Marc van Eck als spreker inhuren

Marc van Eck als spreker inhuren

Ondernemer, internal branding, marketingexpert

Bij twijfel doen!”

Biografie

Als managing partner van Business Openers is Marc van Eck al 14 jaar adviseur voor directie van menig organisatie, groot en klein, privaat en publiek. Hij is de grondlegger van het gedachtegoed van Internal Branding in Nederland. Tevens is Marc auteur van diverse boeken en als executive lecturer verbonden aan de business universiteit Nyenrode.

Sinds 2001 is Marc van Eck ondernemer. Hij is medeoprichter van Business Openers, een strategisch marketingadviesbureau dat klanten helpt bij het veroveren van een unieke en authentieke positie in de markt met het merk als kompas. Op zijn klantenlijst staan gerenommeerde klanten, maar ook kleine klanten en de publieke sector kunnen op hem rekenen.

Marc werkte als marketeer 8 jaar bij Procter & Gamble en als strategieconsultant bij Bain & Company. Hij is afgestudeerd Bedrijfseconoom (Groningen). Hij is initiatiefnemer en voorzitter van de Internal Branding Groepering van het NIMA. Marc is vanaf 2005 Register Marketeer, en sinds 2017 voorzitter van college van Register Marketeers. Tevens is hij voorzitter van de Effie jury merkcampagnes en voorzitter van de jury van de Dutch Marketing Awards.

Ondernemer Van Eck weet intussen ook nog het eigen koffiemerk Medellín Secret tot een succes te maken dat prominent in de schappen van Albert Heijn en Sligro staat.

In februari 2008 kwam zijn boek 'Internal Branding in de praktijk' uit dat door het Tijdschrijft van Marketing werd verkozen tot boek van het jaar. In 2013 volgde de bestseller ‘Businessplan op 1A4’ dat inmiddels ook in de UK en US is uitgegeven en in 2015 in het Chinees is uitgegeven. In 2015 volgde daarnaast zijn boek ‘Bij twijfel doen’. In 2016 verscheen zijn nieuwste boek 'Karaktervol Positioneren'.

Volledige omschrijving

Profiel

Vakgebied

Marketing, strategie, Internal Branding, ondernemerschap

Talen

Nederlands, Engels

Tarief

Vanaf €2500,-

In te huren als

Spreker Panellid Presentator Dagvoorzitter Interviewer

Onderwerpen

Ondernemen Bedrijfsleven & Management Marketing & Communicatie Strategie

Interview

Wat was je eerste baantje?

Krantenwijk.

Wat is je hoogtepunt in je carriere?

Weken op nummer 1 staan op de bestsellerlijst van Managementboek.nl met ‘Businessplan op 1 A4’.

Hoe ziet je vakgebied eruit over 10 jaar?

Dan bestaan marketingafdelingen niet meer maar is iedereen marketeer.

Voor wie heb je grote bewondering?

Ik ben meer een verwonderaar dan een bewonderaar.

Wat weet niemand van je?

Ik ben een open boek, maar niet iedereen weet dat ik elke ochtend zwem.

Twitter

Boeken

Internal Branding In De Praktijk

Merken zijn bedoeld om een product of bedrijf een herkenbare uitstrali...

Bestel

Het succes van internal branding

Sterke merken zijn succesvol omdat ze veel fans hebben die positief ov...

Bestel

Businessplan op 1 A4

Iedereen heeft plannen, zowel zakelijk als privé. Maar doordat veel pl...

Bestel