Sprekershuys logo

Belgen zijn grappiger dan Nederlanders

Maartje Ijzerman
Door Maartje
04 juli
Steven van Belleghem boeken als spreker bij Sprekershuys!

Steven inspireert door zijn prikkelende ideeën en motiveert het publiek hierop te reageren. De wereld verandert en ook de consument. Hoe benader je de nieuwe consument en wat wil deze consument?

Lezing Steven van Belleghem

Steven van Belleghem gaat een lezing geven voor een grote groep bankiers. Wanneer ik aan kom bij de locatie, Autotron in Rosmalen, zie ik dat alles tot in de detail verzorgd en geregeld is. Het is het jaarlijkse personeelsevenement waarbij 3 verschillende sprekers voor inspiratie moeten zorgen.

Voorafgaand aan de lezing die Steven van Belleghem gaat geven, ontmoet ik hem voor het eerst. Een sympathieke en oprecht geïnteresseerde man. Leuk, ik heb zin om naar zijn verhaal te luisteren! We lopen samen de zaal in waar een paar minuten later 800 bankiers zitten. Ik vraag Steven of hij nog wel eens zenuwachtig is voor dit soort evenementen. ‘Nee’, zegt hij, ‘maar, het is toch altijd wel even spannend of mijn grappen wel aan zullen komen.’ Ik stel hem gerust en zeg dat dit vast goed gaat komen. De dagvoorzitter van die dag loopt het podium op en stelt Steven voor als de man die alles van marketing en de ‘nieuwe consument’ af weet. Steven loopt het podium op en ja hoor, binnen een paar seconden komen de 800 bankiers niet meer bij van het lachen!

Steven inspireert door zijn prikkelende ideeën en motiveert het publiek hierop te reageren. De wereld verandert en ook de consument. Hoe benader je de nieuwe consument en wat wil deze consument? Klanten worden kritischer en verwachten meer. Bedrijven moeten daarom leren omgaan met het nieuwe consumentengedrag. De 3 essentials zijn volgens Steven: extreme customer centricity, technology as a facilitator en selling without selling. Succesvolle bedrijven zullen extreem klantgericht moeten zijn waarbij ze slim gebruik maken van technologie. Daarnaast zullen ze moeten ‘verkopen, zonder te verkopen’. Kortom: weet waar jouw klant mee bezig is en wees attent, gebruik technologie hierbij als hulpmiddel en onthoudt: it’s not about your product, it’s about your story! Al grappend laat Steven zien hoe snel de wereld veranderd en hoe belangrijk het is hierin mee te gaan. Ik denk ondertussen: ja.. Belgen zijn grappiger dan Nederlanders. Even later nuanceer ik dit toch een beetje: ja, deze Belg is grappiger dan de meeste Nederlanders..

Cookiemelding

Onze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website accepteer je ons cookiebeleid.

 

Noodzakelijke cookies

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken. Deze functionele cookies zorgen ervoor dat je de website correct kunt weergeven en gebruiken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Statistieken

Een goede website is nooit af! We proberen iedere dag de websitebezoeker een betere ervaring te bieden. Met de cookies voor statistieken analyseren we hoe bezoekers onze website gebruiken. Zo ontdekken we wat goed werkt én wat wij nog beter moeten doen! De gegevens worden anoniem verzameld, maar geven ons wel het inzicht wat nodig is om iedere dag weer een betere website te maken.

Ingeschakeld Uitgeschakeld

Marketing

Deze cookies gebruiken wij om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om advertenties weer te geven die passen bij de behoeftes van de individuele bezoeker. Denk bijvoorbeeld aan Google advertenties of Social media advertenties. Wil je weten om welke cookies het precies gaat? We beschrijven ze in ons privacy statement.

Ingeschakeld Uitgeschakeld