The Hunt: eten of gegeten worden in de digitale wereld

Maartje IJzerman

Maartje IJzerman

Stephan Fellinger zwart wit foto poserend

Weet jij als ondernemer wat je grootste kansen en bedreigingen zijn? Durf jij jouw eigen producten, modellen en werkwijze onder vuur te nemen? Dan is de workshop The Hunt iets voor jou! Huysgenoot Stephan Fellinger, medeoprichter van ‘De Zaak van Vertrouwen’, biedt met deze interactieve sessie de mogelijkheid om in spelvorm de kansen en bedreigingen van jouw onderneming te ondervinden.

The Hunt is The Hunt is een workshop waarbij je in teams ervoor zorgt dat je zelf jouw eigen organisatie kan verbeteren en versterken.

Weet jij als ondernemer wat je grootste kansen en bedreigingen zijn? Durf jij jouw eigen producten, modellen en werkwijze onder vuur te nemen? Dan is de workshop The Hunt iets voor jou! Huysgenoot Stephan Fellinger, medeoprichter van ‘De Zaak van Vertrouwen’, biedt met deze interactieve sessie de mogelijkheid om in spelvorm de kansen en bedreigingen van jouw onderneming te ondervinden. The Hunt zorgt ervoor dat de veranderingen waar elke organisatie in zit, binnen enkele uren zichtbaar, voelbaar en tastbaar worden. Afgelopen weekend heeft Sprekershuys tijdens het brainstormweekend The Hunt zelf mogen ervaren.

Stephan Fellinger en Joost Schrage waren vrijdagmiddag aanwezig om de workshop te begeleiden. Ze vertelde ons dat ze The Hunt hebben opgezet om bedrijven te helpen om te anticiperen op de dag van morgen. Dit op basis van de inspirerende quote die de nieuwe medewerkers van Facebook ontvangen bij indiensttreding: “If we don’t create something that kills Facebook, someone else will. Things that don’t stay relevant, don’t even get the luxury of leaving ruins.” De sessie speelt in op de veranderingen in de (digitale) wereld.

The Hunt is een workshop waarbij je in teams ervoor zorgt dat je zelf jouw eigen organisatie kan verbeteren en versterken. Na een korte update en briefing over de veranderende wereld val je met een team ‘jagers’ je eigen organisatie aan: de potentiële prooi. Het is altijd beter zelf te bedenken wat je grootste kansen en bedreigingen zijn, dan lijdzaam af te wachten hoe anderen je te grazen nemen. Met deze uitkomst kan je stappen gaan zetten om het bedrijf te innoveren. Je staat midden in de veranderende wereld en leert met veel positieve ideeën en energie de drie zaken aan te pakken die je zelf in de hand hebt als bedrijf: je belofte, je product en je talent.

Wij hebben de workshop erg positief ervaren. Je ziet als bedrijf snel in hoe de digitale wereld veranderd en dat je daar op in moet spelen. Het is niet alleen een leerzame workshop, het is ook goed voor de teambuilding. Na een dagdeel heb je uitstekend zicht op de mogelijkheden die de veranderende wereld voor jouw organisatie met zich mee kan brengen.



Geschreven door Roosje van der Veer