Aad Ouborg is te boeken als spreker, dagvoorzitter, interviewer, presentator en panellid. Hij spreekt over de onderwerpen marketing, communicatie, ondernemerschap, leiderschap en media. Op deze pagina kun je onder de kop 'Sessies' meer informatie vinden over de verschillende mogelijkheden.
Spreker Aad Ouborg
Spreker Aad Ouborg wordt in 1959 geboren te Vlissingen. Samen met zijn vier zussen groeit hij op in Breda, waar hij nog steeds woont. Na zijn studie Medicijnen en fysiotherapie te hebben afgerond volgt hij zijn hart en begint hij met ondernemen.
BaByliss
Tijdens zijn studententijd begin jaren tachtig houdt Aad zich bezig met het importeren van BaByliss verzorgingsproducten. Op een nieuwe manier zoekt hij contact met beroemdheden uit de showbizzwereld zoals Patricia Paay, de Dolly Dots, Linda de Mol en René Froger om zijn producten te promoten. Tien jaar later staat BaByliss op nummer één in de markt van verzorgingsproducten.
Princess Household Appliances
In juli 1994 verkoopt Aad Ouborg BaByliss en introduceert hij een nieuw merk: Princess Household Appliances. Hij wordt wereldwijd de grootste aanbieder van chromen huishoudelijke apparaten.
In 2009 verkoopt de Ouborg Group de aandelen van Princess Household Appliances aan het Duitse bedrijf WMF AG en gaat Aad ondernemen met drie van zijn vijf kinderen. Hij behoudt de naam Princess om samen met hen nieuwe bedrijven te starten en uit te bouwen zoals Princess Entertainment, Princess Sportsgear en Princess Traveller.
De onderscheidende (marketing) aanpak onder het motto ‘Ondernemen is entertainen’, is voor een belangrijk deel debet aan de explosieve groei van Princess. Het bedrijf is wereldwijd bekend vanwege de out of the box consumentenacties en evenementen.
In 2009 verkoopt de Ouborg Group haar aandelen Princess Household Appliances aan het Duitse bedrijf WMF AG en gaat hij ondernemen met 3 van zijn 5 kinderen. Hij behoudt de naam Princess om samen met hen nieuwe bedrijven te starten en uit te bouwen zoals Princess Entertainment, Princess Sportsgear, Princess Traveller, Princess Hotels en Bourgini.
Auteur Aad Ouborg
Aad Ouborg heeft drie boeken op zijn naam staan.'Ondernemen is Entertainen' (2011) gaat over zijn carrière en beschrijft het ontstaan en de werking van relatie, detail en eventmarketing. In 2014 schreef Ouborg de bestseller 'Anders Ondernemen' waarin hij beschrijft dat succesvol ondernemen draait om het handig inzetten van de vijf elementen sales, marketing, productinnovatie, creativiteit en onderscheidend vermogen.
In het in 2015 verschenen managementboek 'Internationaal ondernemen' geeft Ouborg tal van krachtige en nuttige adviezen die ondernemers moeten aansporen met lef wereldwijd te ondernemen. Ook in dit boek spelen de vijf elementen uit Anders Ondernemen een belangrijke rol.
Ouborg heeft de wijsheid in pacht met betrekking tot een goede marketingstrategie en deelt zijn aanpak en ervaring graag met anderen!