Spreker
Gilbert Gooijers richtte op 20-jarige leeftijd Club Message (CM.com) op. Het techbedrijf wat opgebouwd is rondom het product SMS is tot op de dag van vandaag nog steeds zeer succesvol. Gilbert’s visie op pionieren, management en technologische innovatie weet andere bedrijven keer op keer te inspireren en motiveren. In zijn lezingen inspireert hij mensen om hun organisatiecultuur onder de loep te nemen. Daarnaast neemt hij je graag mee in zijn opgedane ervaringen op het gebied van technologische ontwikkelingen, zoals Web3, Metaverse en NFT. Gilbert Gooijers is te boeken als spreker bij het Sprekershuys.
Hoe kom je van ego’s af binnen je bedrijf en zorg je voor een organische organisatiecultuur? Gilbert Gooijers, oprichter en eigenaar van CM Groep B.v. vertelt hoe CM.com samen met de Dutch Grand Prix een ultieme fan-experience creëerden.
Gilbert Gooijers is samen met Jeroen van Glabbeek oprichter en eigenaar van CM Groep B.V. in Breda. In 1999 bouwden zij op 20-jarige leeftijd hun bedrijf op rond het product SMS. Waar veel bedrijven het einde van SMS voorspelden, wisten zij de rol van SMS en mobiel op waarde te schatten. Inmiddels hebben ze zo’n 1000 man personeel, 23 kantoren wereldwijd en een jaaromzet van meer dan 250 miljoen. Ook biedt CM inmiddels een ruime hoeveelheid producten op het gebied van mobiele communicatie, identificatie en betalingen. Gilberts visie op pionieren, management en technologische innovatie weet succesvolle bedrijven keer op keer te inspireren en te motiveren.
De unieke managementformule van CM vormt de basis van het succes. Bij CM kennen ze geen hiërarchie. “Bij CM gaat het erom dat je doet wat je leuk vindt, doet waar je goed in bent en dat je iets bijdraagt voor het bedrijf, de maatschappij en jezelf. Dat betekent dat medewerkers ook veel vrijheid krijgen in het nemen van initiatief en het kiezen van een richting. We hebben alleen medewerkers die beter in hun ding zijn dan wij. Het zijn uitblinkers van wie we iets kunnen leren. Ze delen in onze verantwoordelijkheid. We hebben CM samen opgebouwd en blijven investeren in innovatie en ontwikkeling van medewerkers.” Gilbert inspireert mensen in zijn lezingen om hun organisatiecultuur onder de loep te nemen.
Gilbert Gooijers is te boeken als spreker en is expert op het gebied van ondernemen, management en disruptie. Op deze pagina vind je onder de kop ‘Sessies’ meer informatie over de verschillende mogelijkheden.
Spreker Gilbert Gooijers boeken voor jouw evenement? Neem hier contact met ons op!
Disruptie, Bedrijfscultuur, Bedrijfskunde, Ondernemen, Transformation, Futurologie
Brullende motoren, de geur van smeltend rubber en tribunes vol uitzinnige Oranjesupporters. De beelden van de Dutch Grand Prix gingen de hele wereld over en zorgden voor kippenvel en enthousiasme. In deze lezing legt Gilbert uit hoe CM.com samen met de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix de fan ervaring van start tot finish heeft geoptimaliseerd.
De Dutch Grand Prix en CM.com als event supporter streven allebei naar een ultieme ervaring die de verwachtingen overtreft. De sleutel daartoe is een gedeelde passie voor data, communicatie en technologie. Tijdens deze sessie legt Gilbert stap voor stap de aanpak uit om de beste fan-experience te creëren.
Onlangs bezocht Gilbert China. tijdens zijn studiereis heeft hij veel geleerd over de economische situatie en hoe het land zich heeft ontwikkeld. Hij kan een beeld geven over hoe Chinezen nu communiceren, betalen en waar de nabije toekomst zich naartoe beweegt. Op economische gebied heeft Gilbert veel geleerd over de huidige situatie in China. Hij vertelt je waarom je als Europees bedrijf naar China zou moeten gaan. Op welke manier je daar reclame moet maken en welke grote Retail platformen daar actief zijn.
Gilbert heeft de intrinsieke behoefte om de zaal te overtuigen achter hun bureau vandaan te komen en te beseffen wat er nog meer speelt in de wereld. “Wil je als bedrijf overleven, moeten je mensen weten wat api’s zijn, het belang van platforms, experience design, Living services, singularity, OTT. Hij legt in zijn college uit hoe je af kunt komen van ego’s binnen je bedrijf en wat het belang is van een organische organisatiestructuur. Hierbij gebruikt Gilbert zijn eigen bedrijf als levend bewijs.”
Centraal staat de kennis die Gilbert heeft opgedaan aan de andere kant van de oceaan tijdens zijn studiereizen waar hij veel succesvolle technologische bedrijven heeft bezocht. Denk hierbij aan IBM, Cisco, Google, Ebay, PayPal, Amazon, Salesforce, Facebook en TikTok. Gilbert laat jouw publiek op fascinerende wijze zien hoe digitale technologie zich ontwikkelt. Hij neemt je mee in zijn opgedane ervaringen op het gebied van Web3, Metaverse, NFT en wat het kan betekenen voor Retail en e-commerce. Ook de strijd tussen big box Retail en Big Tech komt ter sprake.
De enorme hoeveelheid aan inzichten weet Gilbert in hoog tempo en op geheel eigen wijze over te brengen. Je hangt voortdurend aan zijn lippen en zult je geen seconde vervelen!
Neem vrijblijvend contact op met een van onze verbinders.