Steven van Belleghem

Steven van Belleghem (1978)

Inspirator at B-Conversational, bespeurder digitale trends, auteur, marketing professor

Work hard, play hard”

Biografie

Steven vertaalt digitale trends naar concrete strategieën en inzichten voor bedrijven. Hij is auteur van twee internationale bestsellers, is part time marketing professor en is een veelgevraagd spreker. Steven is een ervaren spreker op nationale en internationale congressen. Hij heeft verschillende awards ontvangen door de jaren heen voor 'Best Speaker'. Zijn manier van spreken wordt vaak omschreven als motiverend, pragmatisch en zeer enthousiast. Steven geeft motiverende keynote speeches en doet aan management coaching. Daarnaast geeft Steven advies over social media, conversation management en klantrelaties. 

Steven is één van Europa's grootste gedachteleiders op het gebied van social media, digitale trends en digitale marketing. Gedurende zijn carrière heeft Steven de impact van digitale en sociale media op consumenten en organisaties bestudeerd. Hij gebruikt deze kennis om bedrijven te inspireren en te faciliteren hun bestaande benadering aan te passen. In de loop der jaren heeft Steven honderden workshops gegeven voor top en middelmanagement, om hen te helpen bij hun communicatiestrategie. Steven houdt ervan om zijn visie te delen via inspirerende papers en presentaties.

Tegenwoordig runt Steven zijn eigen inspiratie en coaching bedrijf, B-Conversational, waarvan het doel is om bedrijven te helpen evolueren naar 'Conversation Companies'. Steven combineert hierbij zijn eigen expertise met de interne know-how en met de visie van klant-ondernemingen om zo te komen tot een nieuwe strategie. 

When Digital Becomes Human
Over de transformatie van klantenrelaties
Er is een urgente noodzaak voor een extreme transformatie van klantenrelaties. Klanten leven in een wereld van ‘self-service’, ‘big data’, klanten automatisering en de integratie van de online & offline wereld. Het falen van de integratie van digitale klantenrelaties brengt de toekomst van een bedrijf in gevaar. Een succesvolle digitale transformatie is zeer belangrijk, maar niet genoeg. Door de digitale evolutie hebben klantenrelaties op een menselijk niveau dan wel digitaal niveau verandering nodig. De volgende uitdagingen liggen er: het vinden van een balans tussen mens en machine, het arceren van de menselijke ‘touch’ en het optimaal gebruik maken van de kracht om mensen met elkaar te verbinden. Steven leidt u door zijn nieuwe verhaal ‘When Digital Becomes Human’. Het is een verhaal over de combinatie van de digitale en menselijke transformatie in jouw klantenstrategie. Dit verhaal neemt je mee op reis naar de toekomst. Het is provocerend, opwindend en eng tegelijkertijd. Geniet van deze geweldige reis!

Marketing 2020
Over de toekomst van Marketing
Klanten veranderen en evolueren sneller dan ooit tevoren en hetzelfde kan gezegd worden voor technologische mogelijkheden. Hierdoor zullen bedrijven zich continu moeten aanpassen aan een steeds veranderende omgeving. In het positief daglicht blijven staan bij klanten vergt een extreme focus op branding en het centraal stellen van klanten. Deze vorm van de klant centraal stellen neemt volledig gebruik van de beschikbare technologische mogelijkheden. Sterker nog, klantgerichtheid wordt een impliciet proces. Dit principe is ook wel bekend als ‘verkopen zonder te verkopen’ en onze huidige manier van marketing is nog niet voorbereid om dit principe te gebruiken. De kernwoorden in deze nieuwe marketing structuur zijn flexibiliteit en discipline. Het publiek wordt voorbereid voor de toekomst door nieuwe trends, nieuwe inzichten en anekdotes.

Ben jij klaar om jouw bedrijf opnieuw uit te vinden?
Over digitale transformatie
De houdbaarheidsdatum van een gemiddelde bedrijfsstrategie is steeds korter aan het worden. Een lange-termijn strategie is logischerwijs nog onmisbaar maar tegenwoordig moet deze veel vaker geëvalueerd worden. Nokia en Kodak zijn trieste voorbeelden van wat er kan gebeuren als je dit niet doet. Er is simpelweg geen andere optie: bedrijven moeten voorbereid zijn om zichzelf opnieuw uit te vinden. In deze presentatie identificeert Steven drie domeinen die opnieuw uitgevonden moeten worden: het ‘businessmodel’ van een organisatie, de klantrelaties en de manier waarop het bedrijf zelf opereert. Want niet alleen de bedrijven, maar ook elke werknemer moet opnieuw uitgevonden worden. Ben jij klaar voor jouw eigen makeover?

De kracht van conversatie!
Over moderne marketing communicatie
Conversaties tussen mensen hebben een grote invloed op het koopproces. Zowel online conversaties als sociale interactie in real life beïnvloeden de manier waarop wij dingen zien. De paradox is dat de meeste managers bewust zijn van deze kracht van conversaties, maar nog steeds falen in het managen op dit vlak. Als een gevolg heeft bijna ieder bedrijf een conversatie potentie die niet gebruikt wordt. In deze presentatie beschrijft Steven hoe een bedrijf deze conversaties actief kan managen. Het gaat om het opzetten van een nieuwe bedrijfscultuur. Het is ook een verhaal over de kracht van werknemers en klanten en ten slotte gaat het ook over het intelligent gebruiken van social media. Deze presentatie is gebaseerd op de boeken ‘The Conversation Manager’ en ‘The Conversation Company’. Gebruikmakend van enorm herkenbare en verse inzichten neemt Steven zijn publiek mee op een reis door de wereld van conversatie.

Volledige omschrijving

Profiel

Vakgebied

Digitale evolutie, digitale marketing, digitale consument, Social Media

Talen

Nederlands, Engels

Tarief

Op aanvraag

In te huren als

Spreker

Onderwerpen

Ondernemen Leiderschap

Interview

Wat was je eerste baantje?

Hamburgers bakken in een fast food resto.

Wat is je hoogtepunt in je carriere?

Mijn eerste boeklancering en de eerste inspiratiereis naar Silicon Valley.

Hoe ziet je vakgebied eruit over 10 jaar?

Geen flauw idee. Het is ook niet belangrijk nu, je moet de flexibiliteit hebben om snel dingen te zien en daar snel op in te spelen. Niemand kan de toekomst voorspellen, maar je kan wel je snelheid van reageren vergroten.

Voor wie heb je grote bewondering?

Mijn vrouw.

Wat weet niemand van je?

Dat ik grote fan was van Beverly Hills 90210.

Twitter

Boeken

De Conversation Company

Conversation Manager Steven Van Belleghem gaat verder dan louter commu...

Bestel

Marketing

Steven Van Belleghem brengt het standaardwerk over marketing
Suc...

Bestel

Direct boeken

Ik wil graag informatie over de tarieven en beschikbaarheid van Steven van Belleghem

Velden met een * zijn verplichte velden

bedankt voor uw reactie

We zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Er is iets mis gegaan

Er is iets mis gegaan tijdens het verzenden
van uw bericht. Probeert u het nog eens.

probeer opnieuw