1. ...
    Meer dan 1050 referenties
  2. ...
    Altijd de perfecte match
  3. ...
    Offerte binnen 24 uur
  4. ...
    Creatieve (online) concepten

Spreker en dagvoorzitter

Jort Verhage

Ondernemer Jort Verhage heeft de droom om wereldwijde impact te maken. Op 13-jarige leeftijd begon hij al met ondernemen met zijn eerste bedrijf ‘Approved By Young Adults', dat jongeren verbindt met bedrijven en organisaties. Dit was en is een rollercoaster. Jort zit boordevol nieuwsgierigheid, verwondering en enthousiasme om het leven te leren kennen. Eigenschappen die als dagvoorzitter en spreker over (persoonlijk) leiderschap, verandermanagement, werkgeluk en generaties op de werkvloer perfect van pas komen. Jort Verhage is te boeken als spreker en dagvoorzitter bij het Sprekershuys.

...Jort Verhage

Over Jort Verhage

Jort Verhage richtte zijn eerste onderneming op toen hij 13 was: Approved By Young Adults. Zijn visie? Dat zijn manier van denken op de een of andere manier waardevol zou kunnen zijn voor andere bedrijven. Niet in de laatste plaatst omdat hij geboren is in het digitale tijdperk van nu en nog geheel onbevangen van de obstakels, regeltjes en conventies binnen bepaalde branches, en op een compleet andere manier denkt.


Spreker

Jort zit boordevol nieuwsgierigheid, verwondering en enthousiasme om het leven te leren kennen. Wat heeft het leven hem te bieden? Ups-and-downs. Daar is hij in ieder geval al achter gekomen. Het ondernemen gaat niet van een leien dakje. Het is een strijd. Het begint als een strijd met jezelf. Wie ben je en wat kom je brengen? Hoe motiveer je jezelf? Hoe geef je jezelf inspiratie? Hoe vind je het juiste pad? Hoe zorg je voor je eerste klant? Het is vallen en opstaan. Proberen en leren. Dromen en reflecteren. Uiteindelijk is het een avontuur. Jouw avontuur. Tijdens zijn avontuur heeft hij verschillende paden bewandeld. Van alles heeft hij geleerd, maar veruit de belangrijkste les is: blijf dichtbij jezelf, je eigen normen en waarden, laat je niet misleiden, laat je niet afleiden, wees jezelf, sta in je kracht en deel deze kracht met anderen. Dit doet hij als ondernemer, hofnar, spreker en dagvoorzitter. Met buitengewoon veel passie en toewijding.


Inmiddels heeft hij met zijn ideeën, visie en missie veel losgemaakt bij bedrijven, overheden en onderwijsinstellingen. Op LinkedIn is hij met zijn visie 'viral' gegaan en heeft hij meer dan een half miljoen mensen bereikt. Daarnaast hebben vele media zijn missie en visie opgepakt, zoals RTL Z, het AD en nieuws.nl. Bovendien wordt Jort Verhage nu vaak gevraagd om te spreken op scholen, businessclubs, verenigingen, evenementen, bedrijven en andere organisaties. Hij heeft besloten om zijn visie en missie met een groter publiek te delen.


Dagvoorzitter

Als dagvoorzitter heeft Jort een eigen aanpak, waaraan mensen hem kunnen herkennen. Deze aanpak is tegelijkertijd zijn belofte aan de opdrachtgever over wat je van hem kunt verwachten. De aanpak ligt verscholen in zijn eigen DNA en zijn normen en waarden. 


DNA Jort Verhage 


  • Enthousiasme: hij brengt boordevol enthousiasme en energie mee om te geven en te delen aan het publiek. 
  • Hoffelijkheid: hij stelt zich bescheiden op en poogt met zoveel mogelijk zorg, aandacht en respect voor het publiek, de organisatie en andere sprekers het evenement in goede banen te leiden. 
  • Inspiratie: hij brengt altijd inspiratie met zich mee. Dichtbij het onderwerp van de dag of een klein beetje erbuiten. Jort hoopt iedereen met inspiratie naar huis te sturen, zodat het evenement onvergetelijk wordt. 
  • Directheid: Jort zal te allen tijden zeggen waar het op staat. Hij is eerlijk, speelt niet mee met spelletjes en laat zich niet leiden door belangen. Als spreker en dagvoorzitter probeert hij zoveel mogelijk het échte verhaal te verkondigen voor zover dit binnen zijn bereik ligt. 
  • Betrokkenheid: hij zal betrokken zijn met de organisatie van het evenement in de voorbereiding, zodat hij compleet op de hoogte is van het reilen en zeilen, de verwachtingen en verlangens en het doel van de dag. Daar probeert hij vervolgens zo goed mogelijk aan bij te dragen. 


Boek Jort Verhage bij het Sprekershuys!

Jort Verhage is te boeken als dagvoorzitter en spreker bij het Sprekershuys en is expert op het gebied van (persoonlijk) leiderschap, verandermanagement, werkgeluk en generatieverschillen op de werkvloer. Op deze pagina vind je onder de kop ‘Sessies’ meer informatie over de verschillende mogelijkheden.


Spreker en dagvoorzitter Jort Verhage boeken voor jouw evenement? Neem hier contact met ons op!

Daarom kies je voor Sprekershuys

  • ...Ruim 10 jaar ervaring
  • ...Creatieve (online) concepten
  • ...Offerte binnen 24 uur
  • ...Eigen Content Studio
...Vraag offerte aan

Expertise

Strategisch management, Leiderschap, Stress, Samenwerken, Verandermanagement, Werkgeluk

In te huren als

  • Spreker
  • Dagvoorzitter
  • Panellid

Tariefindicatie

€1500

Sessies

Lezing: Verandermanagement

Je hebt een droom. Voor jouw organisatie en medewerkers. Hoe bereik je deze droom? Draagvlak. Eensgezindheid, samenwerking en verantwoordelijkheid kunnen deze droom realiseren. Zonder deze ingrediënten wordt het een nachtmerrie.

De motor van je organisatie zijn je medewerkers. Wil een organisatie van A naar B, dan moet de motor draaien. Daarvoor heb je energie nodig. Je kunt nadenken over hoe je meer energie kunt creëren. Maar nog belangrijker: stop met de energielekken. Wat kost binnen ieder bedrijf energie? Heilige huisjes, politieke spelletjes, machtsmisbruik, toxisch leiderschap, ongewenst gedrag, stilstand, brein dodende werkzaamheden, noem het maar op. Stop ermee. Maar hoe?

Wie steekt zijn of haar kop boven het maaiveld om energielekken aan te kaarten? Immers, als je er wat van zegt: wordt het dan wel gewaardeerd? Of sta je de dag erna op de stoep? De functie van de hofnar biedt een unieke aanpak. De hofnar is iedereens meest eerlijke vriend. Hij zegt waar het op staat, houdt een spiegel voor en laat de motor van de organisatie op volle toeren draaien. De hofnar is onschendbaar en doet alles vanuit de meest oprechte en liefdevolle intenties. Altijd met hoffelijkheid centraal. Met zorg en aandacht voor de ander. Is je organisatie toe aan frisse energie, nieuwe inzichten en een unieke aanpak? Leer meer over hoe de functie van de hofnar jouw organisatie verder kan helpen. Je krijgt direct toepasbare lessen mee. 

Jort Verhage als dagvoorzitter

Als dagvoorzitter heeft Jort een eigen aanpak, waaraan mensen hem kunnen herkennen. Deze aanpak is tegelijkertijd zijn belofte aan de opdrachtgever over wat je van hem kunt verwachten. De aanpak ligt verscholen in zijn eigen DNA. Zijn normen en waarden. 


DNA Jort Verhage 


  • Enthousiasme: hij brengt boordevol enthousiasme en energie mee om te geven en delen aan het publiek. 
  • Hoffelijkheid: hij stelt zich bescheiden op en poogt met zoveel mogelijk zorg, aandacht en respect voor het publiek, de organisatie en andere sprekers het evenement in goede banen te leiden. 
  • Inspiratie: hij brengt altijd inspiratie met zich mee. Dichtbij het onderwerp van de dag of een klein beetje erbuiten. Jort hoopt iedereen met inspiratie naar huis te sturen, zodat het evenement onvergetelijk wordt. 
  • Directheid: Jort zal te allen tijden zeggen waar het op staat. Hij is eerlijk, speelt niet mee met spelletjes en laat zich niet leiden door belangen. Als spreker en dagvoorzitter probeert hij zoveel mogelijk het échte verhaal te verkondigen voor zover dit binnen zijn bereik ligt. 
  • Betrokkenheid: hij zal betrokken zijn met de organisatie van het evenement in de voorbereiding, zodat hij compleet op de hoogte is van het reilen en zeilen, de verwachtingen en verlangens en het doel van de dag. Daar probeert hij vervolgens zo goed mogelijk aan bij te dragen. 
Lezing: Humanity in time

In 2100 is de mensheid uitgestorven volgens één van de drie scenario’s van Steve Luby. Hij is directeur aan Stanford’s Center for Innovation in Global Health en beschrijft hoe de mensheid uitsterft, de beschaving instort of hoe de menselijke maatschappij bloeit in 2100. Uiteraard willen we gaan voor het laatste scenario. Maar hoe?

In Jorts lezing, humanity in time, beargumenteert hij wat we kunnen doen om de tijd van de mensheid te verkorten of verlengen. Hiervoor moeten we kijken naar de transacties die we dagdagelijks maken. Bestel je bijvoorbeeld iedere ochtend een kopje koffie? Dan kan het zijn dat jij de tijd van de mensheid verkort. De koffiebonen moeten namelijk worden overgevlogen naar Nederland, gebrand worden met energie en verkocht worden in een winkel dat energie verbruikt. Als het transport, het branden van de bonen en de winkel niet duurzaam zijn, kost jouw transactie de mensheid tijd.

Echter, er bestaan ook fabrieken, productieketens en organisaties die CO2 neutraal zijn of zelfs CO2 opnemen. De tijd blijft gelijk als gevolg van transacties bij de eerste groep. En als je transacties doet bij organisaties van de tweede groep, dan verleng je de tijd van de mensheid en draag je bij aan de wereldmaatschappij. Het is belangrijk dat we mensen bewust maken van welke transacties een positief effect hebben op de tijd van de mensheid. Samen met partners in verschillende sectoren zet Jort Verhage een initiatief op humanityintime.nl om bewustzijn te creëren bij de consument en ketens te verduurzamen over heel de wereld.

Wil je graag een lezing over duurzaamheid die eens op een andere, hele praktische en direct inzichtelijke manier wordt behandeld? Neem dan Jort Verhage in de hand. Hij houdt als hofnar een spiegel voor. Nu een spiegel over duurzaamheid.




  • Aan het einde van de lezing kan het boekje Dominee van de Duurzaamheid worden aangeschaft, geschreven door Leen Zevenbergen. Kennis van Jort Verhage.
  • Aan het einde van de lezing kun je je aansluiten bij de humanityintime.nl community.
Lezing: Generaties op de werkvloer

Ken jij ze allemaal? We hebben inmiddels vier verschillende generaties op de werkvloer. Allemaal met hun eigen kenmerken. Hoe kun je generatiekloven dichten? Hoe zorg je ervoor dat verschillende generaties elkaar versterken in plaats van belemmeren? De eerste stap is het leren spreken van elkaars taal. Maak kennis met de verschillende generaties en wordt bewust van de verschillen en overeenkomsten. Met die inzichten worden de paden voor versterking zichtbaar. Jort Verhage spreekt beide talen. Hij is zelf twintig jaar, maar reeds 7 jaar ondernemer en sparringpartner van ondernemers, bestuurders en directeuren. Hij is hierdoor opgegroeid met de talen van de generaties Y, X en de babyboomers. Tegelijkertijd is hij zelf onderdeel van generatie Z en staat hij in contact met de studenten en scholieren van de hedendaagse tijd. Als geen ander weet Jort de brug te slaan tussen jong en oud, de verschillende generaties en mensen in het algemeen. In deze lezing leer je meer over hoe je binnen jouw organisatie eenzelfde verbinding tot stand kunt brengen. Zodat generaties elkaar versterken in plaats van belemmeren. 

Lezing: Persoonlijk leiderschap

Iedereen wil autonomie. Zelfstandig beslissingen nemen die bij jou passen. Met andere woorden, beslissingen die in lijn liggen met jouw normen en waarden. Dan kun je jezelf zijn. Ben jij jezelf op de werkvloer? Zeg je ‘ja’ en ‘nee’ tegen de juiste dingen? Laat je anderen over je heen lopen? Spreek je uit waarvoor je staat? Heb je de moed om de leider van je eigen (werk)leven te zijn? Uiteindelijk gaat het erom dat je zelf de regie in handen hebt. Jij bent het meest kostbare bezit van jezelf. Sta daarvoor. Bewaak dat. En laat het je positief leiden. Hoe bewandel je je eigen pad in een organisatie of maatschappij waar dit niet altijd even makkelijk is? In deze lezing leer je hoe de hofnar-attitude jou verder kan helpen. De hofnar trekt zich niets aan van standaarden, regeltjes, conventies en kaders. De hofnar volgt zijn eigen morele kompas en laat zich niet van het pad brengen. Tegelijkertijd staat de hofnar altijd open voor feedback, kritiek en het andere perspectief. Enerzijds kan de hofnar irritant en confronterend zijn, anderzijds is het je meest oprechte vriend. De hofnar inspireert. Hij laat zien dat het voor iedereen mogelijk is om jezelf te zijn, dichtbij je kernwaarden te blijven en daarmee van positieve impact te zijn voor de organisatie en maatschappij. Zonder wrijving geen glans. Dat is en zal de rode draad van de hofnar zijn. 

Lezing: Nieuw leiderschap

Leiderschap. Een veelbesproken thema. Misschien wordt er wel te veel over gesproken. Uiteindelijk gaat leiderschap gewoonweg over doen. Volgens Jort Verhage draait leiderschap over “samen inspireren oprecht te werken”. Leiderschap is geen geïsoleerd thema voor het management, de bestuurder of de CEO. Het is een thema waar iedereen deel van uitmaakt. Leiderschap bepaalt de richting van de organisatie. Welke kant lopen we met elkaar op? Afstemming, communicatie, samenspraak, eensgezindheid zijn benodigd om met elkaar dezelfde richting op te lopen. Hoe bepaal je de juiste richting? Dat doe je in ieder geval niet alleen. Dit doe je samen. En wat daarvoor benodigd is, is een bedrijfscultuur waarin je open, transparant en veilig met elkaar kan werken. Zonder deze basis ingrediënten kun je elke richting op varen, maar behaal je geen enkele bestemming. Het is dus noodzakelijk dat iedereen elkaar inspireert om het open gesprek te voeren, oprecht te zijn en eerlijk met elkaar samen te werken. Dan is er alle ruimte om het leiderschap met elkaar te ontwikkelen. De richting met elkaar te bepalen en vervolgens de juiste kant op te varen. In deze lezing leer je meer over hoe de hofnar zorgt draagt voor leiderschap dat gedragen wordt door een ieder in de organisatie. 

Lezing: Werkgeluk

Organisaties die werkgeluk niet centraal hebben staan, gaan failliet. Dit is eenvoudig. Wat wil de mens? Gelukkig leven. Wat is een groot deel van ons leven? Werk. Dus maak het alsjeblieft leuk. Werk moet gewoonweg leuk zijn. Niet altijd, maar wel vaak genoeg om werkgeluk te ervaren. Punt. “Ik zie nog steeds organisaties die werkgeluk niet centraal hebben staan en niet failliet gaan”. Zonder werkgeluk, mis je zoveel waarde voor de medeweker en klant. Werkgeluk zit namelijk diep in de organisatie geworteld en heeft effect op bijna alles! Ten eerste natuurlijk op de medewerkerstevredenheid. Maar ook op de klanttevredenheid. Stop liefde in je medewerkers en zij stoppen liefde in je klanten. Werkgeluk zorgt ook voor toewijding, passie, creativiteit en resultaatgericht. Iedereen die gelukkig is op het werk heeft energie, inspiratie en kracht te geven en te delen. Hier worden anderen ook blij en gelukkig van. Ben je echter een zuurpruim of tot zuurpruim gemaakt? Dan kost het je energie en dan haal je vooral. Maak van medewerkers gevers in plaats van halers. Dat start allemaal bij het management onder het motto van “een vis die begint te rotten bij de kop, een organisatie bij de top”. Wees als management een gever door werkgeluk centraal te stellen, inspiratie en energie te geven en daarmee de hele organisatie positief aan te steken. In deze lezing leer je meer over hoe de functie van de hofnar kan bijdragen aan werkgeluk. 

The sky isn’t the limit

Jort Verhage

Gerelateerd nieuws

Advies nodig of een spreker boeken? Wij helpen je graag!

Neem vrijblijvend contact op met een van onze verbinders.