Irene Koel is een tijdgenoot van de toekomst en start vanuit creativiteit. Te water gelaten met een groot en zuiver gevoel wat de markt wil en hoe je daar origineel op kan reageren. Oud reclame-maker, nu marketeer én ondernemer én docent én vlogger én vrijwilliger én investeerder: arbeids-technisch helemaal ‘on trend’. Door haar 25 jaar ervaring in het bedrijfsleven kan zij enthousiast en vol humor vertellen over alle lessen. Zij schakelt tussen visie en handel, tussen nu en morgen en geeft daarbij handige tips & tricks. Met als doel om bedrijven, organisatie en mensen energie te geven en te helpen bij transformatie.
Naast het spreken, helpt zij (als vroedvrouw voor vernieuwing) bedrijven in verandering. Zij pleit daarbij om vooral meer zelf te gaan doen. Van opdrachtgevers maakt zij (met haar netwerkorganisatie The Zooooo) zo opdrachtdoeners en levert met het team originele, waardevolle businessconcepten op. Al doende leert men. Om zichzelf ook telkens opnieuw uit te vinden, is zij als ondernemer druk bezig met haar eigen online e-learning-kanaal en betrokken bij sociale innovatiebedrijven als OOPOEH (opa's en oma's passen op een huisdier) en SocialSalon. Een dag in de week geeft zij les aan de Design Academy Eindhoven. Zo krijgt zij van alle kanten inspiratie die waardevol is om door te geven aan haar publiek. Lessen over haar avonturen deelt zij op een humorvolle, eigen wijze manier.
Bedrijven waar zij o.a. voor gewerkt heeft: Albert Heijn, KPN, Vodafone, Randstad, Menzis, FrieslandCampina, Unilever, Artis, Rabobank, Grolsch, Heineken, Douwe Egberts, IVN, Solidaridad, Max Havelaar.
"Met weinig opsmuk en duidelijke taal weet Irene iedereen te overtuigen wat de belangrijkste belangrijke zaken zijn op het gebied van marketing en promotie. Voor veel "bloemen mensen" is dit nog altijd een onbegrijpelijke materie. Irene heeft met haar performance een aantal eyeopeners gegeven. Haar samenhangend verhaal was kort, bondig en onderhoudend. Wij kijken er met genoegen op terug." - De Ruiter Innovations B.V.
“Irene heeft op het ANVR-Congres een verpletterende indruk gemaakt met een zeer originele, sprankelende en inspirerende speech over innovatie en hoe je dat in je bedrijf kunt toepassen. Het sprak zeer tot de verbeelding omdat het niet bij mooie ideeën en uitspraken bleef, maar ook gevolgd werd door praktische tips waar iedereen die vooruit wil in een bedrijf of organisatie iets mee kan. Het publiek gaf haar in de evaluatie bijna een 9. Topper!” – Frank Oostdam, directeur ANVR
“Ik ken Irene Koel al jaren. Ik vind haar geweldig inspirerend en ze weet creativiteit, innovatie, trend- en toekomstdenken helder te vertalen naar new business en neemt de mensen hierin mee. Ga met haar werken als je dat nog niet doet! Warm aanbevolen.” – Adjiedj Bakas, trendwatcher en auteur van vele boeken: het nieuwste heet “Plenty”
“Irene heeft bij een van onze Humanizing Turn Eyeopener sessies een inspirerend verhaal gehouden over het belang van creativiteit in organisaties. Vooral de bijenvolk fusie en de 100ste vis zijn goed blijven hangen! Met de 10 praktische tips die zijn nagestuurd als geheugensteuntje, zijn de deelnemers aan de slag gegaan binnen hun organisatie” – Carla van den Berg-Brantjes, Programma Manager the Humanizing Turn (initiatief van ResetManagement)
Beeldmateriaal:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=332&v=nnakyUF-MYI