hierover denken we graag persoonlijk met je mee. Neem vrijblijvend contact op voor advies, óók als je nog in de oriënterende fase zit.

Contact opnemen

Nieuws

Bekijk meer

Cookiemelding

Onze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website accepteer je ons cookiebeleid.

 

Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken. Deze functionele cookies zorgen ervoor dat je de website correct kunt weergeven en gebruiken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Statistieken

Een goede website is nooit af! We proberen iedere dag de websitebezoeker een betere ervaring te bieden. Met de cookies voor statistieken analyseren we hoe bezoekers onze website gebruiken. Zo ontdekken we wat goed werkt én wat wij nog beter moeten doen! De gegevens worden anoniem verzameld, maar geven ons wel het inzicht wat nodig is om iedere dag weer een betere website te maken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Marketing

Deze cookies gebruiken wij om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om advertenties weer te geven die passen bij de behoeftes van de individuele bezoeker. Denk bijvoorbeeld aan Google advertenties of Social media advertenties. Wil je weten om welke cookies het precies gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.

Ingeschakeld Uitgeschakeld