Sprekershuys logo

10 tips voor waardevolle online sessies van Robert Daverschot 4/5

Daniëlle profiel
Door Daniëlle
26 augustus
Woensdag Tips 5 6 van 10

Cultiveer een levendige chat

Anders dan bij live events en TV, bevatten online sessies vaak een chat optie. Berichten waarbij mensen hun namen zichtbaar zijn, verhogen vaak het gevoel van herkenning onder de kijkers. Een belangrijk ingrediënt tijdens online sessies [die nog wel eens worden afgedaan als onpersoonlijk]. Hoe meer rumoer in de chat, hoe meer men zich betrokken voelt bij een online sessie. Bovendien kun je nog wel eens versteld staan van het kennisniveau in een chatgroep. In webinar chats waar ik zelf aan meedeed, kreeg ik vaak veel relevante kennis aangereikt en deed ik na afloop en via LinkedIn vaak leuke nieuwe contacten op.

Om het concreet te maken: Introduceer bij de start van een online sessie een chatmoderator. Deze speelt de meest interessante vragen door aan de moderator, waarna de moderator deze vraag kan voorleggen aan de gasten. Daarnaast kan de chatmoderator helpen bij technische vragen. Denk eraan om na afloop de vragen te bewaren omdat hier vaak waardevolle reacties tussen zitten!

Meer weten over Robert Daverschot of hem inzetten voor jouw event? Bekijk hier zijn profiel!

Cookiemelding

Onze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website accepteer je ons cookiebeleid.

 

Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken. Deze functionele cookies zorgen ervoor dat je de website correct kunt weergeven en gebruiken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Statistieken

Een goede website is nooit af! We proberen iedere dag de websitebezoeker een betere ervaring te bieden. Met de cookies voor statistieken analyseren we hoe bezoekers onze website gebruiken. Zo ontdekken we wat goed werkt én wat wij nog beter moeten doen! De gegevens worden anoniem verzameld, maar geven ons wel het inzicht wat nodig is om iedere dag weer een betere website te maken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Marketing

Deze cookies gebruiken wij om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om advertenties weer te geven die passen bij de behoeftes van de individuele bezoeker. Denk bijvoorbeeld aan Google advertenties of Social media advertenties. Wil je weten om welke cookies het precies gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.

Ingeschakeld Uitgeschakeld