Paul Turken als spreker inhuren

Paul Turken als spreker inhuren

Strategie en marketing

Je doet alles net zoveel te laat als je denkt dat je het te vroeg doet”

Biografie

Paul Turken werkte meer dan 20 jaar als marketing en management-consultant, onder meer als lid van de Raad van Bestuur van FHV/BBDO in Nederland. Tegenwoordig is Paul actief als senior consultant, commissaris en docent bij diverse business scholen. Paul is betrokken als business analist bij het TV programma 'De Rekenkamer' en staat bekend om zijn scherpe analyses van maatschappij en bedrijfsleven.

Paul Turken studeerde bedrijfskunde in Delft en was in de zeventiger jaren o.a. werkzaam als vakbondsbestuurder, projectleider in Sri Lanka, wetenschappelijk medewerker aan de Universiteit van Tilburg en politiek ambtenaar in de gemeente Enschede.

Daarna heeft Paul diverse functies vervult in het bedrijfsleven. Zo was hij tot 1991 Managing Director van het bureau Media Direction Nederland. Tot 1994 was Paul European Media Director van BBDO Europe met als standplaats London. Daarnaast was Paul vanaf 1992 lid van het Groepsbestuur van BBDO Nederland en werd hij vanaf 1994 lid van de vierhoofdige directie van FHV/BBDO en leider van de consultancy groep (R&D).

Paul heeft zich uiteindelijk teruggetrokken uit de directiefunctie en bestuursfunctie bij BBDO. Sinds die tijd is hij als senior consultant bij diverse ondernemingen en organisaties betrokken, actief als commissaris en doceert hij Marketing & Management op de Business School Nederland.

 

Volledige omschrijving

Profiel

Vakgebied

Strategie en marketing

Talen

Nederlands

Tarief

Vanaf €2500,-

In te huren als

Spreker Presentator Dagvoorzitter Interviewer

Onderwerpen

Marketing & Communicatie Strategie

Interview

Wat was je eerste baantje?

Kweken van viooltjes.

Wat is je hoogtepunt in je carriere?

Playbacken van Pavarotti op een groot feest.

Hoe ziet je vakgebied eruit over 10 jaar?

Markten worden in toenemende mate door vraag gestuurd, met een belangrijke rol voor matching via het internet. De macht van de consument wordt bepalend. In de toekomst is marketing het vermogen om de dwingende aansturing van de consument te kunnen hanteren.

Voor wie heb je grote bewondering?

Mensen die in staat zijn om complexe materie toegankelijk te maken en die daarmee grote doelgroepen aan zich weten te binden.

Wat weet niemand van je?

Dat mijn tattoo (olifant) ook het logo is van een cement merk.