Lees nu de 5 hoogtepunten van de Week van de Ondernemer!

Maartje IJzerman

Maartje IJzerman

Rik Vera voor een muur met tekst

Op 10 mei zijn verbinders Maartje & Roosje aanwezig geweest op de Week van de Ondernemer. Een inspirerende dag met een vol programma. Van sprekende huysgenoten tot informatieve workshops. Wij hebben onze vijf hoogtepunten van deze dag op een rijtje gezet.

Week van de Ondernemer

1. Warming-up met huysgenoot Michael Pilarczyk
“What you imagine you become”. Huysgenoot Michael Pilarczyk zorgt met zijn zeer aangename stem voor een echte eye-opener bij de kick-off van deze dag. “Wat is je droom, wat wil je echt? Denk je daar wel eens over na of heb je het daarvoor te druk?”. Hoe jammer zou het zijn als je niet alles uit je leven hebt gehaald. Michael liet ons nadenken over de term te druk. Hij motiveert ons het beste uit het leven te halen en niet te vergeten; te zorgen voor jezelf. De favoriete quote van zijn presentatie was voor ons: The road to success is always under contruction. Keep up the positive spirit, Michael!

2. Muziek als motivatie
Huysgenoot Erik Scherder heeft een waanzinnige presentatie gehouden over de invloed van muziek op ons brein. Wij houden bij Sprekershuys allemaal van een gezellig deuntje op de achtergrond. Wij hebben van Erik geleerd dat bepaalde muziek, op verschillende manieren, invloed heeft op ons brein. Wil je bijvoorbeeld geconcentreerd studeren? Luister naar droevige muziek! Ook als je niet droevig bent kan je genieten van deze muziek. We ervaren dan namelijk empathie. Moet je juist belangrijke beslissingen nemen? Ga dan voor de ‘happy songs’. Dit zorgt ervoor dat je de juiste weg zal kiezen. Als wij naar bekende muziek luisteren gebeurt er ook wat met ons: wij gaan ons werk beter doen

En oh ja.. Bewegen jouw collega’s ook altijd als een soort duif heen-en-weer op de muziek? Ze doen dat niet omdat ze gek zijn hoor. Ons brein dwingt dit bij ons af, dus laat ze maar lekker bewegen

3. Nomophobia en Smombie
Dat in deze tijd de smartphone centraal staat weten we eigenlijk allemaal wel. We kijken gemiddeld vijf keer per uur op onze telefoon en één op vijf noemt zichzelf verslaafd aan zijn smartphone. We regelen alles met onze telefoon. Van agenda beheren, foto’s maken, navigeren op de weg tot het onderhouden van onze sociale media kanalen. De angst om zonder telefoon te zijn wordt zelfs de ziekte Nomophobia genoemd, aldus spreker Rik Vera. Smombies noemde hij ons (de smartphone-zombies).
Gedurende de gehele dag werd duidelijk dat het gebruik van smartphones serieus genomen moet worden. Als bedrijf moet je aandacht geven aan je mobiele webpagina, want zelfs de snelheid van deze pagina heeft invloed op de vindbaarheid in de zoekmachines. Besteed je tijd dus goed en investeer in je mobiele pagina.

4. Lars Sørensen vraagt Coolblue de oren van het lijf
Huysgenoot Lars Sørensen heeft de rol van interviewer op zich genomen tijdens de Week van de Ondernemer. Met wel 14 interviews op een dag vroeg hij ondernemend Nederland de oren van het lijf. Zo ook Pieter Zwart, oprichter van Coolblue. Een krachtig en leerzaam interview waar wij echt iets aan hebben. Lars zorgt voor een dynamisch en inspirerend gesprek met luchtigheid en een goed gevoel voor humor. Een huysgenoot waar wij trots op zijn!

5. Van een Google Adwords workshop tot topman Pim van der Feltz
Door de gehele dag heen kwam Google vaak aan het daglicht. Pim van der Feltz, CEO van Google Nederland inspireerde ons door middel van een innoverend gesprek met Jules Berden, oprichter van de mobiele app United Wardrobe. “Vergeet de desktop en wordt een mobiele superster” was de kernzin waar beide partijen volledig achter staan.
Snel, simpel en slim. Dát zijn de belangrijkste eigenschappen van een goed werkende (mobiele-)website. Ook de workshop Google Adwords bracht ons veel inspiratie. De kracht van SEO en SEA is groots en gemakkelijk inzetbaar, mits je weet hoe de zoekmachine daadwerkelijk de ranking bepaald in zijn resultaten.