Vakgebied

Marketing
Innovatie

Thema's

Leiderschap
Ondernemerschap
Business & Management
Communicatie & Media
Innovatie & Trends

Talen

Nederlands
Engels

Tarief

Vanaf € 2.000

Biografie

Biografie

Irene Koel, begonnen als reclamemaker, verzon ooit met haar team de Hamsterweken voor Albert Heijn. Daarna is ze overgestapt naar business development en innovatie (omdat ze geen zin meer had om reclame te maken over Pickwick Appel/Kaneel). Ze schreef columns in het Financieel Dagblad, verkocht haar marketingbedrijf BLOEI en adviseert nu bedrijven bij vernieuwing en duurzame groei met haar netwerkbedrijf The Zooooo. Ze geeft MKB-bedrijven les op de Design Academy en bij de Rabo Academy en helpt bedrijven op het platteland in India als vrijwilliger (en hoopt daarmee karmapunten te verdienen). Al haar activiteiten vertrekken vanuit één missie: bedrijven uitdagen om creatiever, origineler en met meer betekenis te ondernemen.

Als spreker gebruikt ze haar ervaringen en heeft ze een jukebox vol aan verhalen waarmee ze inspireert, enthousiasmeert en het publiek met praktische tips & tricks naar huis laat gaan. Irene is een tijdgenoot van de toekomst en start vanuit creativiteit. Te water gelaten met een groot en zuiver gevoel wat de markt wil en hoe je daar origineel op kan reageren. Oud reclamemaker, nu marketeer én ondernemer én docent én vlogger én vrijwilliger én investeerder: arbeids-technisch helemaal ‘on trend’.

Door haar 25 jaar ervaring in het bedrijfsleven kan zij enthousiast en vol humor vertellen over alle lessen. Zij schakelt tussen visie en handel, tussen nu en morgen en geeft daarbij handige tips en tricks. Met als doel om bedrijven, organisaties en mensen energie te geven en te helpen bij transformatie. Naast het spreken, helpt zij, als vroedvrouw voor vernieuwing, bedrijven in verandering. Ze pleit daarbij om vooral meer zelf te gaan doen. Van opdrachtgevers maakt Marieke (met haar netwerkorganisatie The Zooooo) opdrachtdoeners en levert met het team originele, waardevolle businessconcepten op.

Al doende leert men. Om zichzelf ook telkens opnieuw uit te vinden, is zij als ondernemer druk bezig met haar eigen online e-learning kanaal en betrokken bij sociale innovatiebedrijven als OOPOEH (opa's en oma's passen op een huisdier) en SocialSalon. Een dag in de week geeft Marieke les aan de Design Academy Eindhoven. Zo krijgt ze van alle kanten inspiratie die waardevol is om door te geven aan haar publiek. Lessen over haar avonturen deelt zij op een humorvolle, eigen wijze manier. Bedrijven waar zij onder andere voor gewerkt heeft: Albert Heijn, KPN, Vodafone, Randstad, Menzis, FrieslandCampina, Unilever, Artis, Rabobank, Grolsch, Heineken, Douwe Egberts, IVN, Solidaridad, Max Havelaar.

Irene Koel is te boeken als spreker, dagvoorzitter, presentator en panellid en geeft lezingen over de onderwerpen marketing, innovatie & trends, communicatie & media, ondernemerschap en business & management. Op deze pagina vind je onder de kop 'Sessies' meer informatie over de verschillende mogelijkheden.

Lees meer
Creativity is intelligence having fun.
Advies nodig Blok Team SH

Advies
nodig?

De juiste spreker boeken of invulling van je event kiezen kan een uitdaging zijn. Hierover denken we graag persoonlijk met je mee. Neem vrijblijvend contact op voor advies, óók als je nog in de oriënterende fase zit.

Contact opnemen

Nieuws

Bekijk meer