Vakgebied

Online Trends & E-business
Inspiratie&Creativiteit
Leiderschap
Ondernemen
Ondernemerschap
Verandermanagement
Strategie & Ontwikkeling
Strategisch management
Klantgerichtheid en communicatie
Cultuur en onderwijs
Gelukkige klanten
Samenwerken
Zelfleiderschap
Vitaliteit & Stress
Samenwerking

Thema's

Leiderschap
Onderwijs
Sport & Motivatie
Ondernemerschap
Business & Management
Communicatie & Media
Strategie
Sales & Klantgerichtheid
Creativiteit & Inspiratie
Innovatie & Trends
Verandermanagement
Persoonlijke ontwikkeling

In te huren als

Spreker
Panellid

Talen

Nederlands
Engels

Tarief

Vanaf € 1.500

Biografie

Biografie

Stel je voor: je bent 8 jaar, zit in groep 4 van de basisschool en je wordt continue geremd in je ontwikkeling. Op je 8ste jaar wordt je steeds meer bewust van wat je kan. Je hebt het gevoel dat je iets wil doen wat betekenis heeft, maar het onderwijs heeft je niks te bieden: geen doel, geen uitdaging, geen plezier. Zo heeft Jort vanaf zijn 8ste school ervaren. Hij kreeg geen doel mee, hij had geen uitdaging en alles ging Jort veel te gemakkelijk af. Wat ga je doen als je je weektaak al op maandag af hebt? Wat ga je doen als de juf of meester je niks nieuws meer kan vertellen? Wat ga je doen als je het schoolsysteem hebt uitgespeeld? Je gaat je vervelen.

En dat deed hij ook. Gedurende zijn basisschooltijd verveelde hij zich heel erg, totdat hij zijn doel had gevonden. Tennis! Hij moest en zal een professionele tennisspeler worden. 5 keer in de week tennis. Jort had zijn doel gevonden. Dan leef je op, dan krijg je energie, dan voel je je onoverwinnelijk.

Echter, de weg naar succes, de weg naar het waarmaken van je droom, is niet makkelijk. Het is niet makkelijk om een professionele tennisspeler te worden. Zeker niet als je op je twaalfde jaar twee knieblessures krijgt, twee tennisarmen en twee voeten die niet mee werken.

Belangrijk bij tegenslagen is dat je niet opgeeft, maar wat ook belangrijk is, is zelfreflectie. Door kritisch op jezelf te zijn, kan je de beste versie van jezelf worden.

Jort had op een gegeven moment door dat hij geen professionele tennisspeler ging worden. Maar dat was niet erg! Want de reden dat hij een professionele tennisspeler wilde worden was en is dat hij van betekenis wil zijn voor anderen. En van betekenis zijn voor anderen kan op veel manieren. Er leiden meerdere wegen naar Rome. Voor Jort is het ontzettend belangrijk geweest om tot dat inzicht te komen. De zelfreflectie heeft ervoor gezorgd dat hij zijn droom niet heeft opgegeven, maar dat hij een andere manier heeft gevonden om zijn droom na te leven.

Op zijn twaalfde jaar begon hij met het organiseren van rolstoeltennistoernooien. Jort besefte dat het niet voor iedereen zo makkelijk was om een sport te beoefenen, zoals dat voor hem – ondanks zijn blessures – wel was. Daarom was hij begonnen met het organiseren van toernooien in Leusden en Amersfoort. was de kiem van zijn ondernemerschap: als je toernooien gaat organiseren, heb je sponsors nodig. Als je sponsors nodig hebt, moet je met bedrijven in gesprek gaan, moet je om de tafel gaan met directieteams en moet je gaan netwerken. En laat dat nou net iets zijn wat ondernemers zo graag doen. Netwerken.

Door het netwerken heeft hij steeds meer een idee gekregen van ondernemen en wat ondernemen voor hem kon betekenen. Naast dat hij veel van betekenis kon zijn voor mensen met een beperking door voor hen tennis mogelijkheden te faciliteren, wilde hij van meer betekenis zijn en voor meer mensen iets kunnen beteken. Ondernemen bood en biedt hem daarvoor de oplossing. Zijn eerste onderneming heeft hij opgericht op zijn dertiende jaar: Approved By Young Adults. Jort heeft deze onderneming gestart vanuit zijn gedachte dat zijn manier van denken op een of andere manier waardevol zou kunnen zijn voor andere bedrijven, omdat hij – geboren in het digitale tijdperk van nu en nog geheel onbevangen van de obstakels, regeltjes en conventies binnen bepaalde branches – op een compleet andere manier denkt.

Inmiddels heeft hij met zijn ideeën, visie en missie veel losgemaakt bij bedrijven, overheden en onderwijsinstellingen. Op LinkedIn is hij met zijn visie viral gegaan en heeft hij meer dan een half miljoen mensen bereikt. Daarnaast hebben vele media zijn missie en visie opgepakt, zoals RTL Z, het AD en nieuws.nl.

Bovendien wordt Jort Verhage nu vaak gevraagd om te spreken op scholen, businessclubs, verenigingen, evenementen, bedrijven en andere organisaties.

Hij heeft besloten om zijn visie en missie met een groter publiek te delen.

Lees meer
The sky isn’t the limit
Advies nodig Blok Team SH

Advies
nodig?

De juiste spreker boeken of invulling van je event kiezen kan een uitdaging zijn. Hierover denken we graag persoonlijk met je mee. Neem vrijblijvend contact op voor advies, óók als je nog in de oriënterende fase zit.

Contact opnemen

Nieuws

Bekijk meer