Sprekershuys logo

Jouri Schoemaker - Hoe zorg je dat je de beste pitch creëert?

Maartje Ijzerman
Door Maartje
11 februari
Jouri Schoemaker is spreker en dagvoorzitter en gespecialiseerd in de thema’s Duurzaamheid & Klimaat, Sales & Klantgerichtheid en Innovatie & Trends

Life’s a pitch!

Wil jij je publiek inspireren hoe je als social enterpreneur binnen een jaar na oprichting twee keer op het landelijk journaal komt, een half miljoen aan funding ophaalt en drieduizend klanten op de wachtlijst hebt? Life’s a pitch!

Een goed idee heeft nauwelijks waarde. De uitvoering brengt geeft het idee waarde. Hoe zorg je dat een idee tot leven komt? Hoe zorg je dat je mensen meekrijgt? Hoe zorg je voor (media) aandacht? Hoe breng je een duurzaam idee tot leven met een gezonde business case?

Spreker Jouri Schoemaker

Mijn naam is Jouri Schoemaker (29), huysgenoot, spreker, oprichter van Shake-on en van Pieter Pot en voormalig Nederlands Kampioen Pitchen. Met Pieter Pot, de allereerste online supermarkt die verpakkingsvrij bezorgt, maken we het makkelijk en aantrekkelijk om je boodschappen te doen, zonder al die eenmalige (plastic) verpakkingen. Soort van Picnic maar dan zonder plastic afval;)

Klinkt als een aardig idee, toch? Maar wat doe je met zo’n idee? Waar begin je als je zo’n idee tot realiteit wilt maken? Mijn oplossing: de pitch. Met een goede pitch inspireer je mensen om mee te doen, haal je mensen over geld te investeren, krijg je media zover over je te publiceren en het allerbelangrijkste: haal je klanten binnen!

6-stappenplan

Hoe zorg je dat je de beste pitch creëert? Daar heb ik een 6-stappenplan voor ontwikkelt en over de jaren heen getest met duizenden ondernemers, accountmanagers, marketeers, journalisten, studenten en zelfs internal auditors. Daarnaast heb ik mijn eigen filosofie meerdere malen toegepast om ondernemingen op te richten.

Pitchen is relevant en toepasbaar voor elke branche, elke rol en elk medium. Dus ik pas hem kort even toe op het schrijven van deze blog:

Stap 1: Start with Who’

Wie is je doelgroep?

"Event managers"

Stap 2: Wat is het probleem of behoefte

"Op zoek naar inspiratie voor toekomstige events"

Stap 3: Creëer een opening met dit probleem of behoefte

"Wil jij je publiek inspireren hoe je als ondernemer binnen 1 jaar na oprichting twee keer op het landelijk journaal komt, €300.000,- aan crowdfunding ophaalt en drieduizend klanten op de wachtlijst hebt?"

Stap 4: Geef de oplossing

"Life’s a pitch: Met een goede pitch inspireer je mensen om mee te doen, haal je mensen over geld te investeren krijg je media zover over je te publiceren en het allerbelangrijkste: haal je klanten binnen!"

Stap 5: Wat is je bewijs

"Ik heb social enterprise Pieter Pot binnen 1 jaar naar een landelijk niveau kunnen tillen. Daarnaast ben ik Nederlands Kampioen Pitchen geworden"

Stap 6: Call to Action

"Wil jij je publiek inspireren met het verhaal van de start van Pieter Pot – van zolderkamer tot scale-up in 1 jaar- en/of de perfecte pitch creëert? Neem contact op met Sprekershuys en/of check mijn profiel"

Jouri Schoemaker is spreker en dagvoorzitter en gespecialiseerd in de thema’s Duurzaamheid & Klimaat, Sales & Klantgerichtheid en Innovatie & Trends
Wil jij meer informatie over Jouri Schoemaker, bekijk zijn sprekersprofiel!

Cookiemelding

Onze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website accepteer je ons cookiebeleid.

 

Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken. Deze functionele cookies zorgen ervoor dat je de website correct kunt weergeven en gebruiken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Statistieken

Een goede website is nooit af! We proberen iedere dag de websitebezoeker een betere ervaring te bieden. Met de cookies voor statistieken analyseren we hoe bezoekers onze website gebruiken. Zo ontdekken we wat goed werkt én wat wij nog beter moeten doen! De gegevens worden anoniem verzameld, maar geven ons wel het inzicht wat nodig is om iedere dag weer een betere website te maken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Marketing

Deze cookies gebruiken wij om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om advertenties weer te geven die passen bij de behoeftes van de individuele bezoeker. Denk bijvoorbeeld aan Google advertenties of Social media advertenties. Wil je weten om welke cookies het precies gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.

Ingeschakeld Uitgeschakeld