Sprekershuys logo

Vakgebied

Ondernemen
Verandermanagement
Creativiteit&Inspiratie
Persoonlijk ontwikkeling
Kunst & Cultuur
Humor
Lifestyle & Health
Sales & Klantgerichtheid
Cabaret & Entertainment

Thema's

Ondernemerschap
Lifestyle & Health
Communicatie & Media
Cabaret & Entertainment
Kunst & cultuur
Strategie
Sales & Klantgerichtheid
Creativiteit & Inspiratie
Verandermanagement
Persoonlijke ontwikkeling

Talen

Nederlands
Engels
Duits

Tarief

Op aanvraag

Biografie

Biografie

Hoe ga je om met verandering? En hoe breng je je leven van een zes naar een negen? Als spreker helpt Kluun individuen en organisaties met het vinden van hun eigen stem, het aandurven om de sprong te wagen. Zijn lezingen zijn eerlijk, hij windt er geen doekjes om, maar geven je wel het duwtje in de rug om jezelf of je bedrijf te ontwikkelen. Tijdens zijn lezingen deelt hij op energieke wijze praktische inzichten over omgaan met moeilijkheden en motiveert hij zijn publiek om het mooiste uit het leven te halen.

Carrière

Kluun studeerde af (nou ja, kreeg zijn diploma) op de HEAO Breda in de jaren tachtig. Na zijn werk bij de Gouden Gids en Neckermann postorders meldde Time Warner zich. Hij kreeg daar de langste functiebeschrijving uit zijn carrière met een budgetverantwoordelijkheid van twaalf miljoen gulden en afdelingen in Amsterdam, Londen, Parijs en München. Al na enkele maanden besefte hij dat zijn carrière pijlsnel de verkeerde kant op aan het gaan was en dat een burn-out voor zijn 25e een volgende mijlpaal zou worden. Kluun nam ontslag en werd strateeg bij DDB. Na drie jaar startte hij samen met wijlen vriend en collega Don Kouwenhoven (Frenk in Komt een vrouw bij de dokter) creative marketing agency Project X en vestigden zich in het Olympisch Stadion. Het bureau werkte voor KPN, Amstel, Nike, Audi, Volkswagen en diverse ministeries, maar haalde vooral regelmatig de pers met eigen initiatief projecten.

Schrijver

In 1999 werd bij zijn vrouw Judith borstkanker geconstateerd en ontplofte het leven. Hij verkocht zijn marketingbureau en verwerkte zijn ervaringen in zijn debuutroman en bestseller Komt een vrouw bij de dokter (2003). Het boek werd razend populair, werd in dertig landen vertaald en kreeg een verfilming. Hierna volgde de roman Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt! (2004), dé redding voor aanstaande vaders. Het vervolg van Komt een vrouw bij de dokter (2003) verschijnt in 2006: De Weduwnaar. Met Help, ik heb een puber! (2022) besloot hij ouders met pubers een handje te helpen. Naast het schrijven van boeken richtte Kluun het literair collectief Nightwriters op, een gezelschap van schrijvers als Saskia Noort, Tommy Wieringa, Joost Zwagerman en vele anderen.



Boek Raymond van de Klundert - Kluun bij het Sprekershuys!

Raymond van de Klundert – Kluun is te boeken als spreker bij het Sprekershuys en is expert op het gebied van ondernemerschap, lifestyle & health, communicatie & media en cabaret & entertainment. Op deze pagina vind je onder de kop ‘Sessies’ meer informatie over de verschillende mogelijkheden.


Spreker Raymond van de Klundert - Kluunboeken voor jouw evenement? Neem hier contact met ons op!

Lees meer
1. Be nice or go away / 2. Stay hungry
1. Een bar in Byron Bay, Australië 2. Bruce Springsteen
Suzanne

Advies
nodig?

De juiste spreker boeken of invulling van je event kiezen kan een uitdaging zijn. Hierover denken we graag persoonlijk met je mee. Neem vrijblijvend contact op voor advies, óók als je nog in de oriënterende fase zit.

Contact opnemen

Nieuws

Bekijk meer

Cookiemelding

Onze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website accepteer je ons cookiebeleid.

 

Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken. Deze functionele cookies zorgen ervoor dat je de website correct kunt weergeven en gebruiken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Statistieken

Een goede website is nooit af! We proberen iedere dag de websitebezoeker een betere ervaring te bieden. Met de cookies voor statistieken analyseren we hoe bezoekers onze website gebruiken. Zo ontdekken we wat goed werkt én wat wij nog beter moeten doen! De gegevens worden anoniem verzameld, maar geven ons wel het inzicht wat nodig is om iedere dag weer een betere website te maken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Marketing

Deze cookies gebruiken wij om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om advertenties weer te geven die passen bij de behoeftes van de individuele bezoeker. Denk bijvoorbeeld aan Google advertenties of Social media advertenties. Wil je weten om welke cookies het precies gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.

Ingeschakeld Uitgeschakeld