Sydney Brouwer als spreker inhuren

Sydney Brouwer als spreker inhuren

Klantgerichtheid, klantbeleving, klantgericht leiderschap, klantgerichte cultuur en organisaties.

May you be proud of the work you do, the person you are and the difference you make.”

Biografie

Sydney heeft de afgelopen jaren onderzoek gedaan naar bedrijven die vooroplopen op het gebied van klantbeleving in hun markt. Wat doen deze organisaties anders dan hun concurrenten waardoor ze keer op keer een legendarische klantbeleving bieden? Die vraag stond centraal in zijn onderzoek. Met de kennis uit dit onderzoek helpt hij tegenwoordig bedrijven bij het bouwen en behouden van een klantgerichte cultuur. Als spreker staat hij wekelijks op het podium om zijn enthousiasme en kennis over het vakgebied te delen.

Sydney Brouwer is specialist en spreker op het gebied van klantgerichtheid en klantbeleving. Hij staat wekelijks op het podium om zijn kennis en enthousiasme over het vakgebied te delen. Ook helpt hij bedrijven bij het bouwen van een klantgerichte cultuur.

Wat kun je verwachten?
Er zijn veel sprekers te vinden die je kunnen vertellen hoe een goede klantbeleving en hoge klantgerichtheid. Waar Sydney echter het meest voor gevraagd word, zijn sessies waarin hij echt uitlegt hoe je een een goede klantbeleving organiseert. Dit vraagt namelijk best wel wat van je organisatie, managers en medewerkers. Wat zijn de elementen van een klantgerichte cultuur? Hoe bouw je een klantgerichte organisatie? Hoe vind je mensen met het juiste DNA die jouw klanten enthousiast gaan maken? Hoe maak jij als manager het verschil voor jouw mensen, zodat zij het verschil kunnen maken voor de klant? 
 
De afgelopen jaren heeft hij veel onderzoek gedaan naar organisaties die voorop lopen als het gaat om enthousiaste klanten en medewerkers. Hierdoor kan hij met veel inspirerende en praktische voorbeelden en leuke anekdotes deelnemers houvast geven over zijn publiek ook kan beginnen met het bouwen van een werkelijk klantgericht bedrijf. Dit alles wordt met humor en hoge energie gebracht. Sydney zorgt hierbij altijd voor interactie en kan ook op een positieve manier confronterend zijn. 
Verschillende lezingen
De 6 bouwstenen van een klantgerichte cultuur. Deze lezing is geschikt voor managers en staff leden (HR, Marketing en andere hoofdkantoor afdelingen) en gaat over de kern van een klantgerichte organisatie.
De transformatie naar een klantgerichte organisatie. Dit is een seminar van c.a. 2-2,5 uur. Sydney gaat hierbij dieper in op de 6 bouwstenen van een klantgerichte cultuur en hoe je de transformatie in de praktijk inzet.
- Het geheim van een legendarische klantbeleving. Of 'klantbeleving 101'. Het gaat over de basis van een goede klantbeleving. Hoe goed zijn we op dit moment als het gaat om klantgerichtheid? Hoe goed willen we zijn? Met welke 4 elementen maak je klanten altijd enthousiast? Deze sessie is geschikt voor iedereen in de organisatie en is erg interactief.
Klantgerichtheid voor managers. Tijdens deze lezing gaat Sydney dieper in op wat klantgerichtheid betekent voor managers.
- Klantgericht leiderschap. Tijdens deze lezing neemt Sydney zijn publiek mee langs de 8 principes van klantgericht leiderschap die hen gaan helpen bij het bouwen van een klantgerichte cultuur in het bedrijf.
- Geen enthousiaste klanten zonder enthousiaste medewerkers. Deze lezing gaat over het belang van medewerkersbetrokkenheid op weg naar een goede klantbeleving. Hoe zorg je voor enthousiaste medewerkers? Managers en HR teams zijn een geschikt doelgroep voor deze lezing.

Naast zijn werk als spreker en in organisaties is Sydney host van de Over Klanten Gesproken podcast en bestuurslid bij Stichting CX Circle, dé onafhankelijke community voor professionals die dagelijks met customer experience bezig zijn.

"Sydney convinced me that he is one of the most interesting speakers on customer experience management in the Netherlands."
- C. Lembregts, Rotterdam School of Management (Erasmus University)

"Een van de weinige presentaties waarbij iedereen een smile op zijn gezicht had en geïnspireerd naar buiten liep!"
- Deelnemer Multichannel Conference 2017

"Rabobank Grootbedrijf organiseert elk jaar een Visiebijeenkomst met als doel verbinden & inspireren. Dit jaar was het thema "Klantbeleving". In het gezelschap van Barbara Baarsma (Directeur Kennisontwikkeling Rabobank), Frankwin van Beers (Directeur Wildlands Adventure Zoo) en Marijke Roskam (BNR) heeft Sydney de top van het bedrijfsleven & de publieke sector in NoordOost Nederland op inspirerende wijze meegenomen in de belangrijkste voorwaarden voor het (continu) realiseren van een optimale klantbeleving. Met zijn enthousiasme, interactie met het publiek en aansprekende voorbeelden heeft hij - in lijn met onze doelstelling - éénieder geprikkeld om dit thema te vertalen naar de eigen praktijk. Complimenten!"
- M. Veltrop, Hoofd Corporate Clients Rabobank

Volledige omschrijving

Profiel

Vakgebied

Klantgerichtheid, patientgerichtheid, klantbeleving, customer experience, klantgericht leiderschap, klantgerichte cultuur en organisaties.

Talen

Nederlands, Engels

Tarief

Op aanvraag

In te huren als

Spreker Presentator Dagvoorzitter Panellid

Onderwerpen

Leiderschap Bedrijfsleven & Management Sales & Klantgerichtheid

Interview

Wat was je eerste baantje?

Ik was spiegelaar in de supermarkt! Op zaterdagmiddag van 12:00 tot 18:00 moest ik zorgen dat alle vakken vol leken. Dat is in de zaterdagdrukte best een uitdaging. Voor €3,15 per uur stortte ik me vol passie en vuur op die missie.

Wat is je hoogtepunt in je carriere?

Een van de hoogtepunten is toch wel dat ik naar Dubai ben gevlogen om mijn grote held en één van ’s werelds grootste service experts, Ron Kaufman, te ontmoeten. Daar ben ik ook door hem opgeleid in zijn methodologie.

Hoe ziet je vakgebied eruit over 10 jaar?

Over 10 jaar focussen organisaties zich voornamelijk op organisatiecultuur. Keer op keer blijkt dit op lange termijn van doorslaggevend succes te zijn voor de performance van een bedrijf. Wil je echt klantgericht worden, dan zal je aan een klantgerichte cultuur moeten werken. Dat gaat veel verder dan NPS en Customer Journeys.

Voor wie heb je grote bewondering?

The Boss! Het is in mijn familie erfelijk bepaald dat je fan bent van Bruce Springsteen. De energie waarmee hij avond na avond op het podium staat voor concerten van 3,5-4 uur, is waanzinnig. En dat op zijn leeftijd! Ik ben inmiddels vier keer naar een concert van hem geweest en ik hoop dat er nog minstens vier volgen.

Wat weet niemand van je?

Mijn garderobe bestaat voornamelijk uit blauw omdat ik zo kleurenblind ben als een stoeptegel. Met blauw kan weinig mis gaan ;-).