Vakgebied

Marketing
Ondernemerschap
Strategie
Internal Branding
Strategie

Thema's

Ondernemerschap
Business & Management
Communicatie & Media
Strategie

Talen

Nederlands
Engels

Tarief

Vanaf € 2.500

Biografie

Biografie

Marc is CEO en co-founder van New Growth Strategies, een business strategy & consultancy dochter van het wereldwijde reclame netwerk TBWA. Marc werkte in het verleden als marketeer bij Procter & Gamble en als strategieconsultant bij Bain & Company, waarna hij 18 jaar leidinggaf aan het door hem zelf opgericht strategische marketing adviesbureau Business Openers. Hij is afgestudeerd Bedrijfseconoom (Groningen). Hij is initiatiefnemer en voorzitter van de Internal Branding Groepering van het NIMA. Daarnaast is Marc vanaf 2005 Register Marketeer, en sinds 2017 voorzitter van college van Register Marketeers. Tevens is hij voorzitter van de hoofdjury van de Dutch Marketing Awards. Ondernemer Van Eck weet intussen ook nog het eigen koffiemerk ‘Medellín Secret’, boxershortmerk ‘IAMTORO’ en tassenmerk ‘spikes & Sparrow’ uit te bouwen tot een succes.

In februari 2008 kwam zijn boek 'Internal Branding in de praktijk' uit dat door het Tijdschrift van Marketing werd verkozen tot boek van het jaar. In 2013 volgde de bestseller ‘Businessplan op 1A4’ dat ook in de UK en US is uitgegeven en inmiddels is vertaald in het Grieks, Taiwanees en Chinees. Inmiddels staat het boek al meer dan 2500 dagen achter elkaar in de top 100 van bestverkopende managementboeken. Verder schreef Marc de boeken ‘Het succes van internal branding, ‘Karaktervol positioneren’ en ‘Bij twijfel doen’. ‘Groeiversnellers’ uit 2019 is zijn meest recente boek.

Marc heeft bijna 20 jaar ervaring als merk- en strategieadviseur en heeft reeds vele organisaties geholpen bij hun merkpositionering en bedrijfsstrategie en het waarmaken hiervan. Marc weet organisaties op een lijn te krijgen en dit ook echt te realiseren. Door zijn adviezen functioneert bij veel profit en ook non-profit organisaties het merk als richting gever voor strategie, communicatie en klantgericht handelen. Hierbij gebruikt hij de zogeheten BrandPostioner© en BrandHouse©; modellen die door hemzelf zijn ontwikkeld om tot een karaktervolle en aantrekkelijke positionering te komen en ook echt het merk als kompas te kunnen gebruiken. Hiermee helpt NewGrowth-Strategies klanten bij het veroveren van een unieke en authentieke positie in de markt met het merk als kompas.

Klanten van NewGrowth-Strategies zijn onder andere: Achmea, Air France-KLM, ANWB, Holland Casino, Karwei, T-Mobile, Eneco, Gamma, FitForFree, Etos, NS, de Beijenkorf, de Volksbank en HMSHost.

Marc van Eck is te boeken als spreker, dagvoorzitter, interviewer, presentator en panellid en geeft lezingen over de onderwerpen marketing, ondernemerschap, business & management, internal branding en strategie. Op deze pagina vind je onder de kop 'Sessies' meer informatie over de verschillende mogelijkheden.

Lees meer
Bij twijfel doen!
Marc van Eck Sprekershuys
Advies nodig Blok Team SH

Advies
nodig?

De juiste spreker boeken of invulling van je event kiezen kan een uitdaging zijn. Hierover denken we graag persoonlijk met je mee. Neem vrijblijvend contact op voor advies, óók als je nog in de oriënterende fase zit.

Contact opnemen

Nieuws

Bekijk meer