Erik zijn persoonlijke missie: Mensen en organisaties laten groeien door betoverende verhalen. Erik is ooit begonnen als ict-vakman. Analyseren, ontwerpen, programmeren, dat soort technische dingen. Omdat zijn communicatieve talenten prompt werden herkend, verschoof het accent al snel naar projectleiding en uiteindelijk naar advisering. Dat betekende veel praten, coachen en presenteren. Hij leerde in diverse organisaties om te gaan met klanten en medewerkers, gaf cursussen en leidde workshops. Hij kreeg zakelijk veel applaus, maar merkte dat er iets miste. Geheel toevallig pikte hij in die tijd een oude hobby op: toneelspelen. De toneel- en improvisatielessen volgden vlot. 2006 was een keerpunt. Tijdens een betoverende voorstelling van verhalenverteller Willem de Ridder vroeg Erik zich dolenthousiast af: 'Zou ik dat ook kunnen?'. Een week later volgde hij een cursus 'verhalen vertellen'. En een jaar daarna werd hij gevraagd zich aan te sluiten bij een professioneel vertellerscollectief. Sindsdien staat hij geregeld op de planken als verhalenverteller. Ondertussen zag hij wat de kracht van storytelling is voor organisaties. Gulzig las hij boeken, keek films, zag en sprak storytellers en speurde het internet af. Langzaam aan kreeg hij opdrachten om verhalen zakelijk te gebruiken. Zo werd hij StoryManager. Het resultaat is een diversiteit aan adviezen en trainingen die hij nu aan bedrijven en instellingen geeft. Erik is auteur van het boek 'Storytelling in drie bedrijven' en bestuurslid van de sprekers-vakvereniging Professional Speakers Association Holland.