Jacques Pijl is oprichter en directeur van Turner, een adviesbureau gespecialiseerd in strategie-executie. Vanuit zijn achtergrond als adviseur, auteur en onderzoeker heeft hij zich ontwikkeld tot thoughtleader binnen zijn vakgebied. Zijn visie op het versnellen van verbetering, vernieuwing en innovatie wordt breed gedeeld in de bestuurskamers van toonaangevende organisaties. Naast zijn adviespraktijk werkt Jacques aan een PhD aan de Amsterdam Business School, waarin hij onderzoek doet naar de dynamische capaciteiten die nodig zijn voor de uitvoering van innovatiestrategieën.
Jacques Pijl als spreker
Jacques Pijl is een bevlogen en inhoudelijk sterke spreker die scherpe inzichten combineert met praktische toepasbaarheid. Tijdens zijn lezingen en sessies biedt hij concrete handvatten voor vraagstukken waar veel organisaties mee worstelen: hoe verhoog je de executiekracht? Hoe realiseer je strategische initiatieven écht in de lijn? Hoe zorg je voor focus, energie en leiderschap in de uitvoering?
Zijn optredens zijn altijd afgestemd op de specifieke context van de organisatie en worden gewaardeerd om de interactieve vorm, herkenbare voorbeelden en de vertaalslag naar de praktijk. Jacques inspireert bestuurders, managementteams en professionals om eigenaarschap te nemen en duurzame resultaten te boeken. Hij begeleidt strategische sessies, verzorgt keynotelezingen en geeft Ted-style talks met een gemiddelde waardering van 8,7.
Carrière
Al meer dan twee decennia werkt Jacques Pijl met directies, teams en professionals aan de uitvoering van strategie. Hij is een autoriteit op het gebied van transformaties en wordt veelvuldig gevraagd om organisaties te helpen bij het oplossen van urgente strategische vraagstukken. Zijn boek 'Strategie = Executie' werd bekroond als Amerikaans Managementboek van het Jaar (2021), bereikte de bestsellerlijsten en is inmiddels in vijf talen uitgebracht. Het boek geldt als klassieker binnen strategisch management en is opgenomen in de bibliotheek van Managementboek.nl.
In zijn werk stelt Jacques steeds de vraag centraal: hoe kunnen we sneller verbeteren, vernieuwen en innoveren? Hij heeft tientallen artikelen gepubliceerd in o.a. 'FD', 'Emerce', 'Frankwatching' en 'CFO Magazine' en ontvangt brede erkenning vanuit het bedrijfsleven, onder meer met 24 aanbevelingen van topbestuurders. Zijn aanpak sluit naadloos aan bij de uitdagingen van deze tijd: strategisch scherp, veranderkundig onderbouwd en direct toepasbaar.