Sprekershuys logo

Vakgebied

Innovatie
Leiderschap
Psychologie
AI
Vertrouwen
Merkontwikkeling
Neurale Netwerken
Neurowetenschap (Social Neuroscience)
ProSociaal & Duurzaam Ondernemerschap
Duurzame Gedragsverandering
Leiderschap

Thema's

Leiderschap
Onderwijs
Wetenschap
Ondernemerschap
Business & Management
Sales & Klantgerichtheid
Innovatie & Trends
Technologie en ICT
Creativiteit & Inspiratie
Economie & Financiën

In te huren als

Talen

Nederlands
Engels

Tarief

Op aanvraag

Biografie

Biografie

Drs. Erik Schoppen (1968) is een veelgevraagd spreker over vertrouwen en (merk)leiderschap. Hij is merkexpert, neurowetenschapper en gedragsonderzoeker, innovator, designer en auteur. Zo is hij (mede)auteur van de bestseller Strategisch merkenmanagement (2015). Hij doet promotieonderzoek naar de werking van (merk)vertrouwen in het brein aan de Rijksuniversiteit Groningen (social neuroscience) en is initiator van onderzoeksplatform WorldBrainWave.com (Social Neuroscience for a Sustainable Future). Zijn belangrijkste missie is het promoten van toekomstgericht duurzaam (merk)denken, vertrouwen en leiderschap, omdat dit mensen en ondernemingen motiveert hun gedrag te veranderen en positiever naar de toekomst te kijken. Al meer dan 20 jaar houdt Erik Schoppen zich bezig met innovatie, branding, design en menselijk gedrag in de reële en virtuele wereld. In 1996 deed hij als internetpionier onderzoek naar online privacy en in 1998 claimde hij de term ‘neuroface’ – de interface die brein en computer verbindt. Hij voorzag ook de sociale rol die merken gaan innemen in zijn Build Bridge Bond methodiek voor duurzaam merkleiderschap. Hij is (mede)auteur van de bestseller Strategisch merkenmanagement (2015). Op dit moment doet hij promotieonderzoek naar de werking van vertrouwen in onze hersenen aan de Rijksuniversiteit Groningen (Social Neuroscience) en is hij initiator van onderzoeksplatform WorldBrainWave.com (Social Neuroscience for a Sustainable Future), waarmee hij de sterkte van neurale netwerken (lees impliciete voorkeuren) onderzoekt.

Lees meer
Positive thinking is the shortest link to happiness and trust in the future.
Suzanne

Advies
nodig?

De juiste spreker boeken of invulling van je event kiezen kan een uitdaging zijn. Hierover denken we graag persoonlijk met je mee. Neem vrijblijvend contact op voor advies, óók als je nog in de oriënterende fase zit.

Contact opnemen

Nieuws

Bekijk meer

Cookiemelding

Onze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website accepteer je ons cookiebeleid.

 

Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken. Deze functionele cookies zorgen ervoor dat je de website correct kunt weergeven en gebruiken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Statistieken

Een goede website is nooit af! We proberen iedere dag de websitebezoeker een betere ervaring te bieden. Met de cookies voor statistieken analyseren we hoe bezoekers onze website gebruiken. Zo ontdekken we wat goed werkt én wat wij nog beter moeten doen! De gegevens worden anoniem verzameld, maar geven ons wel het inzicht wat nodig is om iedere dag weer een betere website te maken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Marketing

Deze cookies gebruiken wij om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om advertenties weer te geven die passen bij de behoeftes van de individuele bezoeker. Denk bijvoorbeeld aan Google advertenties of Social media advertenties. Wil je weten om welke cookies het precies gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.

Ingeschakeld Uitgeschakeld