Bij duurzaam ondernemen staat niet alleen winst maken centraal, maar ook het minimaliseren van negatieve impact op het milieu en de maatschappij. Het gaat om het vinden van een balans tussen economische, sociale en ecologische belangen, waarbij de lange termijn centraal staat. Deze sprekers inspireren met hun verhaal en duurzame onderneming andere bedrijven om ook stappen te zetten op dit vlak.
Bij duurzaam ondernemerschap kijk je naar de gehele keten van producten en diensten, van grondstoffen tot afvalverwerking. Het wereldwijde doel om CO2-uitstoot te verminderen vraagt om duurzame en creatieve oplossingen. Het gaat om het vinden van een evenwicht tussen economische, sociale en milieuoverwegingen bij het nemen van zakelijke beslissingen. Bijvoorbeeld door te kiezen voor duurzame grondstoffen en het productieproces energie-efficiënter te maken. Of door te investeren in groene energie en je (internationale) medewerkers eerlijk te behandelen.
Duurzaam ondernemen is niet alleen goed voor de planeet en de maatschappij, maar ook voor bedrijfsvoering. Door efficiënter om te gaan met grondstoffen en energie, worden kosten bespaard en winstgevendheid vergroot. Onze sprekers weten precies welke kansen en obstakels zich voordoen in de reis naar meer maatschappelijk verantwoord ondernemen. Van grote bedrijven en duurzame start-ups tot sociale projecten en lokale gemeenschappen: zij maken impact op de maatschappij en het milieu. Laat je inspireren door de verhalen van sprekers die grote stappen zetten in het verminderen van de ecologische voetafdruk.
Specialisatie:
Duurzaamheid, communicatie, duurzaam ondernemen.
Focus:
Maurits deelt zijn brede kennis en ervaring over duurzaam ondernemen, met aandacht voor communicatie, bewustwording en structurele verandering binnen organisaties.
Doelgroep:
Beleidsmakers, communicatieprofessionals, bestuurders en ondernemers die duurzaamheid integraal willen verankeren in hun organisatie.
Thema’s:
Duurzaam ondernemen, klimaatcommunicatie, maatschappelijk verantwoord ondernemen, circulaire economie, energietransitie, duurzame innovatie.
Specialisatie:
Duurzaamheid, organisatiecultuur, cultuurverandering.
Focus:
Walter richt zich op het integreren van duurzaamheid in de organisatiecultuur door gedragsverandering en het bouwen van een beweging binnen organisaties.
Doelgroep:
Leiders, HR-professionals, verandermanagers en duurzaamheidscoördinatoren binnen bedrijven, overheden en maatschappelijke organisaties.
Thema’s:
Duurzame transitie, gedragsverandering, organisatieverandering, cultuurverandering, klimaatimpact, mensgericht leiderschap.
Specialisatie:
Duurzaam ondernemen, impactgedreven leiderschap, energietransitie.
Focus:
Werner richt zich op het bouwen aan een impacteconomie waarin maatschappelijke waarde leidend is en jongeren een centrale rol spelen in de noodzakelijke cultuuromslag.
Doelgroep:
Beleidsmakers, duurzaamheidsmanagers, ondernemers en jonge professionals binnen publieke en private organisaties.
Thema’s:
Impacteconomie, generatiegerechtigheid, duurzaamheidstransitie, jong leiderschap, klimaatbeleid, maatschappelijke waardecreatie.
Specialisatie:
Duurzaam ondernemen, circulaire productie, ethische mode.
Focus:
Daan richt zich op het verduurzamen van de mode-industrie door ethisch geproduceerde bedrijfskleding en merchandise te ontwikkelen die voldoet aan de nieuwste ESG-richtlijnen.
Doelgroep:
Retailmerken, duurzame ondernemers, marketing- en MVO-teams van middelgrote tot grote organisaties.
Thema’s:
Duurzame mode, circulaire economie, ESG-richtlijnen, ethische productie, innovatie in retail, impactgedreven ondernemen.
Specialisatie:
Duurzaamheid, energiebeleid, klimaatstrategie.
Focus:
Diederik benadert duurzaam ondernemen vanuit systeemverandering, waarbij hij politiek, beleid en infrastructuur verbindt om de energietransitie effectief vorm te geven.
Doelgroep:
Beleidsmakers, energiebedrijven, overheidsorganisaties en grote ondernemingen die strategisch richting willen geven aan verduurzaming.
Thema’s:
Energietransitie, klimaatbeleid, duurzame infrastructuur, Europese Green Deal, systeemverandering, duurzaam leiderschap.
Specialisatie:
Toegepaste economie, korte voedselketens, marktwerking en regulering.
Focus:
Barbara onderzoekt hoe economische principes kunnen bijdragen aan duurzaam ondernemen, met speciale aandacht voor voedselketens, CO₂-compensatie en efficiënt beleid.
Doelgroep:
Beleidsmakers, financiële instellingen, agrarische ondernemers en bedrijven die inzetten op duurzame transitie.
Thema’s:
Korte ketens, CO₂-compensatie, duurzame landbouw, marktwerking, economisch beleid, voedseltransitie.
*Tarieven van onze sprekers en dagvoorzitters gaan vanaf €1500,- ex BTW. Neem contact op via ons contactformulier of telefonisch via 030-3040025.