Een online event is deel van je online strategie om je bedrijfsdoelstellingen te halen. Het event staat niet op zichzelf, maar is deel van een communicatietraject binnen je online strategie. Hoe werkt het? We leggen het je uit!
Wat er vaak gebeurt is dat de bezoekers een uitnodiging ontvangen, ze melden zich aan, krijgen voorafgaand het programma te zien en andere dingen die ze kunnen verwachten. Op de dag zelf krijgen de bezoekers de meest inspirerende verhalen te horen. Vol goede moed gaan ze naar huis. En wat denk je? De volgende dag is er eigenlijk niets veranderd. Heel erg zonde van ál het werk, energie, geld en tijd dat in het event gestopt is.
Je doel wordt op deze manier niet behaald. Je doel is de eerste en belangrijkste laag van je strategie. Vanuit hier worden alle keuzes gemaakt. Ook de keuze voor een online event.
Hoe ziet zo’n traject eruit?
Er is veel mogelijk en je kunt het helemaal afstemmen. Heel fijn, maar dit vraagt ook de nodige betrokkenheid en verdieping van de eventmanager. Er moeten genoeg (inhoudelijke) contactmomenten zijn om de gedragsverandering teweeg te brengen, maar je wil ook geen overload aan informatie op ze af vuren. En alles moet naadloos op elkaar aansluiten. Hier moeten juiste keuzes worden gemaakt. Wat zijn de opties?