Sprekershuys logo

Vakgebied

Marketing
Customer Centricity
Customer journey
Digitale innovatie
Artificial Intellegence
Sales

Thema's

Leiderschap
Ondernemerschap
Business & Management
Communicatie & Media
Strategie
Sales & Klantgerichtheid
Innovatie & Trends
Technologie en ICT
Economie & Financiën
Webinar

In te huren als

Talen

Nederlands
Engels

Tarief

Op aanvraag

Biografie

Biografie

Rik Vera is auteur, futuroloog, business filosoof, coach en in de eerste plaats inspirational keynote spreker. Hij schrijft en spreekt over ondernemerschap, leiderschap, marketing, extreme customer centricity, sales en digitale innovatie. Rik inspireert en motiveert organisaties over de hele wereld met zijn beeldende taal en wervelende presentaties om ze zo niet alleen voor te bereiden voor "The Day After Tomorrow", maar vooral om ze de 'goesting(*)', de energie en de inzichten te geven om er meteen mee aan de slag te gaan. Dit doet hij op een scherpe, energieke en enthousiaste manier met de nodige dosis humor en entertainment. Rik is Rik.


In een steeds sneller tempo komen veranderingen op ons af. Kantelingen in de maatschappij en technologische innovaties wisselen elkaar af en versterken elkaar. Het is een tijdperk van chaos en disrupties, waarbij organisaties zoeken naar houvast en bestaansrecht. Het is een absolute noodzaak om veranderingen in kaart te brengen en er actief mee aan de slag te gaan. Dit vraagt om een hoge mate van wendbaarheid, zowel in denkwijze als in dagelijks handelen. Al deze nieuwe gebeurtenissen, krachten en dynamieken brengt Rik op een verhelderende manier in kaart. Zo kunnen bedrijven aan de slag om hun eigen toekomst te verbeelden en vorm te geven.

The Guide To The Ecosystem Economy

In zijn nieuwste boek “The Guide To The Ecosystem Economy” beschrijft Rik een concrete handleiding hoe bedrijven zich het beste klaarstomen voor de toekomst in dit tijdsgewricht. Bedrijven kunnen dit doen door de bestaande bouwstenen te de-componeren en te hergebruiken bij het opzetten van datagedreven ecosystemen. Deze ecosystemen zijn goed voor mens en planeet en creëren sustainable waarde zonder aan roofbouw te doen. Rik verklaart waarom ecosysteem denken de oplossing is, waarom net nu, wat de bouwstenen ervan zijn, de dynamieken en de spelregels.


Ruime ervaring

Rik heeft ruime ervaring in het bedrijfsleven en spreekt dagelijks topmensen uit de zakelijke wereld en overheidssector. Geworteld in de praktijk en zonder nietszeggende vergezichten, neemt Rik zijn publiek mee in een nieuwe wereld die zich opent. Een wereld waarin we lineaire bedrijfsmodellen en verticale organisatiestructuren achter ons laten. De nieuwe businessmodellen zijn flexibel, zelflerend, datagedreven en bestaan uit een netwerk van connecties. Als organisaties over 5 jaar nog willen bestaan dan moeten ze zichzelf willen heruitvinden. Data is hierbij de meest waardevolle asset en nieuwsgierigheid een absolute vereiste.


De poolster waarop bedrijven zich moeten richten is de mens en hoe die en de samenleving zullen evolueren. De relatie tussen bedrijf en de klant en meer algemeen de samenleving zijn het alfa en het omega van de nieuw te ontwikkelen modellen. Rik deelt verrassend eenvoudige manieren om dat te doen. Hij bewijst dat innovatie niet moeilijk is. Het is een mindset en de enige nodige superkracht die daarbij nodig is, is die van de passioneel nieuwsgierigheid voor technologische evoluties en hun impact op mens en maatschappij. Dit vraagt ook het nodige van leiders; zij moeten in staat zijn om verbindingen te maken, moeten authentiek en integer handelen en met empathie de omgeving tegemoet treden.


Lezingen

In een lezing van Rik gaat het om toekomstbestendige organisatievormen, waarbij Rik geen theoretische verhandelingen deelt maar een echte impact wil maken op zijn toehoorders. Hen inspireren om nieuwe modellen uit te vinden. Niet lineair en risicomijdend, maar dynamisch en in verbinding met de veranderende omgeving. Hoe herken je patronen in chaos, omarm je onverwachte gebeurtenissen en ontdek je potentieel in datastromen. De lessen van ‘smart ecosystems’, met daarin opgenomen het ‘double flywheel’ model, zijn onmisbaar voor leiders en bestuurders die zich willen voorbereiden op de komende jaren.


Boek Rik Vera bij het Sprekershuys!

Rik Vera kan je inhuren als spreker en dagvoorzitter bij het Sprekershuys. Hij spreekt over ondernemerschap, leiderschap, marketing, Customer Centricity, customer journey, digitale innovatie en sales. Op deze pagina vind je onder de kop ‘Sessies’ meer informatie over de verschillende mogelijkheden.


Spreker en futuroloog Rik Vera boeken voor jouw evenement? Neem hier contact met ons op!

Lees meer
We can be superheroes saving the world. Let us just do that shall we.
Schermafbeelding 2020 03 17 om 11 34 36
Suzanne

Advies
nodig?

De juiste spreker boeken of invulling van je event kiezen kan een uitdaging zijn. Hierover denken we graag persoonlijk met je mee. Neem vrijblijvend contact op voor advies, óók als je nog in de oriënterende fase zit.

Contact opnemen

Nieuws

Bekijk meer

Cookiemelding

Onze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website accepteer je ons cookiebeleid.

 

Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken. Deze functionele cookies zorgen ervoor dat je de website correct kunt weergeven en gebruiken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Statistieken

Een goede website is nooit af! We proberen iedere dag de websitebezoeker een betere ervaring te bieden. Met de cookies voor statistieken analyseren we hoe bezoekers onze website gebruiken. Zo ontdekken we wat goed werkt én wat wij nog beter moeten doen! De gegevens worden anoniem verzameld, maar geven ons wel het inzicht wat nodig is om iedere dag weer een betere website te maken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Marketing

Deze cookies gebruiken wij om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om advertenties weer te geven die passen bij de behoeftes van de individuele bezoeker. Denk bijvoorbeeld aan Google advertenties of Social media advertenties. Wil je weten om welke cookies het precies gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.

Ingeschakeld Uitgeschakeld