Sprekershuys logo

10 tips voor waardevolle online sessies van Robert Daverschot 1/5

Daniëlle profiel
Door Daniëlle
24 augustus
Jubileum Vereniging van Afvalbedrijven

Misschien is het wel het meest uitdagende element van een webinar: time management. Niet dat je tijdens live events nonchalanter met de tijd om kan gaan, maar het wordt nog kritieker zodra je online presenteert. Dit geldt voor de moderator, maar ook voor de studiogasten.


De meeste online sessies duren maximaal een uur en zelfs in die beperkte tijd zijn deelnemers snel afgeleid. Dit betekent dat een boodschap dus puntig en inspirerend dient te zijn en aansluit bij de belevingswereld van het online publiek. Uitdagend voor velen van ons, maar daardoor tegelijk ook een heel waardevolle oefening!


Om het concreet te maken: Bepaal welke onderwerpen ook behandeld kunnen worden tijdens de vragenronde na afloop [de zogenaamde “Q&A”]. De impact van zo’n vragenronde wordt nog wel eens onderschat, terwijl in een dialoog en door vragen van kijkers, sommige punten juist veel sterker kunnen worden overgebracht.

Meer weten over Robert Daverschot of hem inzetten voor jouw event? Bekijk hier zijn profiel!

Cookiemelding

Onze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website accepteer je ons cookiebeleid.

 

Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken. Deze functionele cookies zorgen ervoor dat je de website correct kunt weergeven en gebruiken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Statistieken

Een goede website is nooit af! We proberen iedere dag de websitebezoeker een betere ervaring te bieden. Met de cookies voor statistieken analyseren we hoe bezoekers onze website gebruiken. Zo ontdekken we wat goed werkt én wat wij nog beter moeten doen! De gegevens worden anoniem verzameld, maar geven ons wel het inzicht wat nodig is om iedere dag weer een betere website te maken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Marketing

Deze cookies gebruiken wij om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om advertenties weer te geven die passen bij de behoeftes van de individuele bezoeker. Denk bijvoorbeeld aan Google advertenties of Social media advertenties. Wil je weten om welke cookies het precies gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.

Ingeschakeld Uitgeschakeld