Joost van der Weijden als spreker inhuren

Joost van der Weijden als spreker inhuren

Presentator, trainer en entertainer

Het gaat goed. Beter kan altijd!”

Biografie

Verkopen, confronteren en enthousiasmeren zit Joost van der Weijden in de genen. Na zijn economische studie in Amsterdam stroomde Joost via een succesvolle periode in het toerisme door als praktijktrainer in diversen branches. Met succes!

Sinds 2007 verzorgt Joost fulltime trainingen en presentaties op het gebied van commercie en klantgerichtheid. Geen standaard presentaties. Joost is in staat uw boodschap te verpakken in een wervelende interactieve presentatie op maat. Hij zet iedereen in beweging.

Met Joost kies je voor een ‘Niet lullen maar poetsen-aanpak’. Zijn presentaties zitten vol praktische tips en direct toepasbare voorbeelden. Hij presteert het beste voor groepen ondernemers, organisaties die de commerciële of klantgerichte bewustwording een boost willen geven en voor (inter)nationale verkoop- en managementteams. De interactie wordt continu gezocht en iedereen wordt tijdens de presentatie actief betrokken. Ad rem, enthousiast, vol energie en soms een tikkeltje brutaal.

Een greep uit de door Joost verzorgde presentaties:
- Commercieel beter worden voor ondernemers; Te duur! En nu?;
- Klantgericht denken & doen;
- Accountmanagement = klantmanagement;
- Leiding geven ‘Het Voorbeeld’;
- Onderhandelen;
- Halveer uw spookkosten, verdubbel uw winst;
- Een succesvolle beurs.

Hoe komt Joost aan al deze wijsheid?
In zijn school- en studententijd werkte Joost jaren lang als flexibele uitzendkracht bij ontelbaar veel bedrijven. Zijn interesse in mensen en ondernemingen zorgde voor veel kennis en ‘zakelijk gevoel’. Als Areamanager in Zuidoost-Europa mocht Joost het leidinggeven eigen maken inclusief alle blunders en successen.
Met deze ervaringen op zak verbond Joost zich in 2007 aan DOOR Training & Coaching waar hij tot op de dag van vandaag zeer succesvol is als presentator en ‘trekker’ van grote (internationale) programma’s op het gebied van commercie en klantgerichtheid.
Oprichter van DOOR Training & Coaching, en verkoop goeroe, Bart van Luijk prikkelt Joost om continu te verbeteren als programma maker, presentator en performer en daar maakt Joost gretig gebruik van. "Want het gaat goed, beter kan altijd!"

"Onder de eigen project titel ‘Hand-in-hand voor de klant’ verhogen we de interne klantgerichtheid van de hele organisatie. Iedereen, van productiemedewerker tot en met de CEO, is betrokken bij dit nekuitstekende programma. En met succes! Eerst intern, en nu ook extern, wordt verbetering ervaren. Daar doe je het voor!"
- Clemens van Slingerland, Hunter Douglas Europe

"De verkooptraining van DOOR heeft in korte tijd resultaat opgeleverd. Binnen drie maanden na de kick-off van het programma bereikte we een verkooprecord in ons verkoopteam. Hoe dat komt? Bij DOOR wordt aan alles gedacht. En DOOR daagt ons uit om zelf de lead te nemen. Dus geen eenmalige injectie van verbetering, maar een structuur waarmee wij zelf (met een beetje hulp van DOOR) verder kunnen!" - Onno Vijn, Select Windows Dealer - Van der Vlugt

"Sinds we met DOOR Training & Coaching werken, maken we een zichtbaar positieve verandering door. Alle medewerkers op het hoofdkantoor van Vogel’s zijn betrokken in het programma, waarbij korte leerzame trainingen worden gegeven door de eigen leidinggevenden. DOOR Trainer Joost van der Weijden stelt de leidinggevenden in staat om met het eigen team te groeien. De 3 vooraf afgesproken kernresultaten gaan wij zeker halen!" - Gerdi Vogels, Vogel's Products

Volledige omschrijving

Profiel

Vakgebied

Klantgerichtheid, Praktisch leidinggeven, Verkopen, Onderhandelen, Accountmanagement

Talen

Nederlands, Engels

Tarief

Op aanvraag

In te huren als

Performer Dagvoorzitter Presentator Panellid Organizer Spreker

Onderwerpen

Sales & Klantgerichtheid Bedrijfsleven & Management Leiderschap

Interview

Wat was je eerste baantje?

Op de basisschool een krantenwijk en auto’s wassen van ondernemers uit het dorp. Op de middelbare school entertainer in winkelcentra via een evenementenbureau en als flexibele kracht via een uitzendbureau bij ontelbaar veel bedrijven ervaringen opgedaan.

Wat is je hoogtepunt in je carriere?

Gevraagd worden voor presentaties in Maleisië en Singapore. Het echte hoogtepunt komt natuurlijk nog. Want het gaat goed, beter kan altijd!

Hoe ziet je vakgebied eruit over 10 jaar?

Mensen doen nog altijd in veel branches zaken met mensen. We staan digitaal in de kinderschoenen. Skype startte in 2003, gek genoeg zijn online klantgesprekken en overleg structuren nu nog altijd ‘bijzonder’. Dat moet en zal snel veranderen!

Voor wie heb je grote bewondering?

Max Verstappen. In alle opzichten een kampioen.

Wat weet niemand van je?

Waar ik mijn onuitputtelijke energie vandaan haal!