1. ...
    Meer dan 1050 referenties
  2. ...
    Altijd de perfecte match
  3. ...
    Offerte binnen 24 uur
  4. ...
    Creatieve (online) concepten

Spreker & dagvoorzitter

Jan van Setten

Jan van Setten is een populaire gastspreker op het gebied van management, leiderschap en organisatieverandering. Niet alleen willen veel bedrijven hem inhuren voor een lezing, maar ook verzorgt hij regelmatig workshops voor organisaties in een rol als coach en enter-trainer. Hij stimuleert het publiek invloed uit te oefenen op hun eigen (werkzame) leven. Door te activeren in hun dagelijkse denken en doen. Jan opereert volgens het motto ‘Het leven is verwarrend eenvoudig’. Jan van Setten is te boeken als spreker, dagvoorzitter, presentator en panellid bij het Sprekershuys.

...Jan van Setten

Over Jan van Setten

Jan van Setten is een veelgevraagd spreker, (management)coach en enter-trainer op de terreinen klantgerichtheid, (persoonlijk) leiderschap en organisatieverandering. Het inzetten van spreker Jan van Setten heeft een grote impact: hij combineert een confronterende stijl met een flinke dosis humor en energie.


Zo weet Jan zijn publiek van begin tot eind te inspireren en te boeien. Jan spreekt uit ervaring, hij was jarenlang algemeen en commercieel manager in diverse grote organisaties. Het motto van Jan van Setten is: ‘Het leven is verwarrend eenvoudig’. Door zaken simpel te houden en de natuurwetten te volgen die verscholen liggen in het (business) leven, blijft de fun in het functioneren zitten en groeien mensen en resultaat naar ongekende hoogte


Jan van setten als inspirator en motivator

Wat houdt je tegen? Jan is een inspirator en motivator. Hij stimuleert het publiek invloed uit te oefenen op hun eigen (werkzame) leven. Door te activeren in hun dagelijkse denken en doen. Energie verliezende patronen te laten doorbreken en energie gevende patronen te laten implementeren en eigen te maken. Toepasselijk al alle vlakken; in een zakelijke omgeving als ondernemer, manager, gedreven medewerker, als mens. De motor van elk business proces! Hij zet aan om te gaan doen!


Met Praktische handvatten die bij jouw (organisatie) past en waar zowel de klanten als de ondernemer blij van worden. Authenticiteit als voorwaarde en middel voor plezier en succes. Het is verwarrend eenvoudig om hiermee aan de slag te gaan. Door bewustwording en inzicht in de natuurwetten die onder deze processen schuil gaan, wordt je denken geprovoceerd. Door praktijkvoorbeelden en zeer herkenbare situaties uit te lichten, stijgt je motivatie tot drang om niet alleen anders te denken.


Ook anders te doen. De inspiratie in het ‘hoe’ die van Setten losmaakt en aanreikt vormt de ontbrekende schakel tussen lullen en poetsen. Vormt het verschil tussen een gemiddeld leven en een fantastisch leven dat voor het grijpen ligt.


Jan van Setten als acteur

Het nieuwste boek van Jan is in 2018 gelanceerd: L.I.V.E. Wat voor excuus heb jij om niet het leven van je dromen te leven? Doen waar je bang voor bent en waar je blij van wordt. Dit leer je allemaal in zijn nieuwste boek. Jan scheef het boek ‘De klantenfluisteraar’ hierin onthult hij het geheim hoe je klant voor je kunt winnen, zodat de kant en ondernemer prettig zakendoen.


In het boek ‘Hoe krijg ik ze zover?’ hoe je met de juiste managementstijl je medewerkers door de verschillende fases van gedragsverandering heen krijgt. Jan is een veel gevraagd spreker daarnaast is hij coach en enter-trainer. Zijn lezingen zitten vol energie en een flinke dosis humor. De praktische en toepasbare handvaten die hij naar voren brengt zijn gegarandeerd eyeopeners en een boost voor mens en organisatie. Wat houdt je tegen?


Boek Jan van Setten bij het Sprekershuys!

Jan van Setten is te boeken als spreker, dagvoorzitter, presentator en panellid en is expert op het gebied van verandermanagement, persoonlijk leiderschap, motivatie, inspiratie, klantgerichtheid en communicatie. Op deze pagina vind je onder de kop 'Sessies' meer informatie over de verschillende mogelijkheden.


Spreker Jan van Setten boeken voor jouw evenement? Neem hier contact met ons op!

Daarom kies je voor Sprekershuys

  • ...Ruim 10 jaar ervaring
  • ...Creatieve (online) concepten
  • ...Offerte binnen 24 uur
  • ...Eigen Content Studio
...Vraag offerte aan

Expertise

Organisatieverandering, Persoonlijk leiderschap, Verandermanagement, Klantgerichtheid

In te huren als

  • Spreker
  • Dagvoorzitter
  • Presentator
  • Panellid

Tariefindicatie

€3750

Sessies

DOEN is verwarrend eenvoudig

DOEN is verwarrend eenvoudig! Waarom doe jij het niet? Wat voor excuus heb jij of heeft je organisatie om iets niet te doen wat jullie wél graag zouden willen? Te weinig tijd, te jong, te oud, niet voldoende kennis... Zorg ervoor dat de 'ja maar' verbannen wordt en probeer de instelling 'niet lullen, maar poetsen' te creëren. Neem de regie over je eigen leven.


Van dead-line naar LIVE-line

  • Hoe komt het dat we zo geconditioneerd zijn.
  • DE 3 redenen hoe mensen hun commitment om zeep helpen.
  • Van Droeftoeter naar een creatieve Bruistablet


Wees kinder-achtig

  • Verander je leven in 0,25 seconden
  • Goed nieuws: Wat je denkt ben je zelf
  • Fear: Feeling Excited And Ready


Pak je eigen invloed

  • Vreemd gaan met jezelf, vergeet het maar
  • Hoe maak je zo snel mogelijk veel fouten?
  • Zet je RAS-filter aan: What you See is What you Get


Maar wat als..alles lukt?

  • Mind-Set-Go!
  • Met Micro-steps naar Macro-Impact
  • En tot slot: Die éne zin voor gegarandeerd succes..
DNA- (re)set

Het is van belang je bedrijf goed te leren kennen. Het DNA van je bedrijf bepaald immers welk gedrag er getoond wordt en welke doelstellingen er behaald worden. Wanneer je Business-DNA helder is, dan kunnen mensen hun resultaatgerichte gedrag veel makkelijker zelf sturing geven. Er gaat hierdoor veel minder energie zitten in bijsturing om mensen zover te krijgen dat ze doen wat ze moeten doen.

Wanneer een DNA-(re)set?

Gedeelde waarden kunnnen door de snelle groei van een bedrijf, fusies of gewoon het verstrijken van tijd vergeten worden. In dat geval is het tijd voor een DNA-(re)set.

In 3 stappen van DNA naar Actie


  1. Samen stellen we de twee belangrijkste ijkpunten op pragmatische wijze vast (geen wollige, maar klare taal): Waar staan we voor en Waar gaan we voor. En verder: Wat is de werkelijke functie van ons bedrijf? Waar blijkt dat (nog niet) uit? Wat is ons bestaansrecht en hoe onderscheiden we ons hierin?
  2. Kies en je wordt gekozen. Hoe zorg je dat je herkend, erkend en gewaardeerd wordt op je DNA? Welke ‘behoeftegroep’ doen we welke belofte (propositie)? En met behulp van wat voor promotie en op welke manier bieden we dit aan?
  3. De vertaalverslag: van DNA naar Actie. Hoe krijgen we de rest van het bedrijf mee in de vastgestelde DNA waarden? Interactief halen we de stappen naar de oppervlakte die ambitie omzetten in realiteit. Hoe begeleid ik de veranderingen zodanig dat mijn team vol in zijn kracht staat?Tip: Bij een DNA-(re)set workshop werkt het goed als er vanuit iedere verschillende afdeling/discipline een ‘cultuurdrager’ en leidinggevende aansluit.
Jouw Team Op Vol Vermogen

De balans tussen alleen en samen is erg van belang. Snelheid kun je sneller maken door alleen keuzes te maken, maar samen krijg je meer gedaan. Diversiteit binnen je team kan bijdragen aan eenheid. Hoe maak je van een team een topteam?


To Team or Not To Team

  • In 4 stappen van een groep individuen naar een topteam
  • Wat zijn de remmers en versnellers van teamwork?
  • Maak van een medewerker een mede-ondernemer


Diversiteit zorgt voor Eenheid

  • Ik accepteer jou precies zoals ik ben. Huh?
  • Neem patent op je talent
  • Zoek de verschillen; van irritatie naar adoratie


Teamspirit is overal – Je moet ‘t wel zien

  • Betrap iemand eens op iets goeds
  • Van reflecteren kun je leren
  • Zet je D.I.M.(Denk in Mogelijkheden)-Switch aan
Klantenfluisteraar

Het liefst zou een ieder in het brein en in het hart van de klant willen kijken. Daardoor kun je op de juiste toetsen drukken waardoor mooie relaties tot stand komen. Het goede nieuws? Het kan. En je hoeft er geen neurowetenschapper voor te zijn! Hoe beslist een klant? En waarom komt de boodschap anders over dan je wil? Wat moet ik doen om een klant voor me te winnen? Waar wordt een klant nou écht blij van en hoe komen ze steeds bij mij terug?


Wie vraagt leidt de dans

  • Subtiel sturen met de juiste vragen
  • Het verschil tussen doorvragen en doorgronden
  • De klant zelf laten ontdekken dat hij op jou zit te wachten


Ga op reis en leer je klanten écht kennen

  • Welke 2 vragen zijn cruciaal, voordat je op ‘customer-journey’ gaat?
  • Zoek de MOT’s met je klanten (Moment of Truth’s)
  • Waarom zo belangrijk: ‘de eerste keer’?


Van Unique Selling Points, naar Unique Buying Points

  • Hoe jaag je klanten zo snel mogelijk weg, zowel digitaal als persoonlijk? (top 7)?
  • Hoe draai je deze top 7 om?
  • Waarom de meeste bedrijven niet ‘Koel Blauw zijn’


In de shi(F)t zit de Fun

  • DE twee gouden zinnen waarmee je er altijd uit komt
  • Verklaar de klant voor G.E.C.
  • Welke Verwarrend Eenvoudig formule levert gegarandeerd succes?

Hoe Krijg Ik Ze Zover...

Door bewustwording en inzicht in bepaalde natuurwetten kun je progressie boeken in bepaalde situaties.

Er is een belangrijk veranderproces gaande. Als ‘trekker’ van de gedragsverandering heb je een duidelijke visie en een helder plan voor de toekomst. Je loopt voor de troepen uit, terwijl je medewerkers wachten en vragen stellen. Hoe zorg je ervoor dat ze erin mee gaan? Gedragsverandering gaat in fases. Iedere fase heeft tijd nodig en stelt eisen aan jou als leider. Wanneer het te snel gaat verlies je aansluiting, wanneer het te langzaam gaat dan mis je kansen.


Van Ambitie naar Realiteit

  • Welke 2 belangrijkste ijkpunten geven ons gedrag richting?
  • Wat zijn de remmers en versnellers van verandering?
  • Stap voor stap naar commitment


Gedrag is het enige dat telt

  • 5 beweeg-redenen waarom mensen wél in actie komen
  • Respectvol confronteren: zo doe je dat
  • Je krijgt wat je managet..of je krijgt wat je beloont?


Het geheime wapen: je fluwelen breekijzer

  • DE 3 briljante vragen die altijd werken
  • Wanneer je transparant bent, ben je ongrijpbaar. Hoe werk dat?
  • Van mededelen, naar mede-delen


Omgaan met Droeftoeters

  • Hoe doorbreek je verbale-incontinentie en actie-obstipatie?
  • Hoe erken, herken en weerleg je weerstand?
  • Zo achterhaal je iemands échte drijfveren


Het leven is verwarrend eenvoudig!

Podcast #43 - een gesprek met topspreker Jan van Setten

Jan van Setten tijdens ' Psychologie van het Overtuigen'

Advies nodig of een spreker boeken? Wij helpen je graag!

Neem vrijblijvend contact op met een van onze verbinders.